پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          01 مهر 1391 - 22 September 2012


مترو و اتوبوس رایگان در هفته اول مهر براي دانشجويان و دانش‌آموزان

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي ساماندهي سرويس مدارس در سال‌هاي گذشته، گفت: سهم مشاركت مردم در اين ساماندهي از شش درصد سال 76 به 57 درصد در سال گذشته رسيده است.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد جعفر تشكري‌ هاشمي امروز در جريان يكصد و نود و يكمين جلسه علني شوراي شهر تهران گزارشي از اقدامات صورت گرفته در قالب طرح «استقبال از مهر قلم» را ارائه كرد.

وي با اشاره به تجهيزات و ادوات نصب شده در بخش‌هاي مختلف شهر براي كنترل ترافيكي و ساماندهي معابر به خصوص در نزديكي مدارس و مراكز علمي، خاطر نشان كرد: آمار تصادفات جرحي در چند سال اخير كاهش يافته و تلفات مربوط به تصادفات درون شهري نيز روند كاهشي قابل توجهي داشته است.

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به تجهيزات ترافيكي و ورود واگن‌ها و اتوبوس‌هاي جديد به خطوط اتوبوس‌هاي تندرو و مترو، خاطر نشان كرد: طبق پيش‌بيني‌ها براي خط يك متروي تهران 15 درصد افزايش ظرفيت، براي خط دو 15 درصد، براي خط چهار 10 درصد و براي خط 5، هفت درصد افزايش ظرفيت پيش‌بيني شده است.

تشكري‌ هاشمي خاطر نشان كرد: اگرچه به استقبال مهر مي‌رويم، اما در اين شرايط هيچ استقبالي از پرداخت اعتبارات حمل‌ و نقل عمومي شهر تهران از سوي دولت نشده است و اقدامات صورت گرفته عمدتا با اعتبارات شهرداري تهران اجرايي شده است.

وي گفت: هفته اول مهرماه مثل هر سال استفاده از وسايل حمل‌ و نقل عمومي براي دانش‌آموزان و دانشجويان با ارائه كارت دانشجويي و دانش‌آموزي رايگان خواهد بود. همچنين شست‌وشوي قطارها، استقرار گروه‌هاي تعميراتي و گشت تاكسي و اتوبوس براي نظارت بر عملكرد آنها و همچنين نظارت بر عملكرد سرويس‌هاي مدارس از جمله برنامه‌هاي اين ستاد بوده است.

تشكري‌ هاشمي افزود: هر ساله تعداد زيادي از اتوبوس‌هاي مشكل‌دار و متوقف مانده به طور موقت براي خدمات اول مهر آماده‌سازي مي‌شود، اما امسال تعداد اين اتوبوس‌ها كمتر بود.

معاون ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد كه امسال بيشترين سرويس‌هاي اتوبوس، ميني‌بوس و ميدل‌باس براي سرويس مدارس اختصاص يافته است. همچنين خطوط زمان‌بندي شده اتوبوس به صورت پايلوت در مناطق 10، 20 و 5 راه‌اندازي شده تا شهروندان با اطلاع از حركت و مسير تردد اتوبوس‌ها، اعتماد بيشتري براي استفاده از حمل‌ونقل عمومي داشته باشند.

وي گفت: همچنين در منطقه 20، كيوسك‌هايي را براي نشان دادن زمان رسيدن اتوبوس‌ها تعبيه كرده‌ايم تا به اين ترتيب زمان‌بندي حركت اتوبوس‌ها براي شهروندان مشخص شود.

تشكري هاشمي همچنين از ورود 50 دستگاه اتوبوس دوكابين از سري خريدهاي جديد اتوبوس‌هاي دوكابين خبر داد و گفت: اين اتوبوس‌ها در خط 5 اتوبوس‌هاي تندرو بكارگيري مي‌شوند.

معاون ترافيك شهردار تهران خاطر نشان كرد: در سال 76 و 77 كه سرويس مدارس و ساماندهي آنها در دستور كار شهرداري قرار گرفت، تنها شش درصد شهروندان به اين طرح‌ها اعتماد كرده و همكاري مي‌كردند، اما در حال حاضر اين مشاركت به 57 درصد رسيد كه نشان از عملكرد خوب مديريت شهري در موضوع سرويس مدارس دارد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه، حمزه شكيب – رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران پس از شنيدن اين گزارش، گفت: بسياري از عمليات‌هاي عمراني و ترافيكي شهر تهران در آغاز مهر، موجب زمينه ترافيك‌ و مسدود شدن مسيرها را دارد و طبق قانون بايد بسياري از اين عمليات‌هاي عمراني در پياده‌روها، خيابان‌هاي اصلي و بزرگراه‌ها براي شروع مهر متوقف و يا ساماندهي شوند، اما متاسفانه در بسياري از مناطق شهر تهران شاهد ادامه اين عمليات‌ها و محدوديت تردد هستيم.

شكيب افزود: پروژه‌هاي بزرگي مثل بزرگراه دو طبقه صدر و يا تونل نيايش كه به عنوان پروژه‌هاي بزرگ و ملي محسوب مي‌شوند، جاي خودشان را دارند، اما اين پروژه‌ها نيز بايد در محدوده كارگاه‌ها و فضاي عملياتي خود اصلاحات لازم را انجام دهند تا تردد راحت‌تر صورت گيرد، چرا كه در برخي مسيرها حتي براي عبور يك خودرو نيز امكان تردد فراهم نيست.

وي افزود: شهرداري به خصوص معاونت ترافيك بايد در مورد مسيرهاي اصلي شهر به خصوص خيابان‌هايي كه به مدارس و مراكز علمي منتهي مي‌شود، اين نظارت دقيق را داشته باشد.

معصومه ابتكار – رييس كميته محيط‌زيست شوراي شهر نيز تاكيد كرد كه اگر براي مهار ترافيك و مديريت آن اقدامات لازم صورت نگيرد، مردم هزينه‌هاي سنگيني را مي‌پردازند. به خصوص در شرايطي كه كمبود اتوبوس و فرسودگي اتوبوس‌‌ها در خطوط مختلف كاملا مشهود است و دولت تكليف قانوني خود را در تحويل اتوبوس‌ها انجام نداده، شهرداري تهران بايد تدبير ويژه‌اي را براي اين شرايط بينديشد.

وي تاكيد كرد كه در شرايط فعلي بخش قابل توجهي از اتوبوس‌ها با سوخت ديزل كار مي‌كنند، در حالي كه طبق استانداردهاي بين‌المللي گازوئيل حتي با بالاترين استاندارد، باز هم ذرات سرطان‌زا دارد، اما در حال حاضر آنچه در شهر تهران مشاهده مي‌كنيم اين است كه استفاده از اتوبوس‌هاي گازسوز و برقي به فراموشي سپرده شده است.

ابتكار گفت: نبايد استفاده از تجربيات اتوبوس‌هاي گازسوز و برقي را سبك تلقي كنيم و آن را در اين شرايط كه آلودگي هواي تهران نگران‌كننده شده، كنار بگذاريم. به همين دليل بايد تجربه خوبي كه در اتوبوس‌هاي برقي تهران داشتيم را توسعه داده و با جديت ادامه دهيم.

رييس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران همچنين پيشنهاد كرد كه در جلسات آتي شورا، شهرداري تهران گزارشي از روند اقدامات خود در زمينه كاهش آلودگي هوا و وضعيت هواي تهران در چند ماه اخير ارائه دهد.

به گزارش ايسنا، معاون ترافيك شهردار تهران در پاسخ به موضوعات مطرح شده نيز گفت: متاسفانه امكان تعطيل و يا توقف پروژه‌هاي بزرگ شهر تهران نظير بزرگراه صدر – نيايش وجود ندارد، چرا كه اين پروژه‌ها اگر يك روز تعطيل شود، هزينه‌هاي سنگيني را در بر دارد. در عين حال تغيير در محدوده عملياتي آن تاثير چنداني در پياده‌راه و ترافيك آن منطقه ندارد.

وي در عين حال قول داد كه در مورد ساماندهي معابر و خيابان‌ها از پروژه‌هاي نيمه‌كاره و يا احداثات غيرقابل پيش‌بيني در مناطق مختلف به خصوص در نزديكي مدارس تذاكرات لازم را به شهرداران مناطق بدهند.

تشكري هاشمي همچنين در مورد وضعيت ترافيك شهر تهران، گفت: در شرايطي كه تهران تبديل به يك پاركينگ عمومي شده است و ما قانوني براي ساماندهي پاركينگ‌ها نداريم، نمي‌توان نسبت به مقررات پاركينگ‌سازي به قاطعيت رسيد.

وي گفت: متاسفانه موضوع مالكيت پاركينگ در كنار مالكيت خودرو و الزامي شدن آن هنوز به نتيجه نرسيده و اگرچه در لايحه پاركينگ ارائه شده به شوراي شهر آن را گنجانده‌ايم، اما اين موضوع هنوز به نتيجه و به تصويب نرسيده است.

معاون ترافيك شهردار تهران خاطر نشان كرد: با مصوبه اخيري كه دولت داشته است، عمر اتوبوس‌هاي شهر تهران به هشت سال كاهش يافته و به اين ترتيب حدود 1500 دستگاه اتوبوس بايد بر اساس اين قانون از رده خارج شود، اما با توجه به تعداد اتوبوس‌هاي در اختيار خود، امكان چنين اقدامي را نداريم و مجبور به استفاده از اين اتوبوس‌ها هستيم.

تشكري هاشمي در عين حال از ورود اتوبوس‌هاي هيبريدي در آينده نزديك خبر داد و گفت: در خريد جديد خود براي اتوبوس‌ها از اين فناوري جديد نيز استفاده كرده و به زودي اين اتوبوس‌ها وارد خيابان‌هاي تهران مي‌شوند.

تگ ها مترو و اتوبوس رایگان هفته اول مهر دانشجويان دانش‌آموزان

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی