پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          11 مهر 1391 - 02 October 2012



تحصیل هر دانشجو  سالانه ۱۲میلیون هزینه دارد

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور و به نقل از خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تربیت مدرس در سالن ورزش این دانشگاه با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور طی سال‌های اخیر گفت: عده‌ای مدعی هستند که کیفیت آموزش در کشور کاهش یافته است؛ باید از این افراد پرسید اگر اینگونه است پس چرا طی سه سال گذشته ایران رشد چشمگیری در عرصه‌های علمی و فناوری داشته است.

دانشجو اضافه کرد: ایران در نانو فناوری از رتبه شانزدهم طی سه سال گذشته به رتبه هشتم رسیده است.

وی سیاه‌نمایی برخی رسانه‌ها را توهین به دانشجو، اساتید و دانشگاهیان توصیف کرد و گفت: اگر کیفیت کاهش یافته است چرا طی سه سال اخیر در حوزه‌های متفاوت علمی رشدی بین 8 تا 15 رتبه داشته‌ایم و در تولید علم از سه دهم درصد در سال 84 به 8 دهم رسیده‌ایم، ضمن اینکه طی 6 ماه اول امسال این میزان به 2 درصد رسیده است.

وزیر علوم تأکید کرد که رمز عاقبت به خیری ولایتمداری است و کم نداریم وزرا، وکلا، نخست وزیر، رئیس جمهور، علما و حتی مراجع تقلیدی که با زاویه گرفتن از ولایت عاقبت بخیری را مخدوش کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجهیزات دانشگاهی گفت: تجهیزات دانشگاه‌های کشور کمتر از دانشگاه‌های کشورهایی همچون فرانسه و روسیه نیست ضمن اینکه از لحاظ علمی نیز اساتید دانشگاه‌های ما بالاتر از اساتید سایر کشورها هستند.

وی با اشاره به حضور 35 هزار استاد و استادار به بالا در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی هنوز یک سوم ظرفیت طبیعی را تکمیل نکرده‌ایم. با حدود 35 هزار استاد و استادیار به بالا اگر در هر سال این امر یک دانشجویان دکترا بگیرند به طور متوسط پذیرش سالانه دانشجوی دکترا به 35 هزار نفر می‌رسد باید  زنجیرهای اضافه را باز کرد.

دانشجو هزینه سالانه هر دانشجو را به طور متوسط 12 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ هزینه زندگی یک خانواده با چند فرزند است.

وزیر علوم همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری گفت:‌ افراد اگر حرفی برای گفتن دارند باید از دانشگاه به طور علمی و منطقی عنوان کنند اگر نقد می‌کنند باید راه حل آن را نیز اعلام کنند. شأن فرهیختگی رعایت مقررات است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه دانشگاه محلی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است، گفت: در تعریف متخصص مشکل چندانی وجود ندارد اما متعهد در نظام سکولار و سوسیالیسم با متعهد در نظام اسلامی متفاوت است. در جمهوری اسلامی ایران کسی متعهد است که ولایتمدار و دوستدار اهل بیت باشد نه اینکه در بند نماد عشق و اهل بیت را به عنوان نماد تاریکی و جهل معرفی کند.



تگ ها دانشجو تحصیل

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی