پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          04 دی 1391 - 24 December 2012




راه انداری واحد علوم تحقیقات گرمسار و جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی در علوم و تحقیقات


رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد با بیان اینکه در واحدهای علوم و تحقیقات تنها دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری جذب می‌شوند، گفت: در شهرستان گرمسار یک واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی می‌شود.

علوم و تحقیقات

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، خسرو دانشجو رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد گفت: در شهرستان گرمسار یک واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی می‌شود ولی واحدهای علوم و تحقیقات تنها مجاز به جذب دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی افزود: آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو در سمنان، مرکز تحقیقاتی نجوم و هوافضا، مرکز تحقیقاتی انگور در شاهرود، مرکز کویر شناسی در گرمسار و مرکز تحقیقات پسته در دامغان توسط واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

دانشجو راه‌اندازی و تأسیس مرکز تحقیقات پسته در شهرستان دامغان و راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و تحصیلی محیط زیست، تنوع زیستی و دیگر رشته‌های نو که مورد نیاز منطقه باشد را از دیگر برنامه‌های واحد علوم و تحقیقات در استان سمنان برشمرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر علمی، پژوهشی و آموزشی این واحد دانشگاهی، آمادگی خود برای ارتقای سطح علمی استان سمنان و کمک به توسعه همه جانبه این استان را مورد تأیید قرار داد.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه ملی تحقیقات خودرو با همکاری استانداری سمنان خبر داد و با بیان اینکه راهبردهای کلان آموزش عالی کشور استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها و شهرستان‌های کشور و عدم احداث آزمایشگاه‌های ملی در استان تهران است، گفت: بر این اساس واحد علوم و تحقیقات آمادگی کامل خود برای احداث و راه اندازی مرکز تحقیقات پیشرفته خودرو در استان سمنان را داشته و از تمام ظرفیت‌های علمی در این زمینه بهره خواهد برد.

وی اشتغالزایی، رونق صنایع وابسته به خودرو، ارتقای سطح تحقیقاتی و اقتصادی استان سمنان و به تبع آن کل کشور را از جمله مزایای ایجاد این آزمایشگاه ملی عنوان کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات، با بیان اینکه استان سمنان در بخش هوافضا و نجوم دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، گفت: به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها نیازمند وجود مراکز تحقیقاتی مرتبط و حضور دانشمندان و کادر علمی متخصص است و واحد علوم و تحقیقات می‌تواند در پیشبرد این علوم در استان تهران گام‌های مؤثری بردارد.

دانشجو تصریح کرد: برهمین اساس، مرکز تحقیقاتی و علمی نجوم و هوافضا توسط واحد علوم و تحقیقات در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین یکی دیگر از ظرفیت‌های استان سمنان را در ابعاد کشاورزی و منابع طبیعی آن دانست و با ذکر اینکه تولید علمی در کشور باید به توسعه و پیشرفت‌های همه جانبه در بخش‌های اقتصادی منجر شود، گفت: شهرستان شاهرود در استان سمنان در بخش تولید انگور دارای ظرفیت‌های اقتصادی بالایی است که ارتقای این ظرفیت نیازمند گسترش علوم مرتبط با آن است، لذا واحد علوم و تحقیقات مرکز تحقیقات انگور را در این شهرستان با هدف ارتقای سطح کشاورزی و اقتصادی منطقه دایر کرده و از تمام ظرفیت‌های علمی خود در این زمینه بهره می‌گیرد.

وی از امضای تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات کویرشناسی در گرمسار توسط واحد علوم و تحقیقات و حفاظت محیط زیست استان سمنان خبر داد و گفت: حرکت‌های علمی در این سطح می‌تواند الگویی برای فعالیت‌های علمی سایر دانشگاه‌های کشور در مناطق و استان‌های مختلف شود.

وی با بیان اینکه مرکز کویرشناسی توسط واحد علوم و تحقیقات از لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری، اعضای هیئت علمی، آزمایشگاه و نیروهای متخصص تجهیز می‌شود، گفت: دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات برای فعالیت‌های علمی و آزمایشگاهی خود از مرکز کویرشناسی گرمسار استقبال کرده و این مرکز نیز به خودکفایی خود و کشور در حوزه‌های مربوطه کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: قوی‌ترین دانشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور در مجموعه واحد علوم و تحقیقات گرد هم آمده‌اند و آماده هر گونه خدمت‌رسانی به سایر استان‌های نقاط کشور را دارند.

* آمادگی واحد علوم و تحقیقات برای مدیریت بیمارستان شهید رضایی

دانشجو همچنین به تجربه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت بیمارستانی اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان بوعلی سینا در تهران یکی از قطب‌های بهداشتی و درمانی تهران محسوب می‌شود، گفت: واحد علوم و تحقیقات نیز مجهزترین بیمارستان منطقه خاورمیانه را با هدف تربیت نیروهای فوق تخصص پزشکی احداث کرده است و درآینده ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رساند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم و تحقیقات آمادگی کامل خود برای مدیریت بیمارستانی و درمانی بیمارستان شهید رضایی شهرستان دامغان را اعلام می‌دارد.

دانشجو با بیان اینکه شهرستان دامغان نیازمند ارتقای سطح بهداشتی و درمانی مراکز بیمارستانی است، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل خود در این زمینه را اعلام می‌دارد تا به هر نحو مقتضی که مدیریت استان سمنان ایجاب کند زمینه‌های ارتقاء و بهره‌مندی مردم منطقه از خدمات درمانی فراهم کند.





تگ ها دانشجو تحصیلات تکمیلی علوم و تحقیقات

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی