پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجوییارسال شده در   09 دی 1391 - 29 December 2012




کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران ارزیابی خواهد شد


کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران توسط دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران ارزیابی می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با هدف ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی کتاب‌های درسی، بخشی از کتاب‌های درسی خود را به لحاظ محتوا، ساختار و مولفه‌های ظاهری مورد ارزشیابی قرار می دهد.
این کتاب‌ها شامل 23 عنوان است که برای شناسایی وضعیت موجود کتب درسی، پرسش‌نامه‌هایی به صورت اختصاصی متناسب با هر کتاب، برای اساتید و طلاب طراحی شده تا نظرات پیشنهادی اساتید و طلاب در مورد این کتاب‌ها جمع‌آوری و پس از بررسی و تحلیل نتایج، نسبت به تغییر، اصلاح و یا تثبیت کتاب‌های درسی،‌ تصمیم‌گیری شود.

این طرح از جمله مهم ترین بخش ارزیابی محتوای برنامه درسی حوزه‌های علمیه خواهران با محوریت کتب درسی عنوان شده که نتایج این ارزیابی مبنای تصمیم در مورد مناسب یا نامناسب بودن کتب درسی به لحاظ آموزشی خواهد بود.

محورهای ارزیابی کتب درسی شامل قانونمندی محتوا، سازماندهی محتوا و مولفه‌های ظاهری می‌شود که شاخص‌های مرتبط با این محورها در قالب پرسشنامه‌های طلاب و اساتید مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین تناسب محتوا با اهداف واحد درسی و سازماندهی کتاب نیز محور ارزیابی اختصاصی پرسشنامه اساتید به شمار می‌رود.

دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در ارزیابی این پرسشنامه ها با توجه به اینکه نظرات جمع‌آوری شده در این طرح باید بازتاب‌دهنده نظرات غالب طلاب و اساتید باشد در تعیین نمونه آماری این طرح به پراکندگی مدارس در استانها و شهرها و جمعیت آماری توجه کرده و با در نظر گرفتن اصول علمی تعیین نمونه آماری حدود 9هزار نفر از طلاب در 27 استان و 267 مدرسه علمیه در سراسر کشور انتخاب کرده است؛ همچنین تمام اساتیدی که در نیمسال جاری کتب درسی مورد نظر را تدریس کرده‌اند، در این ارزیابی مشارکت خواهند داشت.







تگ ها کتاب های درسی حوزه های علمیه خواهران ارزیابی کتاب درسی حوزه های علمیه

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت