پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          13 دی 1391 - 02 January 2013





در دیدار تشکل‌های دانشجویی با وزیر ارشاد مطرح شد و  پاسخگویی وزیر ارشاد در دانشگاه



نماینده جنبش عدالتخواه ضمن ارزیابی مثبت خود از دیدار با وزیر ارشاد گفت: وزیر ارشاد قول داد نمایندگان جنبش عدالتخواه در یک کارگروه به داوری فیلم‌های جشنواره فجر بپردازند.


پرتال دانشگاهی به نقل از مهدی خوجگی دبیر جنبش عدالت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در ارزیابی خود از دیدار تشکل‌های دانشجویی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت:  آنچه از طرف جنبش دانشجویی احساس می‌شود، این است که نهادهای متولی فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی حتی کمترین التفات و توجهی به وجوه فرهنگی انقلاب اسلامی ندارند و اساسا فرهنگ متناسب با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برای ایشان دغدغه و مساله نیست.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن مطالبات رهبری ادامه داد: به تعبیر صریح‌تر، دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشنیده گرفته شده است و وزارت ارشاد نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی کشور از این قاعده مستثنی نیست.

دبیر جنبش عدالتخواه نخستین مصداق این ناشنوایی و نابیناییِ تعمدیِ فرهنگی، را  فقدان برگزاری جلسات دیدار مسئولان با تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و گفت: سؤال این جاست که چرا در طی سه سال و نیمی که از تصدی مسئولیتشان می‌گذرد به تشکیل چنین جلسه‌ای مبادرت نورزیده‌اند؟

خوجگی تصریح کرد: در شرایط فعلی، فضای فرهنگی کشور در عرصه‌های مختلف، بیش از آنکه محل عرضه و ظهور و بروز فرهنگ انقلاب اسلامی باشد، جولانگاه فرهنگ بی تناسب با ماهیت و اهداف انقلاب است؛ به طوری که نشانه‌های آن در عرصه سینما و تئاتر و موسیقی و امثالهم به وضوح مشخص است.

وی ادامه داد: در چنین فضایی، از دستگاه‌های فرهنگی دولتی که خود را مدعی اصول گرایی عدالت‌خواهی و ولایت‌مداری است انتظار می‌رود توان خود را در جهت توجه به وجوه فرهنگی و نرم‌افزارانه انقلاب اسلامی ایران بکار گیرند.

خوجگی با انتقاد عملکرد شعاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: با کمال تأسف هنگامی که به عملکرد نهادهای فرهنگی کشور و در راس آن‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگریسته می‌شود، چیزی بیش از نگاه‌های کمی گرایانه قالب گرایانه و شعارزده دیده نمی‌شود.

دبیر جنبش عدالتخواه دیدار با وزیر ارشاد را به طور کلی اقدام مثبتی دانست و افزود: دیدار مسئولان با تشکل‌های دانشجویی موجب پیگیری مباحث مهم می‌شود و باعث رفع سوءتفاهم‌ها شده و دستاوردهای مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزیر ارشاد در دیدار با تشکل‌های دانشجویی به اعلام آمارهایی از تخصیص بودجه‌های فرهنگی برای برنامه‌ها خبر داد اما امری که جنبش عدالتخواه خواستار آن شد، آن بود که شأن وزارت فرهنگ و ارشاد بالاتر از آن است که تنها به حمایت‌های مالی از جشنواره‌های فرهنگی اکتفاء کند.

خوجگی وزارت فرهنگ و ارشاد را به عنوان بانی مباحث فرهنگی دانست و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید خود به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و انجام برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای مدیریت فرهنگی کلان کشور دست بزند و این اقدام انتظار کمی از وزارت فرهنگ و ارشاد نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرچند یکی از مواردی که وزیر فرهنگ و ارشاد در دیدار با تشکل‌ها به آن اذعان کرد این بود که وزارت فرهنگ و ارشاد تنها بانی مباحث فرهنگی نیست اما امری که تشکل‌های دانشجویی با وزیر ارشاد مطرح کردند آن بود که وزرات ارشاد به عنوان بانی مباحث فرهنگی در کشور نقش عمده‌ای دارد.

خوجگی در ادامه تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد به جنبش عدالتخواه قول داد که در آینده‌ای نزدیک در یکی از دانشگاه‌های تهران حضور پیدا کرده و پاسخگوی نمایندگان جنبش عدالتخواه در دانشگاه‌ها باشد.

وی اضافه کرد: از سویی وزیر فرهنگ و ارشاد به نمایندگان جنبش عدالتخواه قول یک کارگروه داوری در جشنواره فیلم فجر را داد تا نمایندگان دانشجویی جنبش عدالتخواه نیز در ارزیابی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر نقش داشته باشد.

دبیر جنبش عدالتخواه در پایان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه‌های مناسبی را برای مبارزه با تجمل‌گرایی و افراط و تفریط‌ها در مباحث فرهنگی تدوین کرده است، گفت: این اقدامی مثبت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در صورت اجرایی شدن آن ما نیز از آن حمایت کرده و خواسته ما نیز بر این امر استوار است.





تگ ها وزیر ارشاد تشکل های دانشجویی دیدار وزیر ارشاد با دانشجویان

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی