پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          13 دی 1391 - 02 January 2013





بهره گیری از دیدگاه دانشجویان از اولویت های وزارت ارشاد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل و بهره گیری از دیدگاه های جوانان بویژه قشر دانشجو را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و ابراز امیدواری کرد، این تعامل سازنده، همواره استمرار یابد.
[بهره گیری از دیدگاه دانشجویان از اولویت های وزارت ارشاد است]

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ˈسیدمحمد حسینیˈ روز سه شنبه در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل های دانشجویی کشور، ضمن پاسخگویی به سووالات، ابهامات و انتقادات آنان، به کارگیری دیدگاه های دانشجویان در امور کشور بویژه فعالیت های فرهنگی را ضروری دانست و افزود: در مسایل فرهنگی همواره اختلاف نظر فراوان است، اما سعی بر این بوده تا دیدگاه های سازنده و تاثیرگذار را در امر تصمیم گیری و سیاستگذاری های فرهنگی به کار بندیم.

وی با اشاره به تشکیل معاونت قرآن و عترت در این وزارتخانه، در تشریح اعتبار تخصیص یافته به این معاونت گفت: با پیگیری های بعمل آمده، برای نخستین بار، مبلغ 240 میلیارد تومان اخذ و به گسترش فعالیت دینی تبلیغی به مساجد، حسینیه ها، مصلاها و اماکن مذهبی اختصاص یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش تاثیرگذار حسینیه ها و مصلاها در فرهنگ سازی جامعه و تربیت نیروهای متدین و متعهد در کشور اشاره کرد و افزود: از کل مبلغ مذکور، 164 میلیارد تومان به مصلاها و مبلغ 64 میلیارد تومان به مساجد کل کشور اختصاص یافته است.

حسینی، رویکرد این وزارتخانه را حفظ حرمت افراد و اهالی فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: هرگز درصدد افشاگری و حرمت شکنی و آسیب به اعتبار و آبروی اشخاص نیستیم زیرا معتقدیم وظیفه اصلی ما حمایت و پشتیبانی از این اقشار فرهیخته جامعه است.

وزیر ارشاد به بازتاب نادرست برخی مصاحبه های خبری خود از سوی رسانه ها اشاره کرد و ادامه داد: علی رغم اقدامات مطلوب و گسترده این وزارتخانه در حوزه های مختلف، نمایندگان برخی رسانه ها با تحریف واقعیت ها، درصدد چالش آفرینی و کمرنگ جلوه دادن عملکرد مثبت بخش فرهنگی هستند.

وی تاکید کرد: حمایت و به کارگیری افراد معاند و ضد نظام در این وزارتخانه جایگاهی ندارد و هر کجا احساس شد افرادی خلاف مصالح نظام و منافع مردم گام برداشته اند با جدیت برخورد شده است.

وزیر ارشاد به کارگیری نیروهای متدین، متعهد و انقلابی را در این وزارتخانه خاطرنشان کرد و گفت: همواره از وجود این افراد در بخش های مختلف استفاده شده است.

حسینی سیاست وزارت ارشاد در برخورد با تخلفات مطبوعاتی را در مورد همه روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری یکسان دانست و افزود: هرگاه روزنامه و یا رسانه ای خلاف قوانین مطبوعات و منافع نظام گام برداشته، بدون توجه به وابستگی آن روزنامه به ارگان یا حزب خاصی، برابر مقررات رفتار شده و حتی در مواردی به دادگاه های کشور معرفی شده است.

وی به تسریع فرایند صدور مجوز مطبوعات بویژه نشریات دانشجویی و بروز رسانی آن در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته، 1500 نشریه در سراسر کشور مجوز گرفته اند که در این میان تعداد نشریات دانشجویی قابل توجه است.

وزیر ارشاد درمورد صدور مجوز به موسسات فرهنگی نیز گفت: سوابق افراد درخواست کننده بطور دقیق مورد بررسی، تحقیق و ارزیابی قرار می گیرد و پس از محرز شدن صلاحیت افراد و در نظر گرفتن سایر شرایط مجوز لازم صادر می شود.

به گفته حسینی، تکریم و تجلیل از نخبگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر همواره مورد تاکید این وزارتخانه بوده و در این دوره درجات و نشانه های هنری بسیاری به افراد واجد شرایط اهدا شده است.

وی اهداء 14 نشان به اساتید قرآنی را در همین راستا بر شمرد و افزود: این امر نشانگر رویکرد و اهتمام این مجموعه به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برخی جشنواره ها، همایش ها و برنامه های مهم فرهنگی در دوره های گذشته در آستانه تعطیلی بود، اما با پیگیری های جدی ما دوباره رونق گرفت و شروع به کار کرد که از این جمله می توان به دو جشنواره فیلم مقاومت و پروین اعتصامی اشاره کرد.

حسینی ارائه برنامه مدون، سیاست مشخص و طرح ها و ایده های جدید خود درباره اداره این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی را خاطر نشان کرد و افزود: از ابتدای مسوولیت خود با تمام توان درصدد به ثمر رسیدن این برنامه ها بوده ام.

وی ادامه داد: تحقق و دستیابی به مهندسی فرهنگی دستور کار بوده و حتی بعنوان یک سند مهم اکنون در شورای فرهنگ عمومی مطرح است.

حسینی به اقدامات گسترده وزارت ارشاد در زمینه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: از سوی مجلس شورای اسلامی تنها تشکیل کارگروه مد و لباس به این وزارتخانه محول شده است که در همین راستا علاوه بر تشکیل این کارگروه پیشنهاد بنیاد مد و لباس نیز ارائه شد.

به گفته وی، این در حالیست که کارهای زیادی در حوزه ترویج فرهنگ استفاده صحیح از مد و لباس از سوی این وزارتخانه بعمل آمده است که از آن جمله می توان به اختصاص بخشی ویژه به موضوع حجاب و عفاف در همه نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برپایی نمایشگاه ها، جشنواره ها و همایش های متعدد در حوزه کتاب، قرآن، مطبوعات، هنر، رسانه های دیجیتال، فیلم و ... را جریان سازی گسترده فرهنگ دینی و اسلامی در فضای کشور ذکر کرد.

وی در تشریح دیگر اقدامات وزارت ارشاد، به توسعه نهضت مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد کتابخانه های عمومی از 1600 به 2800 افزایش یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و تشکل های دانشجویی، اقدامات و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این دوره چشم گیر خواند و تاکید کرد: گستره فعالیت های فرهنگی - هنری و دینی انجام شده در دولت حاضر قابل قیاس با ادوار گذشته نیست.

حسینی در این نشست که حدود پنج ساعت به طول انجامید، گفت: از ابتدای عهده دار شدن مسوولیت در این وزارتخانه بر این باور بوده ام که باید امکانات فرهنگی و هنری متناسب و متعادل در سطح کشور توزیع شود.

وی با اشاره به انجام بالغ بر 200 سفر به اقصی نقاط کشور، سرکشی به مناطق دور افتاده و پیگیری اجرای مصوبات هیات دولت را در راستای تحقق شعار عدالت خواهی دولت عنوان کرد.

نایب رییس شورای عالی سینما، رویکرد اصلی وزارت ارشاد را در ساخت و تولید فیلم، توجه به موضوعات و مفاهیم ارزشی، دفاع مقدس، تاریخ اسلام، خانواده و ... ذکر کرد و جایگاه امروز سینمای ایران در دنیا را ویژه و قابل قبول دانست.

حسینی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که سینمای ایران را در شمار 10 سینمای برتر جهان دانسته اند تاکید کرد: استمرار ساخت و تولید فیلم های فاخر و ارزشی از دیگر اولویت های این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدامات در حوزه های مطبوعات، کتاب، رسانه های دیجیتال و کانون های مساجد را چشمگیر خواند و تاکید کرد: به گواه آمار و ارقام، این حجم از فعالیت های فرهنگی و هنری قابل مقایسه با گذشته نیست.

حسینی به برگزاری جشنواره ها، همایش ها، مناسبت ها و برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و دینی در کشور طی چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال نیز علی رغم کمبود بودجه درصدد هستیم برنامه ها را بدون هیچ کم و کاستی برگزار کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی، تعداد و عناوین کتاب های دینی را دارای بیشترین شمارگان دانست و گفت: هر سال نمایشگاه کتاب های دینی و حوزوی برگزار می شود و از رونق قابل توجهی نیز برخوردار است.

حسینی به فیلم در حال ساخت ˈعقاب صحراˈ (درباره صلح حدیبیه) نیز اشاره کرد و بیان داشت: چند فیلم با موضوع پیامبر اکرم(ص) در حال ساخت است و در جشنواره فیلم فجر امسال نیز تاکید شده تا بخش ویژه ای به معرفی شخصیت پیامبر(ص) اختصاص داده شود و آثار تولیدی در این زمینه به نمایش در آید.

به گفته وی، تعداد کانون های فرهنگی هنری از شش هزار به 14 هزار کانون در دولت دهم رسیده است.

حسینی ادامه داد: شعار ما در این دوره مسجد محوری بوده و فعالیت های فرهنگی حج نیز توسعه بسیار یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار بزرگ، مستلزم عزم ملی و وجود نیروهای توانمند، متدین و متعهد است، تاکید کرد: مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی یک روزه حل نمی شود و مستلزم مشارکت همگانی و همکاری گسترده همه سازمان ها و نهادها است.

وی ادامه داد: همه مسوولان دولت تا آخرین روز کاری مشغول کار و خدمت به ملت هستند و برای حفظ منافع و مصالح کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به رونق فعالیت های فرهنگی هنری در خارج از کشور و برگزاری هفته های متعدد فرهنگی از سوی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: برگزاری هفته های فرهنگی نقش موثری در معرفی چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران داشته است.

حسینی، راه اندازی شبکه ملی فرهنگ را از دیگر اقدامات این وزارتخانه بر شمرد و تاکید کرد: به اذعان دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعال ترین دستگاه ها در توسعه فضای مجازی در بین دستگاه های اجرایی کشور است.

در این نشست، نمایندگان تشکل های دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، سازمان بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم حضور داشتند و به ارائه دیدگاه های خود در امور فرهنگی و هنری کشور پرداختند.







تگ ها دانشجو بهرهگیری از دیدگاه دانشجویان وزارت ارشاد اولویت وزارت ارشاد

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی