پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          30 دی 1391 - 19 January 2013





نحوه پرداخت اقساط دانشجویان بدهکار و  تکلیف دانشجویان انصرافی



با نزدیک شدن به آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، جزئیات پرداخت اقساط، مشمولان بخشودگی بدهی و تکلیف دانشجویان انصرافی برای پرداخت بدهی ها اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضوابط و مقررات بازپرداخت تسهیلات دانشجویی نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 اعلام شد.



شرایط و ضوابط پرداخت وام



دانشجویانی که موفق به پایان دوره تحصیلی خود شده اند، پس از فراغت از تحصیل اقدام به پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه و یا اخذ دفترچه اقساط می کنند.

زمان تعیین تکلیف بدهی برای تمام دانشجویان (مشمول و غیرمشمول) حداکثر 9 ماه پس از فراغت از تحصیل است، در صورتی که پس از 9 ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه کنند، دیگر بدهی قابل تقسیط نبوده و دانشجو باید کلی بدهی را یک جا پرداخت کند.



اعلام طول مدت زمان پرداخت بدهی


تعداد و مبلغ اقساط بهره مندان از تسهیلات وام توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد و طول مدت بازپرداخت با توجه به میزان بدهی حداکثر 5 سال است.

مبلغ 10 درصد از کل بدهی قابل تقسیط هنگام فراغت از تحصیل و صدور دفترچه اقساط باید به طور یک جا توسط دانشجو واریز و اصل فیش واریزی تحویل شود اما مانده بدهی تقسیط خواهد شد.

بدهی دوران تحصیل دانش آموختگان فوت شده، جانباز و از کار افتاده کلی همچنین شهدا به جز موارد غیرقابل تقسیط و با رعایت ضوابط و مقررات صندوق رفاه دانشجویان بخشوده می شود.



زمان پرداخت اقساط دانش آموختگان مشمول



فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی داخل کشور که خدمت نظام وظیفه خود را قبل از شروع به تحصیل انجام داده و یا به نوعی از انجام خدمت نظام وظیفه معاف شده و یا می شوند، ملزم هستند حداکثر نه ماه پس از فراغت تحصیل با سپردن تعهد لازم به صندوق، دیون تحصیلی خود را بر اساس دفترچه، شخصاً و یا از طریق محل اشتعال بازپرداخت کنند، در صورتی که بیش از سه بار متوالی در پرداخت اقساط بدهی خود تاخیر کنند، بدهی آنان به دین حال تبدیل خواهد شد.

تاریخ آغاز بازپرداخت بدهی فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی داخل کشور که مشمول انجام خدمت نظام وظیفه هستند، حداکثر به نه ماه بعد از انجام نظام وظیفه آنان موکول می شود.



نحوه پرداخت قسط

بدهکاران دارای دفترچه اقساط باید در تاریخ سر رسید هر یک از اقساط، به یکی از شعب بانک تجارت (و یا بانک ملی با توجه به شماره حساب مندرج در دفترچه اقساط صادر شده) در سراسر کشور مراجعه و مبلغ بدهی خود را به حساب مندرج در فیش واریز کرده و نسخه دوم (رسید پرداخت کننده) را تا تسویه حساب نهایی نزد خود نگهداری کنند.


در خصوص واریز مبالغ در بانک تجارت به شماره مشتری 15 رقمی قید شده در فیش و پرفراژ بانکی دقت شده و در صورت مغایرت بلافاصله توسط کاربر بانک، نسبت به رفع آن اقدام شود.


صدور و ارسال هرگونه تاییدیه تحصیلی و یا ارسال ریز نمرات، همچنین معرفی به حوزه نظام وظیفه منوط به صدور دفترچه اقساط و تسلیم اصل مدارک پس از استرداد کل بدهی و انجام تعهدات قانونی دیگر است.


فارغ التحصیلان دارای دفترچه اقساط که در مقاطع بالاتر تحصیلی در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین دانشگاه های غیردولتی پذیرفته می شوند (با حفظ وقفه تحصیلی حداکثر یک سال، حدفاصل دو مقطع) می توانند با ارایه گواهی اشتغال به تحصیل بعد از دریافت دفترچه اقساط المثنی، بازپرداخت بدهی خود را به پس از فراغت از تحصیل در مقطع بالاتر انتقال دهند (در صورت عدم مراجعه دانشجو باید طبق سررسید دفترچه، اقساط خود را پرداخت کند.)


تکلیف دانشجویان انصرافی

دانشجویان انصرافی، تارک تحصیل و اخراجی ملزم به بازپرداخت کامل و یک جای کل وام های دریافتی و هزینه های مربوط به خوابگاه دانشجویی هستند.


انتقال بدهی دانشجویان در یک دوره آموزشی در دانشگاههای یکسان همان رشته و همان مقطع به همان دوره آموزشی بلامانع است در غیر این صورت دانشجوی انصرافی محسوب شده و طبق مقررات باید کل بدهی خود را پرداخت کند.



در سایت صندوق رفاه دانشجویان قسمتی به نام پورتال دانشجویی موجود است که از زمان دریافت تسهیلات از صندوق و واریز کامل بدهی بعد از فراغت از تحصیل، دانشجو می توان روند دریافت و بازپرداخت تسهیلات خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به واریز اقساط خود به صورت اینترنتی اقدام کند.






تگ ها دانشجو دانشجویان بدهکار تکلیف دانشجویان انصرافی پرداخت اقساط دانشجویان بدهکار

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی