پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          30 بهمن 1391 - 18 February 2013





اهدای یک پراید به هر دانشجوی نمونه کشوری



رئیس جمهور از موافقت خود با اهدای یک پراید به هر دانشجوی نمونه کشوری خبر داد.




پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی کشورمان در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری که صبح امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به سرعت رشد علمی کشور در عرصه‌های مختلف گفت: امروز حرکت علمی ما پرشتاب و عمیق است، ممکن است برای نشان دادن مدرک تنها یک تکه کاغذ کافی باشد اما پیشرفت‌های علمی ما در عرصه‌های مختلف به خوبی در عمل مسئله را نشان می‌دهد.

*یک درصد جمعیت دنیا؛دو درصد تولید علم جهان

وی با بیان اینکه امروز عشق به علم و عشق به تعقل که ریشه در عشق به کمال انسان دارد، در کشور ساری و جاری است و با اشاره به افزایش تولید علمی کشور گفت: تولید علم ما بیش از دو درصد تولید علم جهانی را شامل می‌شود. در حالی که ما تنها یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار داریم،این مسئله نشان دهنده رشد ما در عرصه پیشرفت‌های علمی است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه زمانی در دنیا تنها ایران از لحاظ علمی مطرح و یک مرجع بوده است تصریح کرد: امروز اندیشه‌های دانشمندانی همچون ابوعلی سینا همچنان از لحاظ علمی نو و تازه است و ما باید بار دیگر به جایگاه نخست خود در عرصه علم و فناوری بازگردیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت تامین امکانات علمی برای دانشمندان ایرانی گفت: پس از انقلاب اسلامی به طور متوسط روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت می‌فروشیم و شما می‌دانید چه کارهایی در عرصه سازندگی کشور انجام شده است، این در حالی است که در زمان رژیم گذشته فروش نفت ما نزدیک به 5 میلیون بشکه در روز بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امسال کمتر از سال‌های گذشته نفت می‌فروشیم اظهار داشت: توجه به این نکته ضروری است که امکانات تابعی از اراده انسان‌هاست و اراده انسان می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

*امروز یک عزم ملی اعلان نشده برای توسعه علم در کشور شکل گرفته است

وی افزود: امروز یک عزم ملی اعلان نشده برای توسعه علم در کشور شکل گرفته است و امیدوارم تمامی موانع برداشته شود تا زمینه آزاد شدن تمام استعدادهای ملت ایران فراهم شود.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت پیشرفت علم و تکنولوژی گفت:اگر به لحاظ علمی پیشرفته نباشیم  دفاع از آرمان و دینمان بسیار سخت و مشکل خواهد بود، اصلا دین همان علم است،دین برای این آمده که انسان‌ها را عالم کند و هدایت دینی تنها برای انسان‌های عالم اثر گذار و ارزشمند است.

احمدی‌نژاد گفت:انشاءالله حرکت قدرتمند علمی در کشور ادامه خواهد یافت و دولت با تمام توان از آن حمایت خواهد کرد

با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان درباره اصلاح معیارهای انتخاب دانشجویان برتر گفت: آنطور که وزیر علوم به من گفتند این معیارها تا حدودی اصلاح شده است و به نظرم علاوه بر کار علمی باید معیارهایی همچون اخلاق و کار اجتماعی در نظر گرفته شود.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره امکان پذیرش دانشجویان نمونه کشور در بنیاد ملی نخبگان بدون نیاز به داوری مجدد و سوابق آنها گفت: من با این مسئله مشکلی ندارم،البته اگر چنین شود دایره گزینش دانشجویان نمونه کمی محدودتر می‌شود، اما اگر شما اصرار دارید خانم سلطانخواه و آقای دانشجو می‌توانند یک آئین‌نامه مشترک طراحی کنند تا دانشجویانی که به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب می‌شوند، به صورت اتوماتیک وار وارد بنیاد ملی نخبگان شوند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به درخواست یکی دیگر از دانشجویان نمونه درباره اعطای حج عمره مفرده به دانشجویان نمونه گفت:‌ آقای دانشجو مبلغ آن را پرداختند و ما نیز فیش آن را تامین خواهیم کرد.

*امکان تحصیل دانشجویان در مقاطع بالاتر بدون نیاز به آزمون

رئیس‌جمهور درباره تقاضای دیگر دانشجویان نمونه درباره امکان تحصیل در مقاطع بالاتر بدون نیاز به آزمون گفت: آقای دانشجو به من گفتند که این کار در وزارت علوم انجام می‌شود. انشاءالله آقای طریقت در وزارت بهداشت امکان تحصیل دانشجویان نمونه را در مقاطع بالاتر فراهم خواهند آورد.

احمدی‌نژاد درباره امکان عضویت دانشجویان نمونه در هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها گفت: زیباترین لحظه زمانی شکل می‌گیرد که جوانان این کشور می‌توانند به قله‌های علم دست پیدا کنند؛سهمیه‌ هیئت علمی دانشگاه‌ها به وزارت علوم و وزارت بهداشت واگذار شده و به نظر من دانشجویان نمونه شایسته‌ترین دانشجویان برای عضویت در هیئت‌های علمی هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به درخواست دیگری درباره امکان بورسیه شدن دانشجویان نمونه گفت: می‌توان دانشجویان نمونه را در مراکز پژوهشی پذیرفت تا هم درآمدی برای آنها شود و هم امکان کار علمی فعال برای آنها میسر باشد و به نظر من این بهترین راه است، البته وزرای بهداشت و علوم نیز باید امکان پذیرش آنها رادر این مراکز پژوهشی بدون انجام مراحل گزینش فراهم کنند چرا که آنها پیش از این گزینش شدند.

*بهترین خودروی ملی شما هستید

وی در پاسخ به درخواست‌های متعدد دانشجویان درباره اختصاص یک خودروی ملی به هر کدام از دانشجویان گفت: بهترین خودروی ملی شما هستید که نه آلودگی دارید و در کنار این خودکششی نیز هستید، اما انشاءالله یک خودروی پراید به هر کدام از شما تعلق خواهد گرفت.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان گفت: مقدمه و وجه مشترک همه بشریت انسانیت است و انسانیت عبارت است از حقیقتی که خداوند متعال در انسان به امانت گذاشته و بین ما و سایر موجودات عالم تفاوت فاحشی ایجاد کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه انسان تنها موجودی است که در این دنیا حرکت تکاملی رو به بالا دارد،؛ گفت: تنها موجودی که به اراده خود توانایی دستیابی به بالاترین رتبه‌ها و یا پست‌ترین درجات را دارد انسان است.

وی افزود: خداوند یک استعداد الهی به نام فطرت در انسان‌ها به امانت گذاشته که می‌تواند آئینه تجلی خداوند در انسان شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه رسیدن به این مرحله نیازمند تاکید بر فطرت الهی است،‌گفت: راه اصلی بازگشت انسان به فطرت الهی بر پایه تفکر، تعقل و اندیشه است و تفاوت اصلی بین انسان و سایر موجودات بر پایه قدرت تفکر و تعقل است.

وی با اشاره به ضرورت انتخاب آزادانه بر اساس تفکر و تعقل گفت: اگر شخصی به زور کار خوبی را انجام دهد هیچ ارزشی نخواهد داشت. تمام زیبایی‌های انسان در این عالم بر اساس انتخاب آزادانه و البته انتخاب ارزش‌های الهی است و این انتخاب درست تنها از طریق اندیشه و تفکر ایجاد می‌شود.

*کارشکنی دشمن برای جلوگیری از پیشرفت علم هدیه است

احمدی‌نژاد گفت: ‌امروز فضای علمی کشور فضای علم آموزی است،ممکن است برخی اینگونه تفسیر کنند که جوانان برای جایگاه اجتماعی بالاتر و یا درآمد بیشتر به دنبال تحصیل هستند اما بعید می‌دانم شخصی در ایران تنها به خاطر درآمد این رنج تعلیم و تعلم را به جان بخرد،البته رنج حقیقی آنجاست که بخواهند انسان را از شان واقعی خود پایین بکشند، وگرنه وقتی دشمن فشار می‌آورد و کارشکنی می‌کند تا پیشرفت صورت نگیرد، این یک هدیه است چون عزم و اراده را برای پیشرفت و اعتلا بیشتر و راسخ‌تر می‌کند.







تگ ها اهدای پراید به دانشجوی نمونه دانشجوی نمونه تقدیر از دانشجوی نمونه کشوری

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی