پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          09 اسفند 1391 - 27 February 2013





اعزام 3500 دانشجوی کرمانی به راهیان نور


مسئول سازمان بسیج‌ دانشجویی استان کرمان گفت: امسال بیش از 3 هزار و 500 دانشجوی کرمانی در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند.




پرتال دانشگاهی به نقل از سیاوش مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرمان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ارج نهادن به اردوهای راهیان‌نور اظهار داشت: جهاد جانانه‌ ملت‌ ایران‌ طی هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ به‌عنوان‌ یک‌ ارزش‌ والا و یکی‌ از مؤلفه‌های‌ شخصیت‌ ملت‌ ایران‌ باید حفظ شود.

مسئول سازمان بسیج‌دانشجویی استان کرمان تصریح کرد: انتقال ارزش‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب که جنگ را درک نکردند از طریق کاروان‌های راهیان‌نور همواره مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و موجب تقویت روحیه شهادت طلبی در نوجوانان و جوانان می‌شود.

وی اردوهای راهیان نور را یک دانشگاه دانست و ابراز داشت: به برکت خون شهدا تأثیر روی زائران به‌حدی است که لزوم برنامه‌ریزی دقیق و متنوع برای نهادینه‌سازی این فرهنگ حماسی را می‌طلبد و معیار اسلامی و اشاعه فرهنگ ایثار جز با تمسک در راه شهدا امکا‌ن‌پذیر نیست.

وی افزود: نسل جدید تشنه معرفت پاک و اصیل دلاورمردانی است که از تمام علایق دنیا بریدند و برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی از خودگذشتگی را به حد اعلا رساندند و هر سال مشتاقان زیادی برای تجدید میثاق با سیره شهدا‌ و پیمان ناگسستنی با آرمان والامقام امام راحل به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند.

مسلمی خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های خارجی هجمه سنگینی علیه این مسیر نورانی به وجود آورده‌اند که فقط برای تضعیف اعتقادات جوانان است و همان طور امام خمینی (ره) فرمودند «هرگاه حرکتی کردید که دشمنان ناراحت شدند، بدانید که کار شما صحیح است».

اعزام بیش از 3 هزار و 500 دانشجوی کرمانی

مسئول سازمان بسیج‌دانشجویی استان کرمان با اشاره به طرح تفکیک خواهران و برادران در اعزام به مناطق عملیاتی جنوب ابراز داشت: دانشجویان راهیان‌نور استان کرمان در قالب پنج گروه از تاریخ‌های 12، 15، 18، 21 و 23 اسفند ماه جاری عازم مناطق دهلاویه، فکه، فتح‌المبین، اروند، اردوگاه شهید باکری، شلمچه، پاسگاه زید، طلائیه و هویزه هستند.

مسلمی با اعلام اینکه بیش از 3 هزار و 500 دانشجو در کاروان راهیان‌نور نام‌نویسی کردند، گفت: اعزام شوندگان از دانشگاه‌های شهید باهنر، آزاد، پیام‌نور، علوم‌ پزشکی و چمران در کرمان و شهرستان‌های بافت، جیرفت، بم، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار، عنبرآباد، رفسنجان، سیرجان، زرند، انار، بردسیر، کوهبنان، راور و شهربابک هستند.

وی افزود: مجری اردوهای راهیان‌نور سپاه و متولی اعزام دانشجویان بسیج دانشجویی است که امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در محل اسکان تمام تجهیزات و امکانات ضروری در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

مسلمی از آغاز ثبت‌نام‌ در ماه گذشته از طریق سایت‌ها و دفاتر دانشجویی استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: به‌دلیل ازدحام علاقمندان مجبور به انجام قرعه‌کشی در برخی دانشگاه‌ها شدیم، هزینه هر فرد 180 هزار تومان است که 30 هزار تومان از دانشجو اخذ و مابقی توسط رده دانشگاهی پرداخت می‌شود، مدت اردوها شش روزه در بازه زمانی اول تا 28 اسفندماه است.

مسئول سازمان بسیج ‌دانشجویی استان کرمان خاطرنشان کرد: اردوهای امسال با حضور راویان، خادمان و راوی روحانی به همراه توزیع بسته‌های فرهنگی برگزار می‌شود که شامل کتاب «گلوله‌های بی خطر»، سجاده، چفیه، نشریه «کوله پشتی» و مجموعه سی‌دی‌های نماهنگ، خاطرات زائران، توصیف مناطق عملیاتی و بیانات رهبری هستند.

نمایش «مردان آسمانی» برای نخستین بار در اردوهای راهیان نور

وی در مورد برنامه‌های فرهنگی حین سفر اذعان داشت: افتتاحیه در مهدیه قرارگاه ثارالله با روایتگری، سخنرانی و مداحی آغاز می‌شود و برگزاری مسابقات پیامکی، مسابقه کتبی دلنوشته زائران در مناطق از نشریه «کول‌پشتی» و رزمایش مردان آسمانی در پادگان شهید حبیب‌اللهی از جمله برنامه‌های فرهنگی کاروان راهیان‌نور است.

مسلمی با بیان اینکه نمایش رزمی فرهنگی «مردان آسمانی» هر شب به مدت یک ساعت و 35 دقیقه اجرا می‌شود، گفت: این نمایش برای نخستین بار در این دوره از اردوهای راهیان نور با حضور 100 بازیگر دانش‌آموز، دانشجو و روحانی برگزار می‌شود و سیر تاریخی ایران را از زمان رضا شاه و کشف حجاب تا نقش امروز جمهوری اسلامی در بیداری اسلامی سایر کشورها دنبال می‌کند.

وی افزود: در این نمایش قیام 15 خرداد، فشارهای ساواک به مردم، تظاهرات قبل و بعد از انقلاب، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، فرمان امام راحل مبنی بر حضور در جبهه‌ها، سقوط و آزادسازی خرمشهر، موفقیت در عملیات‌ها، پذیرش قطعنامه، دوران سازندگی، تداوم روند پیشرفت‌های علمی کشور و بیداری اسلامی به تصویر کشیده می‌شود.

تهیه اتوبوس‌های مجهز و رانندگان مجرب

مسلمی با اعلام اینکه طبق ابلاغیه دولت تردد اتوبوس‌های راهیان‌نور در روز است، بیان داشت: تمهیدات لازم نسبت به تهیه اتوبوس‌های مجهز همراه با کادر و رانندگان مجرب و آشنا به مسیرهای حادثه‌خیز در نظر گرفته شده و علاوه بر آن پلیس راه با کنترل و نظارت بیشتر مانع بروز حوادث در ایام تردد این کاروان‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به گفته فرمانده پلیس‌راه خوزستان اقدامات سختگیرانه‌ای برای کنترل جاده‌ها و پیشگیری از حوادث اعمال و در اردوگاه‌ها جلسات پلیس‌یاران با رانندگان کاروان‌ها تشکیل می‌شود و امید است تمام زائران با خاطری خوش نهایت استفاده معنوی را از این سفر ببرند.







تگ ها اعزام دانشجو دانشجو اعزام دانشجوی کرمان به راهیان نور

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی