پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          26 اسفند 1391 - 16 March 2013






جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اول شهریور 92


در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدحسین آیتی معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت در اولین نشست مطبوعاتی «پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور»، با اشاره به وظیفه سازمانی وزارت بهداشت برای تعیین ارتقای سلامت جامعه، گفت: تامین سلامت در تمام ابعاد اعم از روحی، روانی و جسمی از وظایف وزارت بهداشت است، بر این اساس سعی شده است در پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به آموزه‌های عمیق اسلامی و فرهنگی توجه شود که آموزه‌های دینی از ضروریات برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به جمعیت 160 هزار نفری دانشجویان در 52 دانشگاه علوم پزشکی، گفت: این دانشجویان به دلایل زیادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، چرا که این دانشجویان متولیان امر سلامت در آینده هستند.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر جایگاه خاص علم سلامتی در همه کشورها، اظهار کرد: در احادیث و روایت علم سلامت در کنار علوم الهی قرار گرفته است، بنابراین دانشجویانی که در آینده نزدیک متولی سلامت کشور هستند، باید در تامین موضوع سلامت که مسئله حاکمیتی است، اثربخش باشند.

وی موضوع ویژه پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجویان را طرح پزشک خانواده و فرهنگ سازی پیرامون اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان متولیان آینده سلامت کشور باید در ابتدا زمانی که بر بالین بیمار حاضر می‌شوند به کرامت والای انسانی و آموزه‌های اسلامی و ایرانی توجه داشته باشند، هر چند خوشبختانه افرادی که در گروه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند به همه اصول اسلامی ایرانی توجه می‌کنند.

آیتی با تاکید بر اینکه باید به اخلاق پزشکی و فرهنگ اسلامی به عنوان یک اصل مهم توجه کرد، تصریح کرد: در این راستا یکی از اهداف مهم جشنواره، قدم برداشتن در جهت ارتقا و توسعه آموزش‌های مختلف فرهنگی است که در تمدن اسلامی و ایرانی ما بسیار وجود دارد.

وی افزود: ما در مباحث سلامت با چالش‌های خاص و ویژه‌ای رو به رو هستیم، که یکی از این چالش‌ها که بار زیادی را به دوش نظام سلامت وارد می کند، بار حاصل از بیماری‌های غیر واگیر است. به گونه‌ای که مهمترین علت این بیماری‌ها رعایت نکردن شیوه درست زندگی کردن، است.

آیتی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی زندگی به ارتقاء سلامت معنوی، جسمی، روانی جمعیت کشور کمک می‌کنند، اظهاکرد: بر این اساس شعار این جشنواره "جوان متعالی، سبک زندگی اسلامی ایرانی" انتخاب شده است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه، راه‌اندازی برنامه پزشک خانواده بر عهده وزارت بهداشت است، اظهارکرد: این برنامه تنها راه برون رفت از چالش‌های حوزه بهداشت و درمان است که کشورهای توسعه یافته اجرا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه پزشک خانواده به عنوان برنامه‌ای که موجب ایجاد تغییر جدی در نظام سلامت کشور می‌شود، نیاز به فرهنگ سازی عمیق دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین در پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که مخاطبش دانشجویان علوم پزشکی هستند به این برنامه توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 18 هزار اثر از سوی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهارکرد: زمینه‌های فعالیت در جشنواره در سال گذشته 61 زمینه بود که در پنجمین جشنواره به 64 زمینه افزایش یافته است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: موضوع ویژه این جشنواره بحث پزشک خانواده به ویژه فرهنگ‌سازی پیرامون اجرای این طرح است، که امیدواریم با استقبال دانشجویان روبرو شویم.



تگ ها جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اول شهریور 92

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی