پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          15 اردیبهشت 1392 - 05 May 2013



جریمه جدید برای دانش آموختگان بدهکار و  اعتبار گواهی موقت تحصیلی سالانه شد


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اعمال جریمه جدید برای بدهکاران خبر داد و گفت: در راستای برگرداندن وام شهریه ای که دانش آموختگان بدهکار دریافت کرده اند، مقرر شد اعتبار گواهی موقت دانش آموختگان سالانه شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از  کیوان مرادیان صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر اضافه کرد: اعتبار گواهی موقت دانش آموختگان از این پس با دستور هیات دولت سالانه خواهد شد و اعتبار چند ساله مدارک منسوخ می شود.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای دریافت بدهی آن دسته از دانشجویان بدهکاری است که مبالغ دریافت شده را پرداخت نمی کنند از این پس به عنوان جریمه نه تنها باید 12 درصد بهره بانکی را پرداخت کنند بلکه گواهی موقت این عده از دانش آموختگان تمدید نخواهد شد.

آمار دانشجویان بدهکار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص تعداد دانشجویان بدهکار گفت: از سال 77 تاکنون 300 هزار دانشجوی بدهکار مبلغ یکصد میلیارد تومان بدهکارند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری هفته خوابگاهها طی روزهای 21 تا 27 اردیبهشت ماه اظهار داشت: هفته خوابگاهها از هفته آینده در دانشگاههای سراسر کشور گرامی داشته می شود اما برخی دانشگاهها به علت قرار گرفتن در فرآیند زودهنگام امتحانات پایان ترم ممکن است این هفته را چند روز زودتر آغاز کنند.

مرادیان در پاسخ به پرسش مهر در خصوص پیگیری مطالبات دانشجویان متقاضی دریافت وام شهریه و اینکه برخی پس از پایان مهلت ثبت نام متقاضی این وام ها می شوند، اظهار داشت: گاهی اوقات مدت زمان ارسال تقاضا برای دریافت وام تا 40 روز هم تمدید می شود و دیگر توجیهی ندارد که این فرآیند بیشتر از این تمدید شود.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص طراحی سامانه ای برای ارسال مستقیم تقاضای دریافت وام اظهار داشت: ما بین 500 تا 600هزار تقاضا داریم که اگر قرار باشد به هر کدام از این درخواست ها انفرادی رسیدگی کنیم هیچ توجیه کارشناسی ندارد حتی قادر به طراحی سامانه برای ارسال تقاضا هستیم اما ترجیح این است که از طریق دانشگاهها این تقاضاها دریافت شود.

مرادیان در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص تعیین تکلیف برگرداندن بودجه یارانه غذا به صندوق رفاه اظهار داشت: علی رغم اینکه بارها به کمیسیون تلفیق تاکید کردیم که دانشگاهها با این روند موافق نیستند اما رقم یارانه غذا در سرجمع بودجه دانشگاهها قرار گرفته است. هر چند می توان این رقم را به صندوق برگرداند اما این کار غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: تمام تلاشمان را می کنیم که این مشکل حل شود.

اعطای وام شهریه به دانشجویان شاغل تخلف است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص وام شهریه و اعطای آن به دانشجویان شاغل تاکید کرد: مجوز پرداخت وام شهریه به دانشجویان شاغل به هیچ یک از مراکز تحت حمایت صندوق رفاه داده نشده است و اگر دانشگاهی به متقاضیان شاغل وام دهد متخلف شناخته می شود.

وی در ادامه در خصوص پرداخت وام زیارت اظهار داشت: وام زیارت در اولویت نیست اما حدود یک میلیارد و 394 میلیون تومان تسهیلات در سال 91 به 1375 متقاضی وام زیارت پرداخت شد.

مرادیان ادامه داد: در برنامه ما پرداخت وام شهریه به دانشجویان پردیس ها وجود دارد اما جزء اولویت ها نیست. امیدواریم تا سال 94 این مرز برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شرکت های بیمه ای که بر اساس قراردادشان با این صندوق همکاری نمی کنند، گفت: در قراردادهای بعدی علاوه بر تعهدنامه از شرکت های بیمه برای ادامه همکاری ضمانت نامه دریافت می شود.

کل اعتبارات پرداختی به دانشجویان

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان، کل اعتبارات پرداخت شده به دانشجویان در سال 91 مبلغ 254 میلیارد و 380 میلیون تومان تسهیلات ظرف هشت ماه گذشته به 546 هزار و 830 دانشجو پرداخت شد.

وی کمترین میزان متقاضیان وام را در ودیعه مسکن دانشجویان غیرایرانی با تعداد 9 نفر اعلام کرد.

مرادیان با بیان اینکه کل شهریه سال 91 ، 155 میلیارد تومان بوده، تصریح کرد: تنها مبلغ 82 میلیارد تومان در این دو ترم پرداخت شده که سایر دانشجویان جدا مانده از لیست دریافت وام شهریه به زودی وام های خود را دریافت خواهند کرد.

130هزار دانشجو از دریافت وام شهریه محروم می شوند

وی تاکید کرد: 130 هزار دانشجو از دریافت وام شهریه محروم می شوند که در این زمینه رئیس جمهور 2بار دستور اکید داد. تاکنون این مشکل حل نشده اما به دنبال آن هستیم که تمام این دانشجویان وام های خود را دریافت کنند بنابراین دانشجویانی که متقاضی وام هستند تا پیش از امتحانات پایان ترم نیم سال جاری وام خود را دریافت خواهند کرد.

تگ ها اخبار دانئشجویی دانشجو جریمه دانش آموختگان بدهکار

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی