پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          01 مهر 1392 - 23 September 2013


اسامی شهرهای دارای مسکن مهر دانشجویی و جزئیات دفاتر ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر دانشجویی گفت: دانشجويان متقاضي باید جهت تكميل پرونده خود و انجام امور مربوط به واگذاری به دفاتر ثبت نام در شهرهای جدید مراجعه کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مسکن مهر دانشجویی، با بیان اینکه پس از ثبت نام دانشجويان در سامانه مسكن مهر، امور واگذاري مسكن به متقاضيان در دو مرحله صورت گرفت، ادامه داد: در مرحله نخست، متقاضيان سکونت در شهرهاي جديد بوده اند که طی مکاتبه ای با مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اسامی آنها به دفاتر ثبت نام شهرهای جدید مورد نظر ارسال شد و پس از بررسي شرايط آنها با متقاضيان تماس گرفته شد.

وی ادامه داد: در این باره لازم است دانشجويان متقاضي جهت تكميل پرونده خود و انجام امور مربوط به واگذاری به دفاتر ثبت نام در شهرهای جدید مراجعه کنند.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، شهر هاي جديد مورد نظر عبارتند از پرديس، هشتگرد، انديشه، مجلسي، فولاد شهر، گلبهار.

وی با اشاره به مرحله دوم واگذاری مسکن مهر، اظهار داشت: این مرحله شامل متقاضيان ساير شهرها بوده كه طي مكاتبه اي با مدير عامل سازمان ملي زمين و مسكن، این مقام مسئول طي بخشنامه‌اي به ادارت كل راه و شهرسازي استان‌ها، دستور مساعدت لازم جهت واگذاري مسكن به متقاضيان را داد تا امور واگذاري آنها در اولويت قرار گيرد.

خواجه سروی تاکید کرد: این دسته از متقاضیان نیز لازم است به ادارت کل راه و شهرسازی استان مراجعه نمایند و امور مربوط به تحویل مسکن مهر را انجام دهند.

ایجاد دفاتر ازدواج در دانشگاهها

وی همچنین در خصوص ایجاد دفاتر ازدواج در دانشگاهها، گفت: در ارتباط با حفظ سلامت فضای دانشگاه ها چشم انداز ما در تاسیس این دفاتر در دانشگاهها فراهم کردن فضایی برای دانشجویان جهت همسریابی و انتخاب بهترین گزینه برای ازدواج از یک طرف و از طرف دیگر ارائه امکانات و تسهیلات به دانشجویان با کمک خیرین و استفاده از امکانات دانشگاه بوده است تا دانشجویان بتوانند مراسم ازدواج خود را با هزینه کمتر و بدور از دغدغه برگزار کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، افزود: این دفتر  مستقل از دفاتر مشاوره در دانشگاهها به شمار می آید، چرا که هدف آن کمک به ازدواج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دوران دانشجویی به لحاظ سن بهترین دوران برای ازدواج است، افزود: دانشجویان باید بدانند وقتی فرد مورد نظر برای ازدواج را انتخاب می کنند آیا آن فرد شرایط لازم برای تشکیل یک زندگی مشترک را دارد یا نه. دانشجو باید بداند آیا از تمام جهات همخوانی و هم کفوی در روحیات و شرایط آنها موجود است که این امر نیاز به ارائه مشاوره و کمک دارد.

خواجه سروی، تاسیس دفتر ازدواج دانشجویی در دانشگاهها را عامل دیگری در برطرف ساختن آسیبهای ناشی از ازدواج دانشجویی دانست و گفت:ق این دفاتر، مقدار اندک آسیبی هم که در ازدواج ها دانشجویی ممکن است وجود داشته باشد برطرف خواهد کرد و به منظور انسجام و تسریع در این امر آیین نامه تاسیس این دفاتر در دانشگاهها تنظیم شده و در مرحله بازبینی توسط دانشگاه ها رار دارد.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، بیشتر ماهیت این دفاتر خیریه ای است و البته دانشگاهها نیز امکانات خود را در اختیار این طرح قرار خواهند داد.


تگ ها اسامی شهرهای دارای مسکن مهر دانشجویی مسکن مهر دانشجویی شهرهای دارای مسکن مهر دانشجویان

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی