پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          13 مهر 1392 - 05 October 2013


توجه ویژه به انتخاب هم‌اتاقی در خوابگاه‌های خصوصی 

حالا که روزهای بالا و پایین رفتن از پله‌های دانشگاه و دقیق شدن روی برگه‌های انتخاب واحد و ثبت‌نام گذشته و به سلامتی یاد گرفته‌اید و احتمالا اخلاق استادها و مقررات حضور در کلاس هم دستتان آمده، احتمالا تازه چشم‌تان به روی یک حقیقت تازه باز شده و آن هم زندگی در یک فضای جدید و با آدم‌های جدید است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی «ایسنا»؛ به این فضای تازه می‌گویند "خوابگاه"، جایی که شما با چند نفر دانشجوی دیگر زیر یک سقف زندگی می‌کنید و از حالا به بعد لحظه‌هایتان با آنها پیوندخورده است.

دانشجوی جدید، وارد اتاق کوچکی می‌شود که قرار است دست‌کم سه یا چهار سال آینده زندگی‌اش را در آن بگذراند.

برای جوانی که تازه روزهای دبیرستان را تمام کرده، سخت‌ترین تجربه ‌جدایی از خانواده است. در شرایط امروز که دوران آمادگی برای کنکور در بیشتر خانواده‌ها خیلی جدی گرفته می‌شود، پدر و مادرها همه تلاششان را به کار می‌گیرند تا همه چیز، از امکانات تحصیلی گرفته تا نیازهای تغذیه‌ای و عاطفی فرزندشان تمام و کمال تامین شود، جدا شدن از خانواده به معنای از دست دادن همه این پشتوانه‌ها و تغییر اساسی شرایط است.

دانشجوی جدید، یکباره از همه چیز جدا می‌شود؛ از شهری که سال‌ها در آن زندگی کرده، ‌از دوستانی که سال‌های مهم زندگی‌اش را کنار آنها گذرانده و از همه مهم‌تر از خانواده‌ای که بیشترین حمایت‌های عاطفی را از او کرده‌اند.

اکنون دیگر از توجه همیشگی پدر و مادر خبری نیست، غذاهای خانگی و آرامش و راحتی خانه وجود ندارد، اما هستند بچه‌های زبر و زرنگی که دلتنگی برای خانواده چندان اذیتشان نمی‌کند و استقلالی را که در خوابگاه به دست می‌آورند دوست دارند، اما همین دانشجوها هم ممکن است در مقابل شرایط تازه‌ای که در محیط خوابگاه تجربه می‌کنند کم بیاورند.

دو بلوک خوابگاه جدید در دانشگاه بوعلی سینا پذیرای دانشجویان است
دکتر " سید مرتضی هزاوه ای" معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به این مهم از آمادگی خوابگاه‌های دانشگاه برای پذیرش دانشجویان و همچنین از افزایش دو بلوک خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در سالجاری 4119 دانشجو در مقاطع مختلف پذیرفته شده اند که از این تعداد 2292 نفر دانشجوی روزانه و مابقی شبانه هستند.

وی همچنین ادامه داد: برای اولین بار در سال تحصیلی جاری درصد قبولی آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر بوده به گونه ای که 42 درصد پذیرفته شدگان را خانمها و 58 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

تکمیل ظرفیت دانشگاه ها 15 مهرماه انجام می شود
وی خاطرنشان کرد: تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در 15 مهر ماه انجام می شود که پیش بینی می شود بعد ازاعلام نتایج تکمیب ظرفیت سه تا چهار درصد به جمعیت دانشجویان دانشگاه افزوده شود.

دکتر هزاوه ای تصریح کرد: تمامی دانشجویان غیر بومی که خارج از استان هستند از خدمات خوابگاه بوعلی سینا بهره مند می شوند که برای خانمها چهار سال و برای آقایان دو سال است.

وی تاکید کرد: اولویت ثبت نام دانشجویان برای خوابگاه غیر بومی بودن است و در صورت وجود ظرفیت دانشجویان درون استانی می توانند از خدمات خوابگاهی بهره مند شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه بو علی سینا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به تمامی دانشجویان غیر بومی خوابگاه تعلق می گیرد تمامی خوابگاه های دانشگاهی تحت نظر دانشگاه بوعلی سینا بوده و سایر خوابگاه هایی که خارج از دانشگاه باشند تحت پوشش دانشگاه نیستند و خانواده ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

به انتخاب هم خوابگاهی در خوابگاههای خصوصی توجه ویژه شود
دکتر هزاوه‌های گفت: به پنج خوابگاه خصوصی مجوز داده شده که دانشجویان شبانه می توانند از این خوابگاه ها بهره مند شوند و خانواده ها باید از مجوز دار بودن خوابگاه های خصوصی اطمینان یابند.

وی انتخاب هم اتاقی در خوابگاه های خصوصی را موضوع بسیار مهم تلقی کرد و گفت: فرزندان تحت تاثیر هم خوابگاهی ها قرار می گیرند و آنها را الگو قرار می دهند بنابراین خانواده ها باید به این موضوع توجه کنند.

تگ ها انتخاب هم‌اتاقی در خوابگاه‌های خصوصی هم اتاقی های دانشگاهی انتخاب هم اتاقی های دانشگاهی در خوابگاه ها

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی