پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          17 مهر 1392 - 09 October 2013


استعمال سیگار در خوابگاه ممنوع است و پیگیری شکایت دانشجویان از سیگاری ها

مدیرکل کوی دانشگاه تهران گفت: با استناد به قوانین، استعمال سیگار در خوابگاه ممنوع است و درصورتی که دانشجویی از دانشجوی دیگری به واسطه استعمال سیگار شکایت داشته باشد درخواست وی پی گیری می شود .

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر موسی عنبری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گرایش دانشجویان به سیگار در کوی گفت: یکی از انواع آسیب‌های اجتماعی که بین قشر جوان ما افزایش یافته است گرایش به مواد دخانی با محوریت سیگار است.

وی ادامه داد: با استناد به قوانین، استعمال سیگار در خوابگاه ممنوع است و درصورتی که دانشجویی از دانشجوی دیگری به واسطه استعمال سیگار شاکی باشد درخواست وی پی گیری می شود و اقدام قانونی دراین زمینه صورت می گیرد. در سطح خارج از اتاق‌ها هم اگر مواردی مشاهده شود انتظامات تذکر لازم را می‌دهد.

مدیرکل کوی دانشگاه تهران افزود: رویکرد ما درخصوص مشاهده سیگار رویکرد امر به معروف است در صورت مشاهده تذکر داده می شود اما اگر مواد دیگری جز سیگار مشاهده شود حراست و انتظامات کوی برخورد جدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تا کنون موردی در این زمینه گزارش و مشاهده نشده است، تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع سیگار در فضای دانشجویی برنامه‌هایی توسط توسط مرکز بهداشت دانشگاه در سطح کوی برگزار شده و برگزار می شود. 

عنبری افزود: نشستی با حضور پزشکان برای توجیه مشکل و عوارض آن در بین دانشجویان برگزارشد که استقبال نسبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین برخی برنامه طنز و نمایش در خصوص خطر مبتلا به مواد، سیگار و ایدز برگزار شد که براساس نظر سنجی که توسط مرکز مشاوره انجام شد دانشجویان این برنامه‌ها را مفید و مثبت دیدند و درخواست برگزاری برنامه‌های بیشتری با این موضوع داشتند.

وی ادامه داد: مصرف سیگار چون در محیط جامعه زیاد شده و دانشگاه یک فضای کوچک در محیط کلان جامعه است، این افزایش، باعث رخنه سیگار در دانشگاه هم می شود و نمی توان آن را انکار کرد ولی راه‌های مقابله در دانشگاه بیشتر است.

مدیرکل کوی دانشگاه تهران افزود: برنامه فرهنگی در دانشگاه‌ها برای مقابله با این مساله بیشتر است و فقط تلاش فرهنگی است که می تواند این موضوع و آسیب را کاهش دهد فعالیت های دیگر نمی توانند در این زمینه موثر باشند در حوزه دانشگاه نگاه باید فرهنگی باشد.

تگ ها استعمال سیگار در خوابگاه قوانین خوابگاه داشنجویی شرایط استعمال سیگار در خوابگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی