پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          17 آذر 1392 - 08 December 2013


 روز دانشجو یادآور روحیه استکبارستیزی این قشر است

 امامان جمعه شهرستان ها ضمن بیان مسائل مختلف و مهم کشور، اعلام کردند روز دانشجو که با شهادت سه دانشجوی مبارز در 16 آذر 1332 رقم خورد، یادآور روحیه استکبار ستیزی دانشجویان است.



امام جمعه بیرجند گفت: استکبار ستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی از ویژگی های جنبش دانشجویی است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی گفت: 16 آذر روزی است که عوامل استکبار، جمعی از دانشجویان ما را به خاک و خون کشیدند اما به برکت مبارزه دانشجویان و بزرگان دین، استکبار با شکست مواجه شدند و دانشجویان ما باید با تفکر و اندیشه، ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی و جنبش دانشجویی را تقویت کنند و به سمت حاکمیت عدالت الهی پیش ببرند.

گرگان - امام جمعه موقت گرگان با اشاره به16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان ایرانی همیشه علیه ظلم و ستم و استکبار و خفقان مبارزه کرده و می کنند.حجت الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی افزود: پس از کودتای 28 مرداد در سال 32 و با بازگشت شاه به ایران، کاردار آمریکا نیز در روز 14 آذر وارد ایران شد که به این دلیل دانشجویان دانشگاه تهران دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند. روز 16 آذر نیز درپی سخنرانی یکی از دانشجویان در مخالفت با ورود بی اجازه پلیس به دانشگاه، پلیس ها به دانشکده حمله کردند و براثر تیراندازی آنها سه نفر از دانشجویان شهید شدند.

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: 16 آذر روز دانشجو یادآور حفظ روحیه استکبار ستیزی است وامروز هم که در دهه چهارم پیشرفت و عدالت قرار داریم دانشجویان کشورمان با خلاقیت و تلاش دوچندان، استکبار جهانی را به هراس واداشته اند و نمونه بارز آن می توان به موضوع دستیابی کشورمان به انرژی صلح آمیز هسته ای اشاره کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی خطاب به دانشجویان گفت: مواظب باشید عده ای در تلاشند که از روز دانشجو سوء استفاده کنند و حاشیه های را برای این روز مهم به وجود آورند تا متن روز دانشجو به فراموشی سپرده شود.

زاهدان - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، گفت: 16 آذر نماد حق طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی دانشجویان ایرانی در برابر ظالمان عالم است.آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود:

آیت الله سلیمانی افزود: 16 آذر یاد آور دانشجویان شهیدی است که با خون خود از کیان کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان در امور داخلی دفاع کردند و در گذر تاریخ بر پایمردی ایرانیان در برابر ظلم و ستم و جانفشانی در راه استقلال کشور، گواهی دادند.

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه 16 آذر و روز دانشجو را تبریک گفت و خواستار مسوولیت پذیری والدین،استادان و مسوولان مرتبط نظام نسبت به قشر دانشجو که سرمایه های آینده کشور هستند شد.آیت الله مصطفی علما بر لزوم داشتن قدرت تامل، بینش و تحلیل سیاسی در جامعه دانشجویی کشور تاکید کرد و در عین حال هشدار داد که سیاست زدگی و سیاست باز بودن برای دانشجویان یک آفت است زیرا امروز دنیا در پیچیدگی خاصی بسر می برد و آگاهی به زوایای مسایل سیاسی برای دانشجویان امری ضروری است.

تبریز- آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز به فرارسیدن 16 آذر سالروز شهادت سه نفر از دانشجویان در اعتراض به سفر رییس جمهوری آمریکا به ایران اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا گفت: دانشجویان باید در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمنان هوشیار و آگاه بوده و دانشگاه ها را به مراکز بیداری در مقابل توطئه های دشمنان تبدیل نمایند.

بندرعباس- آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس 16 آذر روز دانشجو را تبریک گفت واظهارکرد: رشد یک جامعه به تعداد دانشجویان نیست بلکه مراکز علمی که از آن علم بجوشد این حرکت علمی موثر است.

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از آنچه کمرنگ شدن معنویت در دانشگاهها نامید،انتقاد کرد.حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی در آستانه 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان در مبارزه با استکبار و استکبارستیزی سابقه درخشانی دارند ، باید این سابقه را حفظ کنند و حفظ حسن سابقه از خود سابقه مهمتر است.

بروجرد- امام جمعه بروجرد گفت: 16 آذر مصادف با روز دانشجو، دارای ماهیتی ضد استکباری و ضد استبدادی است و 60 سال پیش دراین روز سه دانشجوی مسلمان کشور قربانی شدند تا سنگ بنای مبارزه دانشجویان بیدار ایران اسلامی با استکبار جهانی بنا شود.حجت الاسلام حسن ترابی افزود:دانشجویان ایران اسلامی باید سیاسی باشند و از حرکت های سیاسی در کشور به خوبی اطلاع داشته باشند، چرا که رهبر معظم انقلاب بارها به سیاسی بودن جنبش های دانشجویی برای رشد و اعتلای کشور تاکید کرده اند.او گفت: دانشجویان علاوه بر دخالت آگاهانه در سیاست باید از سیاست زدگی جلوگیری کنند که امری بسیار خطرناک است.

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد گفت : روز دانشجو ، ریشه در تفکر ارزشمند استکبار ستیزی و مبارزه با استعمار جوانان ایران اسلامی به ویژه دانشجویان دارد.حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی افزود: بصریت و دینداری دانشجویان ایران اسلامی باعث بیداری جنبش دانشجویی در کشور و دیگر جوامع مسلمان شده است.وی گفت : امروز عده ای سعی در ایجاد سیاست زدگی در میان مجامع دانشگاهی و دانشجویان ایران اسلامی دارند و می خواهند با کمرنگ جلوه دادن استکبار ستیزی آنها، خدمات ارزشمند دانشجویان را نادیده بگیرند که این بزرگترین خیانت به جنبش های دانشجویی است چراکه این جنبش با خون شهدا آبیاری شده و دانشجویان باید در تمام صحنه ها حضوری چشمگیر داشته باشند.

اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان قهرمان بعد از کودتای 28 مرداد و بازگشت شاه بر سر قدرت هستند که در دانشگاه قدرت و عزت اسلامی خود را در مقابل نماینده رییس جمهور آمریکا نشان دادند.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی با گرامیداشت شهدای دانشجو اظهار امیدواری کرد که دانشجویان قهرمانانه در مقابل استکبار بایستند.

کرج- نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: حضور فعال دانشجویان در عرصه سیاسی کشور در کنار فراگیری علم، مطالبه رهبر معظم انقلاب و جامعه از این قشر فرهیخته است.حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو افزود: دانشجویان باید قدرت تحلیل سیاسی بالا داشته باشند تا در دام سیاست بازان نیفتند و

حرکت این قشرعظیم در جامعه باید با کمک و همراه روحانیت باشد تا سیاست زده نشوند.

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: دانشجویان باید به دشمن شناسی توجه خاص داشته، دارای بصیرت و قادر به تحلیل سیاسی باشند و از سیاست بازی و سیاست زدگی بیرهیزند.آیت الله سید احمد علم الهدی با اشاره به فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو افزود: دانشجویان باید ماهیت دشمنان و آمریکا را که طی 60 سال گذشته از هیچ ترفند و جنایتی علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده اند به خوبی بشناسند.

ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: 16 آذر روز تقابل و مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی بیان کرد:قشر فرهیخته دانشجو در جمهوری اسلامی ایران طبقه ای استثنایی و در راه علم و دانش است که باید در حفظ روحیه انقلابی و مسیر پر پیچ و خم افزودن بر آگاهی و بینش سیاسی و بصیرت دینی خود بازیچه دست سیاست بازان قرار نگیرند.

شهرکرد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ،استکبار ستیزی و دشمن شناسی را از مهمترین ویژگی های دانشجویان دانست.حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: دانشجویان اصیل استکبار ستیزی را سرلوحه همه کارهای خود قرار می دهند و این مسیر همیشه تداوم داشته است.وی با گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو بیان کرد: وجود همین روحیه استکبار ستیزی باعث شد تا دانشجویان با پیروی از امام راحل، لانه جاسوسی استکبار را فتح کنند.

زنجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجانٰ در آستانه 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان و دانشگاهیان هم اکنون در زمره روشنفکران جامعه هستند و باید در بصیرت و دشمن شناسی آگاه تر از بقیه باشند.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: شهادت سه نفر از دانشجویان بی گناه نتیجه و ثمره سفر نماینده آمریکا به ایران در سال 1332بود. امام جمعه زنجان گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در تبیین شاخص های دانشجوی انقلابی اشاره کرده اند، دانشجویی که بصیرت و تحلیل سیاسی نداشته باشد، دانشجوی زمان خودش نیست.

گچساران- خطیب جمعه گچساران با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، افزود: دانشگاهیان ایران مظهر ایستادگی در برابر استکبار جهانی و دشمنان هستند.حجت الاسلام سید امین الله حجازی گفت: دستاوردهای مهمی که تاکنون در زمینه های مختلف برای ایران اسلامی رقم خورده نشات گرفته از سرمایه دانشگاه های کشور بوده است.

تگ ها روز دانشجو مراسم های روز دانشجو نظر امامان نماز جماعت در روز دانشجو

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی