پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          15 دی 1392 - 05 January 2014


خشنامه‌های پوشش دانشجویان شفاف‌تر باید باشند

در نشست معاون فرهنگی وزیر علوم با مسئولان آموزش عالی استان خوزستان ‌درباره عدم تخصیص شفاف و مستقل بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها، لزوم شفاف‌سازی برخی بخشنامه‌های فرهنگی از جمله پوشش دانشجویان و توجه بر موضوع نماز و متنوع سازی فعالیت‌ ستاد اقامه نماز در دانشگاه‌ها بحث و بررسی شد.

نشست معاون وزیرعلوم با مسئولان آموزش عالی خوزستان

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان- دکتر حسن مروتی در نشست مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئولان آموزش عالی استان خوزستان با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم که جمعه، 13 دی برگزار شد، به بیان برخی ویژگی ها و شاخصه های آموزش عالی در استان پرداخت و اظهار کرد: خوزستان استانی با پتانسیل بسیار وسیع از نظرآموزش عالی است و شاید کمتر استانی در کشور وجود دارد که نزدیک به یکصد مرکز آموزش عالی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود 20 واحد دانشگاه آزاد، حدود 30 واحد پیام نور و دانشگاه های مختلف دولتی و غیرانتفاعی در استان، افزود: مجموع دانشجویان استان حدود 250 هزار نفر است که یک جمعیت بسیار بزرگ و مستعد و قابل توجه برای کارهای فرهنگی را تشکیل می دهند. همچنین در حال حاضر در دانشگاه شهید چمران حدود 550 نفر عضو هیأت علمی فعالیت می کنند و تعداد اعضای هیأت علمی در مجموعه آموزش عالی استان نیز به حدود 3000 نفر می رسد.

بودجه فرهنگی دانشگاه ها شفاف و مستقل اختصاص داده نمی شود

حجت الاسلام مهدی زارع، معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این نشست به بیان نکاتی درباره معاونت های فرهنگی دانشگاه ها پرداخت و تصریح کرد: معاونت های فرهنگی اگرچه نزدیک به سه سال پیش از معاونت دانشجویی مستقل شدند، اما هنوز بحث بودجه فرهنگی دانشگاه ها به صورت یک احساس نیاز و ضرورت دیده نشده و خیلی شفاف و مستقل اختصاص داده نمی شود تا بتوان متناسب با آن برنامه ریزی فرهنگی انجام داد.

وی موضوع دیگر را تشکیلات فرهنگی دانشگاه ها عنوان و خاطرنشان کرد: تا کنون این تسهیلات به صورت پیشنهادی مدیریت شده است و چندان از تصویب هیأت امنا برخوردار نبوده است. این دو مساله دو ضرورت برای معاونت فرهنگی است و جا دارد بعد از اینکه این معاونت مستقل شد این مسایل حل شود.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به رویکردهای فرهنگی این دانشگاه در زمینه ارتقاء نشاط و هیجان دانشجویان در انجمن های علمی اشاره و اظهار کرد: این اتفاق به خوبی در دانشگاه محقق شد و توانستیم مقام ها کشوری کسب کنیم. در حوزه نشریات هم این رویکرد دنبال شد و در هر حال توانستیم شور و نشاط دانشجویی را در دانشگاه تا حدود زیادی ایجاد کنیم.

زارع همچنین بر تعامل بیشتر میان معاونت های فرهنگی و دفاتر نهاد رهبری در جهت هم افزایی در ارتقاء سطح فرهنگی دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: البته این تعامل وجود دارد، اما ضروری است بیشتر شود.

دکتر نصیری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان نیز در این نشست، با هدف تکمیل فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها خواستار تبیین اهم محورها و شاخصه های مدنظر در حوزه فرهنگی در دانشگاه ها شد و دکتر مسعود صدری نسب، رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز در این نشست با اشاره به قدمت این دانشگاه به سال 1355 به عنوان شاخه جنوبی دانشگاه شهید چمران اهواز، به روند مستقل شدن دانشگاه تا سال 82 اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 20 رشته کارشناسی ارشد و 5 رشته دکتری در دانشگاه فعال است و تمام سرفصل های دروس رشته های مرتبط با علوم و فنون دریایی توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه نگارش می شود. بنابراین امیدواریم بتوان با تقویت این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع خدمات بیشترین به جامعه علمی کشور ارائه داد.

بخشنامه‌ها پوشش دانشجویان شفاف‌تر شود

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، دکتر قدرت الله شاکری نژاد، سرپرست جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به فعالیت مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: این مجتمع آموزش عالی در آینده قرار است تحت عنوان دانشگاه علم و فناوری به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 10 هزار و 450 دانشجو در 90 کدرشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه هم همانند دیگر دانشگاه های استان تلاش کرده بتواند کرسی هایی در دوره های تحصیلات تکمیلی برای جوانان این خطه از کشور ایجاد کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی خوزستان همچنین به فعالیت های این دانشگاه در حوزه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی تلاش کرده تا جلسات شورای فرهنگی به موقع و با ساز و کارهای لازم برگزار شود، ضمن آنکه جهاد دانشگاهی بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یک عضو دائم در تمام شوراهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان محسوب می شود.

شاکری نژاد با ابزار امیدواری نسبت به بازدید معاون فرهنگی وزارت علوم از این مجتمع خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی ابهامات و نکات سوال فراوانی وجود دارد که بخشی از این نکات ابهام آمیز، در جلسات شورای فرهنگی با همدلی و همفکری مرتفع شده، اما برخی نقاط ابهام هم به بعضی اساسنامه ها یا بخشنامه های وزارتخانه بر می گردد که امیدواریم مرتفع شوند.

وی افزود: در رابطه با پوشش دانشجویان دختر و پسر انتظار می رود که بخشنامه ها شفاف تر و روشن تر شوند تا همکاران فرهنگی در دانشگاه ها بتوانند با وحدت رویه مناسب تری برخورد مقتضی و مناسب را داشته باشند.

نشست معاون وزیرعلوم با مسئولان آموزش عالی خوزستان

نماز و جدی گرفتن برنامه های متنوع ستاد اقامه نماز در دانشگاه ها ضروریست

حجت الاسلام و المسلمین جوانمردزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه احساس می کنم در قوانین نماز و ستاد اقامه نماز تقریبا وقفه در برنامه ها و مصوبات ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: مساله نماز و جدی گرفتن برنامه های متنوع ستاد اقامه نماز در دانشگاه ها یکی از ضرورت هاست که باید بر آن اعمال نظر بیشتری انجام شود.

تگ ها اخبار دانشجویی اخبار روزانه دانشجویی اخبار های دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی