پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          22 اسفند 1392 - 13 March 2014


جشن دانشجویان با حال و هوای صندلی داغ





 عید نوروز بهانه‌ای شد تا بیش از 600 دانشجوی دانشگاه اصفهان در مراسمی که در پیامبر اعظم برگزار شد، این ایام را جشن گرفتند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از (ایسنا) منطقه اصفهان، در این مراسم که با اجرای زنده موسیقی همراه بود، دانشجویان عضو کانون‌های هشت گانه موسیقی تیواک، فیلم و عکس، قند پارسی، انتظار، هلال احمر، راه امید، امام علی (ع) و تئاتر همگی با پارچه‌های گردن آویخته از رنگ بنفش در مراسن شرکت کرده بودند.

ابراهیم رضایی، مدیر اداره امور فرهنگی دانشگاه اصفهان تنها سخنران این جشن بود که به روی صحنه رفت با اشاره به شعری از حافظ گفت: غمگین بودن دل‌ها و زندگی‌های امروزه ناشی از قهر کردن ما انسان‌ها با طبیعت است و حافظ توصیه می‌کند اگر غمناک هستی به طبیعت و صحرا برو.

وی همچنین با بیان اینکه امروزه ما انسان‌ها با ساختمان‌های خشک و چند طبقه مواجه هستیم، افزود: در طبیعت و صحرا غم از دل می‌رود چون غم زاییده محدودیت و محدود دیدن است. طبیعت به دلیل وسعتش یک تناسبی با ما دارد، و تناسبش این است که انسان ذاتاً محدودیت‌پذیر نیست.

این استاد فلسفه با اشاره به اینکه ما یاد نگرفته‌ایم قشنگ حرف بزنیم، اظهار کرد: به توصیه حافظ بایستی به بلبل‌زار برویم تا ببینیم بلبل چطور در وصف گل غزل‌سرایی می‌کند.

رضایی در پایان سخنانش با ذکر اینکه هدف از برگزاری این جشن، آماده کردن محیطی شاد بوده است؛ با آرزوی سلامتی برای دانشجویان، ابراز امیدواری کرد که سال پیش‌رو سال "بهتر دیدن"، "بهتر گفتن" و "بهتر اندیشیدن" باشد.

او حتی بر روی صندلی داغ نشست و در پاسخ به دانشجویان درباره علت استعفایش در دوران قبلی گفت: در آن روز دانشکده بیشتر به من نیاز داشت و از این رو من هم به دانشکده رفتم، اما دانشجویان پرسیدند امروز چطور؟ رضایی پاسخ داد: امروز دوباره به معاونت فرهنگی دانشگاه بازگشتم.

وی همچنین کارکردن با معاون فرهنگی فعلی را بهتر از دوران قبل برشمرد و افزود: امروز به دنبال فضای فرهنگی مطلوب با رویکرد و نگاه جدید هستیم.

جشن دانشجویان اصفهان

رضایی بر روی صندلی داغ در پاسخ به دانشجویان درباره ارتباط حراست دانشگاه با معاونت فرهنگی از تعامل خوب و مثبت حراست با اداره فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: حراست مسئول امنیت دانشگاه است و اگر امنیت نباشد برگزاری هیچ برنامه‌ای امکان پذیر نیست.

رضایی در صندلی داغ از موسیقی فیلم، آهنگساز و خواننده مورد علاقه‌اش هم گفت و در ادامه از فعالان فرهنگی و اعضای فعال کانون‌های دانشگاه اصفهان با اهدای لوح یادبود تقدیر کردند.

اجرای موسیقی سنتی، محلی و پاپ گروه موسیقی کانون تیواک و نمایش تئاتر کانون تئاتر از دیگر برنامه‌های این جشن پرشور دانشجویی بود و آهنگ اول پاپ نیز تقدیم به شهدا، آنانیکه جان دادند تا ما جان بگیریم شد.

آکادمی موسیقی دانشگاه نیز برنامه دیگری بود که دانشجویان به خوانندگی پرداختند و با امتیاز حاضران بهترین صدا انتخاب شد.

خرید تابلوی نقاشی شده دانشجویان توسط اداره فرهنگی دانشگاه و کمک آن به خانواده‌های نیازمندان نیز برنامه دیگر این جشن بود.

دو کلیپ در برنامه پخش شد که یکی فضای انتقادی مربوط به دوران قبل و دوران جدید امور فرهنگی دانشگاه را به تصویر می‌کشید و دیگری مرور وقایع سیاسی سال 92 بود که گاهی با فریاد و اعتراض و گاهی با تشویق دانشجویان همراه می‌شد.

این جشن ساعت 18 پایان یافت تا دانشجویان دانشگاه اصفهان 4 ساعت جشن و شادی مفرح در فضایی صمیمی و آرام داشته باشند و بدانیم دیروز تمام شد و امروز می‌شود به اینها اعتماد کرد تا در کنار یکدیگر جشن بگیرند و شاد باشند.


پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی