پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          03 اسفند 1388 - 22 February 2010

معاون آموزش،پژوهش و امور بین الملل:
حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهر ماه اجرا می شود
طرح حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهرماه به صورت پایلوت اجرا می شود.




سیتنا




به گزارش سیتنا، دکتر مهدی اخوان معاون آموزش ، پژوهش و امور بین الملل در چهلمین سالگرد تأسیس انجمن ایران IEEE، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تلاش می کنیم تا سهم توان داخل از بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش یابد.



وی افزود: متأسفانه بخش زیادی از بازار این حوزه در اختیار فعالان خارجی است که در تلاش هستیم با اجرای طرح های کاربردی، سهم توان داخل را از این بازار افزایش دهیم. 

وی افزود: یکی از راه کارهای تعریف شده، که معتقدیم می تواند شروع خوبی برای این موضوع باشد استفاده از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه است. 

وی با تشریح دلایل خروج دانشجویان و نیروهای کیفی از کشور برای ادامه تحصیل، خاطر نشان کرد: یکی از شیوه هایی که امروزه در دنیا اجرا می شود این است که از دانشجویان به طور همزمان به عنوان نیروی کار در بازار صنعت هم بهره می برند که این موضوع هم به نفع دانشجو و هم به نفع بخش خصوصی فعال در آن کشورها است. 

معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل تصریح کرد: معتقدیم با در نظر گرفتن توانایی های موجود در کشور، می توانیم چنین فرصتی را در داخل کشور نیز ایجاد کنیم که این موضوع نیازمند همت و تلاش همه بخش و نهادها است. 

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور حمایت از توان داخلی و ایجاد یک تعامل مناسب برای ارتباط صنعت و دانشگاه، طرحی در مجموعه وزارت ارتباطات مطرح شده که بتواند آغازی برای این کار باشد. 

دکتر اخوان در خصوص جزئیات این طرح گفت: بر اساس طرح مذکور، شرکت هایی که برای اجرای پروژه های مختلف با مرکز تحقیقات قرار داد می بندند متعهد می شوند که به ازای یک سقف معین از مبلغ قرارداد، یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این حوزه را تحت پوشش قرار دهند. 

وی تأکید کرد: بر این اساس، دانشجویانی که رساله آن ها در راستای موضوع قرارداد شرکت با مرکز تحقیقات تعریف شده باشد، در آن شرکت مشغول به کار شده و ماهیانه مبلغ مشخصی را نیز به عنوان حقوق دریافت خواهد کرد. 

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران با بیان این مطلب که بودجه مناسب برای اجرای این طرح این در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، میزان پرداختی به دانشجویان شاغل در این شرکت ها، قابل رقابت با پرداخت های دانشگاه های خارجی خواهد بود. 

وی انجمن های علمی را حلقه واسط میان صنعت و دانشگاه دانست و تصریح کرد: قطعاً انجمن های علمی نظیر IEEE می توانند با عنوان بازوی نظارتی، نقش فوق العاده ای در اجرای این گونه طرح ها داشته باشند. 



به گزارش خبرنگار سیتنا ، معاون آموزش و پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌راه اندازی شبکه ملی اینترنت و بحث فیلترینگ دو مقوله متفاوت است که سیاستگذاری در حوزه فیلترینگ ربطی به این وزارتخانه ندارد. 

دکتر مهدی اخوان افزود: راه اندازی شبکه ملی اینترنت در لایحه برنامه پنجم توسعه دیده شده است که بر این اساس قرار است سرعت دسترسی مشترکان به خدمات اینترنت افزایش یابد به طوری که مشترکان خانگی با سرعت اینترنت 12 کیلو بیت در ثانیه به اینترنت دسترسی یابند.



وی افزایش دسترسی به اینترنت را از اهداف راه اندازی این شبکه دانست و تاکید کرد:‌ راه اندازی این شبکه نیاز به زیرساختهای زیادی دارد که از آن جمله می توان به انتقال هاستینگ از خارج به داخل کشور اشاره کرد.



اخوان اظهار داشت: کاربران ایرانی برای دسترسی به سایتهای فارسی زبان که در داخل کشور راه اندازی شده اند لازم است تا درخواست بین‌المللی خود را صادر کنند و این به معنای ایجاد ترافیک بین‌المللی است که برای کشور هزینه های زیادی تولید می کند ولی با راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت علاوه بر کاهش ترافیک بین‌المللی کاربران قادر خواهند بود با سرعت مناسب به اینترنت دسترسی یابند.



اخوان ارائه اینترنت پرسرعت در داخل کشور را از وظایف این وزارتخانه ذکر کرد و ادامه داد: دولت طبق تاکیدات رئیس جمهور تا پایان برنامه پنجم باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهد و بر کسی پوشیده نیست که عرضه خدمات به صورت الکترونیکی در صرفه جویی هزینه ها نقش بسزایی دارد.



وی در خصوص ضرب الاجل ارائه خدمات اینترنت ملی یادآور شد:‌ طبق برنامه پنجم توسعه عرضه خدمات این شبکه باید تا پایان برنامه پنجم محقق شود ولی طبق دستوری که اخیراً از سوی رئیس جمهور صادر شده است باید همه ارگانها و سازمانها بسیج شوند تا هرچه زودتر خدمات این شبکه برای کاربران ارائه شود.

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی