پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          22 امرداد 1389 - 13 August 2010

لپ تاپها عامل حواس پرتی یا افزایش یادگیری دانشجویان

مطالعاتی جدید نشان می دهند با وجود اینکه لپ تاپها به عنوان یکی از بزرگترین عوامل حواس پرتی در کلاسهای دانشگاهها شناخته می شود در عین حال می توانند تعهد دانشجویان را در حضور در کلاس، تمرین و یادگیری افزایش دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، "پری سمسون" استاد علوم اتمسفری، اقیانوسی و فضایی دانشگاه میشیگان معتقد است به منظور بهره گرفتن از این ویژگی ها باید راهکار درست توسط اساتید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. وی به واسطه فعالیتهایش به منظور گسترش فناوری های آموزشی بارها مورد تشویق قرار گرفته است. وی سیستم تعاملی را با نام Lecture Tools را طراحی کرده است که می تواند از لپ تاپهای دانشجویان در راستای آموزش بهره برداری کند. به گفته سمسون در صورتی که بدون داشتن برنامه ای خاص اجازه ورود لپ تاپها به کلاس را را صادر کنید به احتمال قوی به دردسر بزرگی خواهید افتاد. زیرا احتمال اینکه دانشجویان به اندازه ای شیفته مطالب درسی مطرح شده در کلاس شوند که از گشت و گذار در سایتهای اجتماعی محبوبشان بگذرند، بسیار پایین است. تنها راه حل، مشغول کردن تعمدانه دانشجویان با لپ تاپها است و این کاری است که سیستم Lecture Tools انجام آن را به عهده دارد. این سیستم برنامه ای تعاملی و آموزشی است که اساتید بیش از 400 دانشگاه برای استفاده از آن درخواست داده اند. بررسی های جدید سمسون نیز نشان داده است در حدود 200 دانشجو طی سه ترم گذشته واحدهای درسی اقلیمی وی که از سیستم Lecture Tools بهره برده است را برداشته اند. گزارشهای دانشجویان نشان می دهد زمانی که در تمرینات کلاسی از این سیستم استفاده می کنند احساس مشارکت بیشتری داشته و نسبت به دیگر کلاسها که از این سیستم بهره نبرده اند دروس را بهتر فرا می گیرند. در عین حال این سیستم به دانشجویان اجازه یادداشت برداری مستقیم از روی بخشهای مباحث درسی را داده و دانشجویان قادر خواهند بود به صورت ناشناس و طی کلاس از طریق پنجره گفتگویی که در این سیستم طراحی شده است، سئوالات خود را مطرح کنند و دیگر دانشجویان نیز می توانند این سئوال را مشاهده کرده و در صورت نیاز به آن پاسخ دهند. بر اساس گزارش زی نیوز، همچنین دانشجویان می توانند میزان درک خود از درس را رتبه بندی کنند تا استاد نسبت به این رتبه بندی ها واکنش مناسب را نشان دهد. به اعتقاد دیگر اساتید و دانشمندان این ابزار به میزان قابل توجهی تعامل میان دانشجو و استاد را بدون ایجاد اختلال در جریان کلاس افزایش می دهد. بیش از نیمی از دانشجویان در هنگام استفاده از این سیستم یک سئوال را از استاد خود می پرسند، میزانی که نسبت به زمان عدم استفاده از این سیستم بسیار بالاتر است.

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی