پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          28 امرداد 1394 - 19 August 2015


تقدیر از دانشجویان نمونه سال 93


مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه سال 93 عصر امروز با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت و جمعی از معاونین و روسای دانشگاه‌ها در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در این مراسم با تاکید بر اینکه انتخاب دانشجویان نمونه هر سال انجام می‌شود اظهار کرد: فرایند انتخاب دانشجویان نمونه امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت داشت به نحوی امسال که اولین سالی است که دانشجویان نمونه در دولت تدبیر و امید انتخاب می‌شوند فرایند انتخاب به این گونه‌ بود که نخبگان ابتدا در دانشگاه ها انتخاب و سپس به وزارت بهداشت و وزارت علوم معرفی می‌شدند.

مجتبی صدیقی افزود: با اینکه آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه تغییر خاصی نداشت، از دانشگاه‌ها درخواست کردیم این انتخابات را درون دانشگاه انجام بدهند. به عبارت دیگر در سال‌های گذشته دانشجویان خوداظهاری می‌کردند اما اکنون دانشگاه‌ها در معرفی دانشجویان دخیل شده‌اند.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به مشارکت 58 دانشگاه حوزه وزارت علوم در زمینه انتخاب دانشجویان نمونه افزود: 153 نفر به عنوان دانشجوی نمونه توسط دانشگاه ها معرفی شدند که نهایتا 40 نفر برگزیده شدند که 28 نفر آن‌ها در مقطع دکتری، 8 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 4 نفر در مقطع کارشناسی هستند. همچنین از این تعداد 34 نفر آقا و 6 نفر خانم هستند.

صدیقی با اشاره به روند انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: 282 دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شدند که بعد از بررسی داوران 20 نفر به عنوان دانشجوی نمونه برگزیده شدند که از این تعداد 15 نفر آقا و 5 نفر خانم هستند.

در ادامه مراسم دو دانشجو به نمایندگی از دانشجویان نمونه وزارت علوم و یک دانشجو به نمایندگی از دانشجویان نمونه وزارت بهداشت درخواست‌های خود را با مسئولین مطرح کردند.

دانشجوی نمونه وزارت علوم در مورد مشکلات و درخواست‌های دانشجویان گفت: ارج نهادن به مقوله پژوهش در کشور، توجه به کیفیت آموزش به جای رشد کمی، توجه به دیپلماسی علمی، توجه به بورس‌های علمی و اعطای بورسیه‌ها به افراد واجد صلاحیت، قرارگرفتن فرصت‌های هیات علمی در اختیار برگزیدگان، توجه به ظرفیت رشته‌های هنری، ارائه تسهیلات در مقاطع تحصیلی بالاتر، استفاده از برگزیدگان در بحث‌های علمی، پژوهشی، اجرایی، امکان رقابت در فرایند انتخاب دانشجویان نمونه برای همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد و پیام نور و عضویت در بنیاد علمی نخبگان از جمله خواسته‌های دانشجویان نمونه از وزارت علوم است.

همچنین دانشجوی نماینده دانشجویان وزارت بهداشت در مورد خواسته‌ها و دغدغه این دانشجویان اظهار کرد: هدف اصلی دانشجویان توسعه پایدار کشور است و آن‌چه بیشترین سهم را در این امر دارد آموزش و پژوهش است. آموزشی که به صاحب علم اجازه نقدکردن براساس تحقیق را بدهد.

وی با تاکید بر ضرورت همگامی آموزش و پژوهش افزود: در کشورهای پیشرفته اصلاح ساختارهای آموزشی و پررنگ‌تر شدن نقش پژوهش باعث پیشرفت شده است. آمار مقالات دانشجویان ایرانی نشانگر این است که علی رغم پیشرفت قابل توجه در شاخص‌های کیفی نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

دانشجوی دیگر به نمایندگی از دانشجویان وزارت علوم در سخنانی اظهار کرد: در حوزه علم نتوانستیم جایگاه مناسب را برای افرادی که در علم و دانش فعالیت می‌کنند قائل شویم. دانشجویان نمونه انتظار دارند جزو بنیاد علمی نخبگان باشند که این انتظار به جا است.

وی افزود: ما با اعطای بورس مخالف نیستیم اما بورس نباید به عنوان یک فرصت به سیاسیون هدیه شود و باید در اختیار کسانی باشد که تلاش می‌کنند. همچنین ما با تجاری سازی علم مخالف نیستیم اما تجاری سازی و اقتصادی کردن دانشگاه ها به نفع علم نیست.

این دانشجو با اشاره به توسعه کیفی بدون درنظرگرفتن آمایش سرزمینی در کشور افزود: نقشه جامع علمی کشور باید مبنای توسعه قرار بگیرد. ما نیازمند قطب های علمی در رشته های مختلف هستیم. اکنون اکثر قطب‌های علمی در تهران است. در صورتی که همه نخبگان در تهران و دانشگاه‌های بزرگ نیستند.

این دانشجو با اشاره به تدوین برنامه ششم گفت:‌ انتظار ما این است که جایگاه حوزه اجتماعی در برنامه ششم ارتقا یابد. دغدغه دولت تدبیر و امید، معیشت مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعلام شد و امیدواریم اقشار کم درآمد در اولویت قرار بگیرند و رویکرد آینده‌نگری در برنامه ششم موردتوجه قرار گیرد.


تگ ها تقدیر از دانشجویان نمونه سال 93 تقدیر دانشجویان نمونه سال 93

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی