پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          06 شهریور 1395 - 27 August 2016


چرا استاندارد های آموزشی برای جذب دانشجویان مهم است؟



دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: ما می خواهیم افراد دانشگاه آزاد را به واسطه افزایش و بهبود استانداردها انتخاب کنند و نباید استانداردهای آموزشی را برای جذب دانشجو زیرپا بگذاریم.

به گزارش ایسنا، دکتر آرین ساطعی در نشست خبری که امروز در سالن اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد با اشاره به برخوردار بودن دانشگاه آزاد گلستان از 6 واحد و 6 مرکز، خاطر نشان کرد: بیش از یک سوم از دانشجویان کل استان در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند.


وی در خصوص آموزشکده های سما، فعال در سطح استان گفت: آموزشکده های سما در گرگان، علی آباد و آزادشهر فعال هستند و در این مراکز رشته هایی در مقطع کاردانی ارائه می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، در رابطه با واحد گرگان مطرح کرد: واحد گرگان بعد از تجمیع با پردیس علوم تحقیقات، از سطح واحدهای بسیار بزرگ نوع الف، به واحد جامع تبدیل شده و سطح آن نیز ارتقا پیدا کرده است.

وی در خصوص جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد، مطرح کرد: جذب هیئت علمی با فراخوان هایی که داده می شود صورت می گیرد، که به طور معمول در طول سال دو بار فراخوان داده می شود و از بین افراد داوطلب با توجه به نیازی که از طرف واحد ها اعلام می شود، ثبت نام انجام می شود.

دکتر ساطعی تاکید کرد: در چند سال اخیر رویکرد ما به سمت افزایش سهم درآمدهای غیر شهریه ای بوده، که رسیدن به این هدف را از طریق سرمایه گذاری در شرکت ها دانش بنیان و تجاری سازی دنبال می کنیم. در حال حاضر به طور متوسط در زمینه درآمد غیر شهریه ای وضعیت خوبی نداریم و تنها 6 درصد از درآمدهای ما، از محل در آمدهای غیر شهریه ای حاصل می شود.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که برای افزایش درآمدهای دانشگاه در دستور کار قرار گرفته، استفاده از زمین های زراعی و سهم آبی که در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است، که علاوه بر جنبه آموزشی و تحقیقاتی آن جنبه درآمدزایی نیز دارد.
ساطعی در ادامه مطرح کرد: یکی از سیاست هایی که در این زمینه دنبال می شود، توسعه کشت گلخانه ای و موضعی که در این راستا با جدیت پیگیری می شود، کشت گل و گیاه زینتی در واحد گرگان است.

وی در خصوص فعالیت های دیگر دانشگاه آزاد در جهت درآمدزایی عنوان کرد: از اقدامات دیگر دانشگاه آزاد می توان به همکاری دانشگاه آزد با شرکت آب و فاضلاب، اشاره کرد که بیشتر در زمینه بهسازی روش های تصفیه آب است که در حال حاضر نیز در بعضی از موارد از مرحله آزمایشگاهی خارج و به مرحله عملیاتی رسیده است.

به گفته وی، یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد، در زمینه استاندارد سازی خدمات آزمایشگاهی و تعمیم آن به صورت شبکه در سطح استان و کشور است، که به نام سامانه آزمایشگاهی همکار آزد اسلامی "ساها" شناخته می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در رابطه با طرح "ساها" افزود: در این طرح، خدمات آزمایشگاهی همه دانشگاه های آزاد کشور، هم برای دانشجویان و هم محقین در دسترس خواهد بود.

وی اضهار کرد: یکی دیگر از رویکرد های جدید دانشگاه در خصوص درآمدزایی، مشارکت واحدهای دانشگاهی با شهرداری ها است که به طور نمونه می توان به استفاده از پلاسما برای سوزاندن زباله ها اشاره کرد.

وی توضیح داد: در حال حاضر دست واحد ها را، برای ارائه رشته های جدید باز گذاشتیم و واحد ها را در حوزه های خاصی محدود نکردیم، چراکه متقاضی و پتانسیل لازم در استان برای ارائه رشته های جدید وجود دارد. به عنوان نمونه واحد علی آباد توانسته مجوز رشته پرستاری را اخذ کند، همچنین واحد گرگان نیز رشته برق را گسترش داده و  رشته حقوق نیز در بیشتر واحدها در سطوح درمختلف در استان ارائه می شود.

ساطعی در ادامه، مطرح کرد: مواردی که از طرف ما بر روی آن تاکید می شود، حفظ استانداردهایی از قبیل رعایت نسبت استاد به دانشجو و تعداد دانشجویانی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند، از طرف واحدها است و اگر واحدها، استاندارد های لازم را رعایت کنند، محدودیتی در خصوص ارائه رشته هایی که توسط واحدها اضافه می وشود وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد یکسان سازی همه رشته ها در افزایش شهریه ها رویکرد لزوما مناسبی نیست، مطرح کرد: بهتر است متناسب با وضعیت استان، علاقه متقاضیان و میزان کشش واحد ها و مراکز، دست آن ها برای اعمال متفاوت شهریه باز باشد.این پیشنهاد در کشور مورد توجه قرار گرفت و این امکان فراهم شد تا پس از طی مراحلی امکان کاهش شهریه در بعضی از رشته ها تا 50 درصد وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، اضافه کرد: برای بالغ بر90 رشته پیشنهاد دادیم تا در بعضی از رشته ها تا 50 درصد کاهش شهریه داشته داشته باشیم، که مراحل مورد نیاز آن در استان طی شده و برای تصویب به تهران فرستانده شده است. این کاهش شهریه  مربوط به رشته های پزشکی و مقاطع تحصیلات تکمیلی نمی باشد.

وی در خصوص مشکلات مالی واحد بندرگز توضیح داد: در مقطعی در سطح استان، حجم بالایی از ساخت و ساز وجود داشت که با محقق نشدن بخشی از درآمدهای دانشگاه، باعث شد تا استان گلستان از نظر پروژه های نیمه تمام در کشور شاخص باشد، و وظیفه ما نیز به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام است. در واحد بندرگز، بدهی معوقه بانکی آن واحد، به سازمان مرکزی منتقل شده است. همچنین در مجموع پتانسیل این واحد، از نظر توسعه رشته افزایش پیدا کرده است.

ساطعی با بیان آغاز ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از هفته گذشته، توضیح داد: داوطلبین باید ابتدا در سایت www.azmon.org ثبت نام و بعد از 24 ساعت پس از ثبت نام اولیه در سایت، به واحد مربوطه برای تشکیل پرونده مراجعه کند.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم افراد دانشگاه آزاد را به واسطه افزایش و بهبود استانداردها انتخاب کنند و نباید استانداردهای آموزشی را برای جذب دانشجو زیرپا گذاریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، مطرح کرد: اعتباری که برای تکمیل پروژه‌ها پیش بینی شده در 2 مرحله است، مرحله اول آن برای طرح های بالای 50 درصد و مرحله دوم مربوط به طرح های زیر 50 درصد است.

وی با اشاره به اولویت سال 95 دانشگاه آزاد برای تکمیل طرح های بالای 50 درصد در سطح استان، گفت: برای تکمیل  این پروژه ها 16 میلیارد در نظر گرفتیم، اما تامین این بودجه به شرطی است که طلب های ما به محقق شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد گلستان، در حدود10 تا 15 میلیارد از بنیاد شهید و همچنین نزدیک به 9 میلیارد نیز از دانشجویان دانشگاه طلب دارد.

ساطعی با بیان سیاست دانشگاه مبنی بر به اتمام رساندن طرح های بالای 50 درصد در استان، عنوان کرد: در حال حاضر 4 طرح برای ما در اولویت قرار دارد که شامل ساختمان آموزشی مرکز کلاله، ساختمان مرکز آموزشی گالیکش، مسجد واحد آزادشهر و هتل واحد گرگان است.

تگ ها جذب دانشجویان استانداردهای آموزشی

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی