پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشجویی          21 دی 1389 - 11 January 2011

معاون فناوري رئيس‌جمهوري:
استعدادهاي برتر براي سربازي به جاي پادگان به مراكز تحقيقاتي مي‌روند

خبرگزاري فارس: معاون فناوري رئيس‌جمهوري گفت: 96 درصد بودجه بنياد ملي نخبگان صرف ارائه خدمت به استعدادهاي برتر مي‌شود و با هماهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح استعدادهاي برتر براي سربازي به جاي پادگان به مراكز تحقيقاتي مي‌روند.


گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس نسرين سلطانخواه حقيقي امروز در جشنواره علوم پزشكي رازي كه در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار افزود: اختصاص نام زكرياي رازي فقط يك نامگذاري نيست بلكه نشان از سابقه علم پزشكي در ايران است.

وي گفت: افرادي مانند رازي، جورجاني، بيروني افرادي هستند كه در گذشته افتخارات زيادي در زمينه توليد علم داشته‌اند.

معاون فناوري رئيس‌جمهوري اضافه كرد: هر چند كه در مقطع كوتاهي از ايران از جايگاه علمي دور شديم ولي پس از انقلاب اسلامي به جايگاه توليد علم خود دست پيدا كرده‌ايم و توانسته‌ايم در زمينه‌هاي مختلف افتخار‌هاي زيادي را كسب كنيم.

سلطانخواه گفت: كارهاي بزرگي را امروزه پزشكان در عرصه علم انجام مي‌دهند و در زمينه طراحي، توسعه، مهندسي پزشكي، توليد داروها، سنتز داروهاي جديد و توليد سلول‌هاي جديد بنيادي، بكارگيري علم بيوتكنولوژي در تحقيقات توسط محققان و پژوهشگران در اين حوزه رشد چشمگيري را داشته است.

وي گفت: دستاوردهاي بزرگي كه در كشور حاصل شده است همگي موجب ارتقاء نظام سلامت شده است و ما نبايد فراموش كنيم كه همه اين دستاوردها در حالي حاصل شده است كه قبل از انقلاب اسلامي شاهد حضور پزشكان عمومي هندي در سراسر كشور بوده‌ايم. بسياري از اين پزشكان هندي در شهرهاي كوچك و بزرگ مستقر بودند و ايرانيان را معاينه مي‌كردند. در حالي كه امروز تربيت پزشكان متخصص ايراني موجب ارتقاء سلامت در كشور شده است و ما شاهد اجراي طرح پزشك خانواده در شهرهاي كوچك و روستاهاي كشور هستيم.

سلطانخواه گفت: اين گونه جشنواره‌ها علاوه بر اينكه بستر مناسب براي رقابت مبتكران و محققان در حوزه‌هاي مختلف علم و علوم پزشكي فراهم مي‌كند اين امكان را هم براي بنياد ملي نخبگان فراهم مي‌كند كه تعدادي از اين افراد برتر و نخبگان را در اين اوضاع مورد شناسايي قرار دهد.

وي اضافه كرد: تا به حال 165 نفر از برگزيدگان اين جشنواره از اعتبار پژوهش نوآوري بنياد ملي نخبگان بهره برده‌اند و 29 نفر از برگزيدگان دانشجويي از جشنواره دانشجويي، 32 نفر از اعتبار مرحوم كاظمي آشتياني ويژه استادياران بنياد ملي نخبگان استفاده كرده است.

سلطانخواه گفت: سعي شده است كه برنامه جامع براي حمايت هاي مالي و معنوي صورت گيرد و اساتيد و استعدادهاي برتر نخبگان از اين حمايت‌ها استفاده كنند و نشست‌هايي با اين افراد برگزار كنيم تا از ايده‌ها و نظرات آنها براي بهتر شدن و همچنين حمايت هاي بنياد استفاده كنند.

معاون فناوري رئيس‌جمهوري گفت: باور داريم افراد برتر، نخبه و علاقه‌مند بتواند فرصت گره‌گشايي در برخي از امور را داشته باشند.

سلطانخواه گفت: برگزيدگان اين جشنواره دستاوردهاي خود خدمات ديگري از بنياد با توجه به شرايط و موقعيت اين افراد در نظر مي‌گيرد.

وي گفت: 96 درصد بودجه بنياد ملي نخبگان صرف ارائه خدمات نخبگان در استعدادهاي برتر مي شود و دولت از حمايت‌هاي ملي نخبگان دريغ ندارد و هميشه كمك مي‌كند.

وي افزود: 50 نفر اول برگزيده آزمون دوره كارشناسي ورود به دانشگاه در رشته علوم پزشكي را سعي داريم افزايش دهيم. از افراد برتر آزمون جامع علوم پايه پزشكي حمايت مي‌كنيم.

معاون فناوري رئيس‌جمهوري گفت: فراهم سازي مسير سربازي براي استعدادهاي برتر يكي ديگر از كارهايي است كه بنياد ملي نخبگان انجام مي‌دهد و با ستاد كل نيروهاي مسلح هماهنگي شده است كه به جاي اينكه اين افراد مسير سربازي معمولي را در پادگان‌ها بگذرانند وقت خود را براي تحقيق در موضوعاتي كه صنايع دفاع نيازمند آن است متمركز كند.

سلطانخواه افزود: استفاده از وضعيت تعاوني‌هاي كشور يكي ديگر از حمايت‌هاي معنوي بنياد ملي نخبگان از استعدادهاي برتر است كه با وزارت تعاون و بانك توسعه تعاون هماهنگ شده است و ارائه تسهيلات به تعاوني‌هاي دانشگاهيان براي تسهيل اشتغال نخبگان فراهم شده است و خوشبختانه تعاوني‌هاي دانشگاهيان شكل گرفته و از اين تسهيلات مي‌توانند بهره‌مند شوند.

وي اضافه كرد: قانون حمايت از شركت‌هاي دانش بنياد نيز از ديگر مسائلي است كه بنياد ملي نخبگان مطرح كرده است. تكميل چرخه توسعه عمل منجر به فناوري و توسعه شده است به كمك اين عزيزان انجام مي شود و سعي داريم كه حاصل علم و پژوهش كه در كشور انجام مي‌شود سود و منفعت ان براي مردم باشد و مردم حاصل اين سرمايه‌گذاري‌هاي علمي را در زندگي خود ببينند.

وي گفت: دانش پزشكي قابليت خيلي بالاتري را براي تحقيق دارد و متقاضي عرضه و توليد علم و فناوري يكي است و اين علم پزشكي با علوم ديگر تفاوت دارد.دستاوردهايي كه در علم پزشكي ايجاد مي‌شود مستقيماً در بخش سلامت استفاده مي‌شود.

معاون فناوري رئيس‌جمهوري اضافه كرد: طرح توسعه داروهاي وارداتي ساخت داروهاي نوتركيب، استفاده از روش سلول درماني براي بيماران صعب‌علاج و توليد واكسن آنفلوانزا و ساخت تسهيلات پزشكي با كمك وزارت بهداشت و همكاري معاونت علمي و فناوري ايجاد شده است.

سلطانخواه گفت: سعي داريم كه از تمام ظرفيت علمي كشور استفاده شود و ايران در منطقه به يك قطب گردشگري سلامت تبديل شود و افرادي كه از كشورهاي ديگر براي درمان به ايران مي‌آيند هم از نظر علمي و هم از نظر دين و مذهب پزشكان استفاده كنند.

پر بازدیدترین اخبار دانشجویی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی