پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 فروردین 1390 - 16 April 2011

چند برابر شدن ظرفيت تحصيلات تکميلي
وزيرعلوم، تحقيقات وفناوري با اشاره به تعداد 900هزارنفري متقاضيان ورود به دوره کارشناسي ارشد گفت: برنامه وزارت علوم اين است که تا دوسال آينده ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي را تا چند برابر ظرفيت فعلي افزايش دهد. 
به گزارش سرويس صنفي آموزشي ايسنا، دکتر کامران دانشجو در ديدار با کارکنان حوزه معاونت دانشجويي و مرکز همکاريهاي علمي و بين المللي وزارت علوم با اشاره به وجود حدود 900هزارنفر متقاضي کارشناسي ارشد و ثبت نام بيش از 130هزار نفر در آزمون دکتري سالجاري، افزود: بايد با رعايت استانداردهاي لازم سرعت روند توسعه تحصيلات تکميلي ادامه يافته تا پاسخگوي متقاضيان باشيم. 
وي ادامه داد: بايد از توانايي 30 هزارعضو هيات علمي و امکانات آموزشي و پژوهشي تمام دانشگاه‌ها و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي کشور براي توسعه تحصيلات تکميلي استفاده كرده و دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در همه دانشگاه‌هاي کشور راه اندازي شده و فقط به دانشگاه‌هاي مادر اکتفا نشود. 
وزير علوم با اشاره به اينکه راه اندازي دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در دانشگاه‌هاي شهرستانها در راستاي عدالت آموزشي و تمرکز زدايي از مرکز است، گفت: روند رشد دانشگاه‌هاي شهرستانها و همچنين ارتقاء و ماندگاري اعضاي هيات علمي با تاسيس دوره‌هاي تحصيلات تکميلي بهتر مي‌شود. 
دانشجو افزود: در گذشته براساس يک سري رويه‌هاي ناصحيح براي اعضاي هيات علمي محدوديت ايجاد کرده‌اند که فقط يکي دو دانشجو را در مرحله نگارش رساله و پايان نامه راهنمايي کنند که اين محدوديتهاي بيش از اندازه و سليقه‌اي که در برخي دانشگاه‌هاي ما وجود دارد، حتي در معتبرترين دانشگاه‌هاي دنيا نيز مرسوم نيست. 
وي اقدامات انجام شده در حوزه معاونت دانشجويي وزارت علوم در سال گذشته مبني بر تدوين و ابلاغ آيين نامه "انتقال و ميهماني دانشجويان " و "آيين نامه انتقال دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج ازکشور" را دو اقدام اساسي اين معاونت در سال گذشته نام برد که باعث رضايت و خرسندي بسياري از خانواده‌هاي ايراني شد. 
وزير علوم ادامه داد: با توجه به اينکه سال 89 اولين سال اجراي اين آئين نامه‌ها بود مسلماً در اجرا نقطه ضعفهايي وجود داشته است که مي بايست در يک کار کارشناسي آنها را بر طرف كرده و دانشگاه‌ها نيز بايد بدون کم کاست و بدون اعمال سليقه و احياناً تنگ نظري براي اجرايي شدن هرچه بيشتر اين آيين‌نامه‌ها همکاري كنند. 
دانشجو فراهم کردن امکان تحصيل براي دانشجويان در نزديکترين دانشگاه و مرکز آموزشي محل سکونت را سياست کلان و محوري وزارت علوم اعلام کرد که اين سياست در راستاي آموزه‌هاي ديني و فرهنگ اسلامي و ايراني است و خانواده را رکن اساسي مي داند. 
وي افزود: با تحصيل دانشجويان در نزديک محل سکونت خود نقش تربيتي والدين پررنگ شده و آسيب‌هاي اجتماعي، فرهنگي و رواني تحصيل در شهرستانهاي دور برطرف مي‌شود و نيازي هم به ساخت خوابگاه با هزينه‌هاي بالا نيست. 
وزيرعلوم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اموربورس و دانشجويان خارج گفت: عليرغم تاريخ طولاني اعزام دانشجو به خارج براي ادامه تحصيل هنوز بورس و اعزام دانشجويان هدفمند نيست که اين رويه بايد اصلاح شود. 
وي اعزام دانشجويان با تعريف پروژه در راستاي نيازهاي کشور را از گامهاي اساسي براي هدفمند کردن بورس دانشجويان عنوان کرد و گفت: يکي از اهدف اساسي بورسيه كردن دانشجويان حل مشکلات بخشهاي مختلف جامعه است نه صرفا تحصيل به قصد عضويت به عنوان هيات علمي در دانشگاه‌ها. 
دانشجو در اين ديدار افزايش نشاط سياسي در دانشگاه‌ها را از برنامه‌هاي وزارت علوم دانست و راه‌اندازي کرسي‌هاي آزاد انديشي را دراين راستا ارزيابي كرد و افزود: گفتگو و مناظره در يک فضاي منطقي مي تواند منجر به افزايش شور و نشاط سياسي در دانشگاه شود و برخلاف تصور و عملکرد عده‌اي در گذشته، هياهو، جنجال و سوت و کف زدن و ايجاد مزاحمت در سخنرانيها نشاط سياسي نبوده و در شاًن دانشگاهيان نيست و اين موضوع يک ناهنجاري است که عده‌اي مي‌خواستند آنرا به عنوان شور و نشاط سياسي به هنجار تبديل نمايند که البته با تيز هوشي دانشجويان عزيز و دانشگاهيان فرهيخته، در حال حاضر اين ناهنجاريها ديگر در دانشگاه‌ها جايي ندارد و فضاي دانشگاه‌ها و مراکز علمي کشور فضاي منطقي و آماده براي تضارب انديشه‌ها در چار چوب مقررات مي باشد. 
وزير علوم تاکيد كرد: مديران و کارکنان بايد با نوآوري و خلاقيت راه‌هاي حل مشکلات ارباب رجوع را پيدا کرده و تلاش کنند تا با بررسي قوانين و مقررات راه حلهاي انجام امور را پيدا کرده و خدمت بي منت به ارباب رجوع را نصب العين کارهاي خود قرار دهند. 
دانشجو ضمن قدرداني از اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت دانشجويي و مرکز همکاريهاي علمي و بين المللي وزارت علوم، گسترش همکاريهاي علمي در قالب انجام تحقيقات مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاري دوره‌هاي مشترک دکتري و... را از برنامه‌هاي مستمر اين وزارتخانه عنوان کرد و گفت: گسترش همکاريهاي علمي يکي از سياستهاي راهبردي وزارت علوم است.

تگ ها ظرفيت تحصيلات تکميلي

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی