پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 خرداد 1390 - 26 May 2011

عدم معافیت همسران جانبازان از شهریه دانشگاه/ تحصیل رایگان فرزندان
همسران جانبازان و آزادگان به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم از تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها جاماندند در حالی که برنامه پنجم توسعه تکلیف کرده که فرزندان شهدا، جانبازان و همسران شهدا که دانشجوی شهریه‌پرداز هستند از پرداخت شهریه معاف باشند.

حسینعلی علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان خبر گفت: مجلس در برنامه پنجم توسعه در تکالیف دولت قرار داده تا شهریه فرزندان شهدا، جانبازان و همسران شهدا از طریق مجرای قانونی‌ا‌ش که بنیاد شهید و امور ایثارگران است، در وجه دانشگاه‌ها یا از طریق دانشجویان به دانشگاه‌ها پرداخت شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد زمینه برای لحاظ شدن همسران جانبازان و آزادگان جهت بهره مندی از معافیت از شهریه دانشگاه افزود: پرداخت شهریه دانشگاه برخی افراد از جمله همسران جانبازان و آزادگان در قانون مغفول باقی مانده است.

علیخانی خاطرنشان کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر شهریه‌پرداز در هر فرم دانشگاه اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دوره های شبانه دانشگاههای دولتی که باشند از نظر ما شاهد و ایثارگر هستند و از این قانون برخوردار می شوند.

مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران مرجع تدوین و اجرایی شدن شیوه نامه پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر را بنیاد شهید و وزارت علوم اعلام کرد و گفت: آئین نامه هایی در گذشته درباره پرداخت شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود داشته که اگر ضرورتی وجود داشته باشد نسبت به بازنگری آن اقدام می شود.

به گزارش مهر، رایگان شدن تحصیل فرزندان شهدا و جانبازان در دانشگاههای دولتی و غیردولتی بر اساس لایجه بودجه 90 به تصویب رسیده است.

امیر طاهرخانی اسفند ماه 89 در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فرزندان شهدا و جانبازان باید بتوانند در هر دانشگاه و رشته‌ای که بخواهند و شرایط آن را داشته باشند به طور رایگان تحصیل کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ساز و کارهای "تحصیل رایگان فرزندان شهدا و جانبازان در هر رشته ای که علاقمند بودند" گفت: زمینه باید به گونه ای فراهم شود تا فرزندان شهدا و جانبازان در هر دانشگاه و هر رشته‌ای که بخواهند و علاقمندی داشته باشند و شرایط تحصیل داشته باشند به طور رایگان تحصیل کنند. این کمترین کاری است که می‌توان برای آنها انجام داد.

طاهرخانی در پاسخ به اینکه درصد جانبازی مدنظر برای اجرایی شدن "تحصیل رایگان فرزندان شهدا و جانبازان در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی" چند درصد است؟ گفت: شرایطی در این زمینه گذاشته شده است به این ترتیب که فرزندان جانبازانی که دارای درصد بالای جانبازی هستند مطابق فرزندان شاهد و آنهایی که پائین تر هستند از برخی امتیازات بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان جانبازانی که دارای درصد جانبازی بالای 50 درصد هستند با یک شرایطی و زیر 50 درصد هم با شرایط دیگر می توانند به طور رایگان ادامه تحصیل دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره امکانات لازم برای اجرایی شدن "تحصیل رایگان فرزندان شهدا و جانبازان در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی" به مهر گفت: شرایط لازم وجود دارد. تعداد افرادی که متقاضی استفاده از این قانون شوند هم نباید زیاد باشد که بار مالی برای دولت ایجاد کند. صندلی خالی در آموزش عالی کشور زیاد داریم و در دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی 400 هزار صندلی خالی داریم و دولت از همین واحدهای دانشگاهی غیرانتفاعی می تواند استفاده کند و این افراد برای تحصیل به غیرانتفاعیها بروند و دولت هم شهریه آنها را پرداخت کند.

طاهرخانی در پاسخ به اینکه در صورت تصویب این قانون اگر مشمولان آن قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای برتر و پرمتقاضی را داشته باشند آیا این دانشگاهها می توانند پاسخگو باشند گفت: پذیرش این افراد در این دانشگاهها با شرایطی صورت گیرد که خود دانشگاه دارد یعنی طوری باید باشد که بحث های علمی دانشگاهها نیز مورد ملاحظه قرار گیرد.

تگ ها عدم معافیت همسران جانبازان شهریه دانشگاه تحصیل رایگان فرزندان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی