پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 تیر 1390 - 09 July 2011

زهره الهیان نماینده مردم تهران در پی دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از اجرای طرح عدم اختلاط در دانشگاهها گفت: این موضوع که چرا دکتر احمدی نژاد این دستور را یکباره و به صورت رسانه ای مطرح کرده را باید در مجلس طرح موضوع کنیم. انتظار نداریم دو وزیر دولت کاری که عزم انجام آن را دارند را با یک نامه منتفی بدانند.

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بحث جلوگیری از اختلاط زن و مرد در دانشگاه در صورتی که منجر به عدم دسترسی دختران یا پسران به برخی رشته های تحصیلی یا دانشگاههای مطرح و سطح بالای کشور نشود، امری است که به نفع دانشگاهها و در جهت سالم سازی محیط دانشگاهها است. از این بابت که اگر در یک محیط علمی حد و حدود و شئونات اخلاقی و اسلامی رعایت نشود به محیط علمی لطمه وارد می شود.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه در جلوگیری از اختلاط زن و مرد در دانشگاه نباید ممنوعیتی برای همکاری دانشجویان دختر و پسر مقاطع مختلف در رابطه با پروژه های علمی و تحقیقاتی ایجاد شود، تأکید کرد: منتها روندی که در حال حاضر در دانشگاههای کشور مشاهده می کنیم و بعضا اختلاط و عدم رعایت حد و حدود موجب لطمه به محیط تحصیل می شود.

الهیان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دسترسی دختران به همه رشته ها برقرار باشد اگر جلوگیری از اختلاط جنسیتی در دانشگاه صورت گیرد بسیار هم پسندیده است. با توجه به اینکه بیش از 60 دانشجویان کشور را دختران تشکیل می دهند بدون اینکه تبعیضی بین دختران و پسران اتفاق بیافتد با برنامه ریزی صحیح، تدریجی و کارشناسی امکان این تفکیک وجود دارد و فرصت بیشتری را برای مشارکت بیشتر در مباحث علمی به دختران می دهد.

مسئول سابق بسیج خواهران دانشگاههای کشور در واکنش به دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از برگزاری کلاسهای تک جنسیتی در دانشگاهها به مهر گفت: وزیر علوم مدتی طولانی بر روی جلوگیری از اختلاط زن و مرد در دانشگاه کار کرده بود و بسیار درباره اش اطلاع رسانی شده بود و عزم و اراده نیز این بود که به سمت اجرایی کردن این تفکیک با لحاظ ملاحظاتی بروند. از طرفی علما و مراجع نیز در رابطه با جلوگیری از اختلاط زن و مرد در دانشگاه تأکید داشتند اما دکتر احمدی نژاد دستور توقف را دادند لذا باید دید چه استدلالی را مدنظر قرار داده و به چه دلیل این اتفاق افتاده است.

نماینده مردم تهران افزود: این موضوع که چرا دکتر احمدی نژاد این دستور را یکباره و به صورت رسانه ای مطرح کرده است باید در مجلس طرح موضوع کنیم و خوب است نظرات دکتر احمدی نژاد در این زمینه پرسیده شود و رئیس جمهور دلیل نامه رسانه ای شان به وزرای علوم و بهداشت را تشریح کنند تا حرکت یک حرکت هماهنگ باشد و انتظار نداریم که این طور باشد که دو وزیر دولت بر یک کار دارای عزم باشند اما رئیس جمهور با یک نامه آن را منتفی بداند.

تگ ها عدم اختلاط در دانشگاهها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی