پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 شهریور 1390 - 28 August 2011

افتتاح 100پروژه عمرانی دانشگاهی در هفته دولت/ جزئیات بودجه‌ 90وزارت علوم

معاون اداری مالی وزیر علوم گفت: همزمان با هفته دولت 100 پروژه عمرانی به متراژ 274 هزار مترمربع که با اعتبار 940 میلیارد ریالی در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری احداث شده اند، افتتاح می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر متکان امروز در نشست خبری اعلام برنامه های وزارت علوم در هفته دولت گفت: 44 پروژه از این 100 پروژه عمرانی مربوط به دانشگاه پیام نور است که در متراژ 75 هزار مترمربعی و با اعتبار 300 میلیارد ریالی در واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور بنا شده اند.

به گفته معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم، بیشترین پروژه هایی که امسال همزمان با هفته دولت در آموزش عالی کشور افتتاح می شود مربوط به دانشگاه پیام نور است و پس از آن دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم در استان خوزستان با افتتاح 25 پروژه عمرانی در هفته دولت بیشترین پروژه ها را به خود اختصاص داده اند.

متکان افزود: 36 مورد از پروژه های عمرانی که در دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم همزمان با هفته دولت افتتاح می شوند با کاربری آموزشی، 25 مورد با کاربری دانشجویی و بقیه در حوزه های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، محوطه سازی و ... است.

وی در ادامه این نشست درباره سرنوشت انتقال آموزشکده های فنی و حرفه ای به وزارت علوم گفت: بر اساس ماده 23 قانون برنامه پنجم توسعه 168 آموزشکده فنی حرفه ای باید از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل شوند. هفته گذشته با معاونان وزارت آموزش و پرورش جلسه ای داشتیم که طی آن صورت جلسه ای تنظیم و مقرر شد طی دو تا سه هفته آینده انتقال اموال 142 آموزشکده فنی حرفه ای به طور رسمی از وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم صورت گیرد.

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزیر علوم خاطرنشان کرد: البته هنوز در رابطه با انتقال اموال 26 آموزشکده فنی حرفه ای به دلیل بحث های فنی یا اختلافات حقوقی با مشکل مواجه هستیم.

وی در این نشست جمع اعتبارات هزینه ای وزارت علوم متشکل از ستاد وزارت علوم، دانشگاهها و موسسات پژوهشی و کلیه مجموعه های وابسته به وزارت علوم (غیر از آموزشکده های فنی حرفه ای) در سال 1390 را 2 هزار و 222 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان اعتبارات هزینه ای وزارت علوم در سال 90 نسبت به سال 89 از رشد 26 درصدی برخوردار بوده است.

معاون وزیر علوم بیشترین رشد در اعتبارات هزینه ای وزارت علوم در سال 90 را مربوط به حوزه ستاد وزارت علوم اعلام کرد و گفت: رشد اعتبارات هزینه ای دانشگاهها نیز رشدی نیست که بتواند دانشگاهها را تأمین کند. امسال علی رغم اینکه دولت بیشترین رشد در اعتبارات هزینه ای را برای دانشگاهها دیده است اما این رشد نمی تواند یک رشد واقعی را رقم بزند چراکه دانشگاهها از یک سو با افزایش فوق العاده ویژه اعضای هیئت علمی روبرو هستند و از طرف دیگر با اثرات مستقیم و غیرمستقیم هدفمندسازی یارانه ها مواجهند.

متکان افزود: هدفمندسازی یارانه ها به طور مستقیم منجر به افزایش 5 یا 6 برابری قیمت شاخص ها و حامل ها شده است که این باعث می شود دانشگاهها امسال با افزایش پرداختی در این حوزه مواجه شوند. البته وزارت علوم سیاست دولت در هدفقمندسازی یارانه ها را حمایت می کند اما باید تدبیری صورت گیرد تا تاثیراتی که هدفمندسازی یارانه ها به طور غیرمستقیم بر روی هزینه های آموزشی و خدمات آموزشی و هزینه های مختلف دانشگاهها می گذارد به دانشگاهها فشار وارد نکند لذا در حال رایزنی با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری هستیم تا پیش بینی های لازم در این زمینه را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: احتمال می دهیم بودجه های هزینه ای که برای سال 90 دانشگاهها در نظر گرفته اند کفاف امور دانشگاهها را ندهد بنابراین رایزنی ها با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری را آغاز کرده و اخیراً 15 رئیس دانشگاه با مجموعه معاونت راهبردی ریاست جمهوری جلسه ای داشته اند، آنها نیز قول داده اند تا برای دانشگاهها مشکلی پیش نیاید.  

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: بیشترین رشد اعتبارات هزینه ای دانشگاهها در سال 90 به دانشگاهها و مراکز پژوهشی محروم کشور تعلق پیدا کرده است.

وی درباره وضعیت بودجه های عمرانی دانشگاهها در سال 90 نیز گفت: بودجه عمرانی دانشگاهها در سال 89 برابر 498 میلیارد تومان بوده که امسال به 576 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. البته 30 میلیارد تومان از بودجه عمرانی امسال دانشگاهها به آموزشکده های فنی حرفه ای اختصاص دارد.

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم تاکید کرد: رشد بودجه عمرانی 90 دانشگاهها نسبت به سال 89 آن طور که انتظارش را داشتیم نبود.

تگ ها افتتاح 100 پروژه عمرانی دانشگاهی هفته دولت جزئیات بودجه‌ 90 وزارت علوم

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی