پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 آذر 1390 - 18 December 2011




پیگیری ایجاد دانشگاه دکتر مفتح در لبنان


فرزند شهید مفتح در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بر نصب یادمان شهید مفتح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و پیگیری مسئولان برای ایجاد دانشگاه دکتر مفتح در لبنان تأکید کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر ، همزمان با سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه جمعی از مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و اساتید دانشگاه با حضور در منزل شهید دکتر مفتح یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

یادمان شهید مفتح در محل شهادت وی نصب شود

در این دیدار فرزند شهید دکتر مفتح از مسئولان خواست تا با ساخت و نصب یادمان شهید مفتح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و در محل شهادت ایشان موافقت کنند.

محمدمهدی مفتح با بیان اینکه طی چند سال اخیر بارها این درخواست مطرح شده که در محل شهادت شهید مفتح یادمانی برای بزرگداشت یاد و خاطره ایشان ایجاد شود اما هیچگاه این موضوع به نتیجه نرسیده، تاکید کرد که رئیس دانشگاه تهران و برخی از مسئولان این موضوع را به شدت پیگیری کرده اند و علاقه مندی بسیاری برای اجرای این امر وجود دارد اما تاکنون این مهم انجام نشده است.

وی همچنین از مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواست تا در تحلیل هایی که برای انقلاب اسلامی در دانشگاهها مطرح می شود، حق مطلب در مورد نقش و حرکتهای فکری آیت الله مفتح در شکل گیری انقلاب اسلامی ادا شود.

ایجاد دانشگاه دکتر مفتح در بیروت پیگیری شود

مفتح همچنین از مسئولان خواست تا ایجاد دانشگاهی در بیروت پایتخت لبنان را که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از سوی دکتر مفتح پیگیری می شد، را بار دیگر در دستور کار قرار دهند.

وی در این باره گفت: پیرو مذاکرات صورت گرفته میان دکتر مفتح و امام موسی صدر زمینی با تامین هزینه از سوی ایران، برای تاسیس دانشگاهی در بیروت و برای فرزندان شهدای شیعه لبنان درنظر گرفته شد که موافقت های اولیه آن نیز برای ثبت انجام شد اما از آنجایی که طبق موارد حقوقی تملک این زمین باید از طریق شخص حقیقی ایرانی لبنانی به ثبت می رسید این تصمیم با تاخیر مواجه شد و پس از آن نیز با شهادت دکتر مفتح این طرح به فراموشی سپرده شد.

تاریخ انقلاب اسلامی باید بازنویسی شود

به گزارش مهر، در این دیدار محمد پیشگاهی فرد - داماد شهید دکتر مفتح نیز با تاکید براینکه بسیاری از تفکرات و اندیشه های مربوط به دکتر مفتح مغفول مانده است که جا دارد بازخوانی شود، گفت: جوانان ما باید از تک تک این مسائل درس بگیرند.

وی با بیان اینکه شهید مفتح پیشرو وحدت روحانی و دانشگاه و به طور کلی پیشرو وحدت کل نظام و انقلاب بود، اضافه کرد: نقش و اندیشه های آیت الله مفتح در این عرصه بسیار مغفول مانده است که جا دارد باردیگر بازخوانی در مورد آن صورت گیرد.

پیشگاهی فرد با اشاره به نقش آیت الله مفتح در وحدت جریانهای فکری انقلاب اسلامی، گفت: تاریخ انقلاب باید بازنویسی شود تا تمام ابعاد جریانهای فکری و وحدت رویه در شکل گیری انقلاب اسلامی که اصل آن از خلوص و خط شکنی شخصیت آیت الله مفتح نشات می گرفت، پررنگ تر نمایان شود.

اعتقادات شهید مفتح زنده است

در این دیدار همچنین دکتر سید محمدرضا امام - رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران اهمیت دادن به شهدا و قدمت شهدا را یک فرهنگ اصیل در جامعه عنوان کرد و گفت: اعتقادات شهید مفتح همچنان زنده است.

وی با بیان اینکه شهدا ما را اداره کرده و مورد لطف و عنایت خود قرار می دهند، تصریح کرد که شهید مفتح متعلق به کل جامعه است و به برکت خون این شهدا است که جامعه از هرگونه آسیبی مصون مانده است.



تگ ها پیگیری ایجاد دانشگاه دکتر مفتح ایجاد دانشگاه در لبنان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی