پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 اسفند 1390 - 28 February 2012



دانشگاه آزاد تحويل دانشجو شد


901208-01.jpg

با همراهی وزیر علوم و جمعی از مسوولان دولتی
فرهاد دانشجو دانشگاه آزاد را تحویل گرفت
هيات موسس: نگران از دست رفتن دستاوردهای سی ساله دانشگاه آزاد هستیم
دنيای‌اقتصاد- یک روز پس از ابلاغ حکم فرهاد دانشجو برای رياست بر دانشگاه آزاد، او به همراه وزیر علوم و جمعی از مقامات عالی رتبه دولتی و غیردولتی به ساختمان مرکزی این دانشگاه رفت و دفتر رياست دانشگاه آزاد را از عبدالله جاسبی تحویل گرفت.
فرهاد دانشجو بلافاصله پس از استقرار در این دانشگاه، سه معاون آموزشي، اداري مالي و پژوهشي دانشگاه آزاد را تغییر داد و البته به عبدالله جاسبی نیز حکم مشاورت عالی داد.دانشجو همچنين با حضور در واحد علوم و تحقيقات اين دانشگاه رياست آن را شخصا بر عهده گرفت.البته تحولات دو روز اخیر در راس دانشگاه آزاد که از یکشنبه شب و با ابلاغ حکم رياست فرهاد دانشجو از سوی کامران دانشجو آغاز شده است، واکنش هيات موسس این دانشگاه را که بنا داشت فردا (چهارشنبه) جلسه‌ای دیگر برای تعیین تکلیف رياست دانشگاه آزاد برگزار کند، برانگیخت. این هيات در بيانیه‌ای که با «بسم الله العالم العزیز القاهر» آغاز شده است، اقدامات اخیر وزارت علوم را به «دولتی کردن دانشگاه آزاد» تعبیر کرد و نوشت: نظر مقام معظم رهبری مبنی بر منع عملی بود که شائبه دولتی بودن دانشگاه آزاداسلامی را داشته باشد. صدور حکم رياست دانشگاه آزاد توسط وزیر علوم و تغییرات مکرر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نشانگر چیست؟ اگر کسانی قصد داشتند فرمان رهبری در مورد شائبه دولتی شدن دانشگاه آزاد اسلامی را نقض کنند، چه کاری بیش از آنچه انجام دادند می‌توانستند انجام بدهند؟ به گزارش خبرگزاري مهر در ادامه این بيانیه روند انتخاب فرهاد دانشجو مغاير قانون شمرده شده و آمده است: بنای رياست محترم هيات موسس و هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامی رعایت قوانین و مقررات بوده و اقدامات مذکور در چارچوب اساسنامه و مقررات قانونی انجام شده است و اینک نگرانی اصلی این است که دستاورد سی ساله تلاش ده‌ها هزار نیروی دلسوز انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی دچار مشکل شود. نگرانی دیگر اینکه دانشگاهی که تاکنون بدون تکیه به بودجه دولتی بار عظیمی را از دوش آموزش عالـی ایران برداشته - بخاطر بعضی سياست بازی‌ها و استفاده ابزاری از آن برای مقاصد خاص - بر بودجه بیت‌المال تحمیل شود.
فرهاد دانشجو و هيات همراه
با این حال، روز گذشته فرهاد دانشجو به همراه کامران دانشجو وزير علوم، حجت‌الاسلام محمديان، محمدرضا مخبردزفولی و منصور کبگانيان از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجتبی ثمره‌هاشمی، دستيار ارشد رییس‌جمهور در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد حضور يافتند و طی مراسمي با حضور جاسبی حكم رياست اين دانشگاه توسط وزیر علوم به فرهاد دانشجو اعطا شد. به گزارش ایسنا، كامران دانشجو هنگام معارفه فرهاد دانشجو ضمن تشكر از زحمات و خدمات عبدالله جاسبي، گفت: زحمات دكتر جاسبي بر هيچ‌كس در درون نظام پوشيده نيست و شايسته است كه از سي سال خدمات وي به بهترين شكل قدرداني شود. جاسبی هم در این مراسم گفت: در برخی شایعه‌ها عنوان شده بود، قرار است مقاومت کنیم، اما امروز در خدمت میهمانان هستیم. جاسبی خاطرنشان کرد: اگر مدیران جدید بخواهند به آنان مشاوره خواهم داد، اما دیگر در سیستم اجرایی دانشگاه آزاد نخواهم بود. ريیس سابق دانشگاه آزاد درباره شایعه‌هایی مبنی بر تجزیه این دانشگاه گفت:‌ به هیچ عنوان قرار نیست دانشگاه آزاد تجزیه شود و اینکه اعلام شده قرار است واحدهای علوم و تحقیقات را از این دانشگاه جدا کنیم، تنها یک جوک است. همچنین فرهاد دانشجو، رييس تازه منصوب دانشگاه آزاد در این مراسم گفت: براي مراسم معارفه به همين جلسه بسنده مي‌كنيم، ولي در خصوص مراسم توديع بايد گفت كه مراسمي در شان دكتر جاسبي پس از انتخابات مجلس برگزار مي‌كنيم. وي افزود: بنده به صورت غيررسمي از هفت سال پيش به ايشان مشاوره مي‌دادم و اميد است كه بتوانيم از كمك‌هاي معنوي و فكري جاسبي استفاده كنيم.
شروع طوفانی با تغییر 3 معاون
در همین حال فرهاد دانشجو در نخستين روز كاري خود در دانشگاه آزاد اسلامي، معاونان آموزشي، اداري مالي و پژوهشي اين دانشگاه را تغییر داد. دانشجو با حضور در جمع معاونان اين دانشگاه، حسين بلندي، محمد خجسته و افشار را به ترتيب به عنوان معاونان آموزشي، اداري مالي و پژوهشي اين دانشگاه منصوب كرد.همچنين دانشجو با اعلام اينكه دكتر جاسبي مشاور عالي رياست دانشگاه آزاد خواهد بود، تاكيد كرد: دانشگاه آزاد با رسانه‌ها روند تعاملي خواهد داشت. وي درباره روزنامه فرهيختگان و خبرگزاري آنا نيز گفت: درباره مديريت اين دو رسانه نيز با چند نفر صحبت شده كه نتايج آن طي يكي دو روز آينده اعلام مي‌شود.دانشگاه آزاد در حال حاضر داراي يك ميليون و 700 هزار دانشجو، حدود چهار ميليون فارغ‌التحصيل، حدود 30 هزار عضو هيات علمي، 431 واحد و مركز دانشگاهي در داخل و 5 واحد در خارج از كشور است.


تگ ها دانشگاه آزاد دانشجو

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی