پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 اسفند 1390 - 03 March 2012


راه اندازی 10 پژوهشکده فناوری و علوم انسانی در دانشگاه تهران

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به ایجاد دومین پژوهشگاه دانشگاهی کشور در این دانشگاه گفت: ظرفیت این پژوهشگاه 30 پژوهشکده است که در حال حاضر مجوز 10 پژوهشکده در حوزه های فناوریهای راهبردی، علوم انسانی و معارف دینی اخذ شد.
دکتر قاسم عموعابدینی با اشاره به ایجاد پژوهشگاه دانشگاهی در دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران در مسیر ایجاد دانشگاه فن آفرین، نوآور و کارآفرین در تلاش است تا زیر ساختهای لازم برای رسیدن به این هدف را فراهم کند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از تدوین برنامه دو ساله توسعه این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: به منظور ایجاد دانشگاه فن آفرین اقدام به تدوین برنامه 2 ساله توسعه ای این دانشگاه بر اساس برنامه پنجم توسعه، سند چشم انداز و برنامه های کلان کشور در حوزه توسعه علم و فناوری شد.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه های جدیدی در این دانشگاه در حال اجرا است که یکی از آنها ایجاد پژوهشگاه دانشگاه تهران است.

عمو عابدینی با تاکید بر اینکه راه اندازی این پژوهشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: بر اساس منویات مقام رهبری که در سال گذشته ایراد فرمودند در سال جاری اقدام به ایجاد این پژوهشگاه شد.

وی با بیان اینکه این پژوهشگاه به صورت مجتمع پژوهشی در حال راه اندازی است، اضافه کرد: با راه اندازی این پژوهشگاه محققانی که شایستگی لازم علمی را داشته باشند می توانند در این پژوهشگاه به فعالیت های تحقیقاتی خود ادامه دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران، به بخشهای مختلف پژوهشگاه این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: این پژوهشگاه ظرفیت ایجاد 30 پژوهشگاه را دارد ولی در فاز اول مجوز راه اندازی 10 پژوهشگاه را دریافت کرده ایم.

وی فناوریهای راهبردی، علوم انسانی و معارف دینی را از حوزه های فعال تحقیقاتی در این پژوهشگاه نام برد و اضافه کرد: از جمله پژوهشکده هایی که درعلوم و فناوری ایجاد می شود می توان به پژوهشکده های طب تجربی، علوم و فنون زیستی، سیستم های پیشرفته و سیستم های هوشمند اشاره کرد.

عموعابدینی از ایجاد پژوهشکده هایی در حوزه علوم انسانی خبر داد و گفت: این پژوهشکده ها در زمینه های علوم قرآنی، مطالعات دینی و فناوریهای نرم است.





تگ ها پژوهشکده فناوری علوم انسانی دانشگاه تهران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی