پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 فروردین 1391 - 04 April 2012




وزیر علوم بر پشتیبانی علمی و فنی دانشگاه‌ها از تولیدات ملی تاکید کرد

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: کامران دانشجو در دیدار با جمعی از مسئولان دانشگاهی کشور بر پشتیبانی علمی و تکنولوژیک دانشگاه‌ها و مراکز علمی از تولیدات ملی تأکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تهران با تاکید بر پشتیبانی علمی و تکنولوژیک    دانشگاه‌ها و مراکز علمی از تولیدات ملی گفت: گسترش عملی علم  توام با دین  در سال91 در دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

کامران دانشجو در این دیدار افزود: دستاوردهای علمی و فناوری حاصل تلاش چندین ساله گذشته بوده که به برکت شهدای عرصه جهاد علمی در 2 سال اخیر  رشد بیشتری پیدا کرد.

وی با تاکید براینکه ما مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جهاد علمی هستیم، افزود: برای برخی پروژه‌ها سال‌ها زحمت کشیده شده است که به برکت خون شهدا خصوصاًشهدای جهاد علمی این تلاش‌ها در سال گذشته به نتیجه نهایی رسید.

وزیر علوم گفت: تاکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت‌های علمی و اهمیت علم و پیشرفت‌های علمی در اقتدار کشور، وظایف دانشگاهیان را روشن‌تر و مسئولیت جامعه دانشگاهی را بیشتر می‌نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بومی گزینی  دانشگاه‌ها قدم مناسبی برای حل مشکل خوابگاه دانشجویی است،  اظهار داشت: باید در این خصوص فکر دیگری بکنیم زیرا تجربه سه دهه گذشته نشان داد صرف احداث خوابگاه راه حل مناسبی نبوده و مشکل را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند.

دانشجو در ادامه سخنان خود افزود: پژوهشگاه‌های کشور باید پروژه محور بوده و متکی به بودجه دولت نباشند بلکه درآمدهای اختصاصی   پژوهشگاه‌ها باید ناشی از انجام طرح‌های تحقیقی و در راستای حل گره‌های علمی و مشکلات عینی کشور باشد.

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه صنعتی شریف در خصوص برخی جوسازی‌ها نسبت به  دانش آموختگان این دانشگاه گفت :اکثر قریب به اتفاق  آن دسته  از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که برای دوره های دکتری به خارج رفته‌اند، پس از اتمام تحصیلات به کشور برگشته‌اند و مشغول خدمت به مردم سربلند ایران اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف جزء حزب‌الهی‌ترین دانشگاهیان هستند که هم تعهد و هم تخصص بالایی دارند و در حال حاضر هم مدیران این دانشگاه از فارغ التحصیلان همین دانشگاه هستند.

وزیر علوم تاکید کرد: دشمن اصالتاً با دین ما دشمن است لذا ما باید دینمان را تقویت کنیم و  در این مسیر از جوسازی‌ها نترسیم و همواره وظیفه خود بدانیم که از دین حراست کنیم و البته این اقدام را به عنوان یک تکلیف و با افتخار انجام دهیم.

وی افزود: دشمن با اسلام، مذهب و ایمان جوانان و دانشگاهیان ما  مشکل دارد لذا ما باید تلاش کنیم با سرلوحه قرار دادن علم توأمان با دین و علم نافع در دانشگاه‌ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است رضایت امام زمان (عج) را کسب کرده و استکبار را هم ناکام گذاشته و چشم طمع دشمن را  کور کنیم.

دانشجو گفت: جامعه دانشگاهی ما مرزبندی خود با استکبار و دشمن را بسیار خوب انجام داده است و به دلیل مرزبندی شفاف و مشخص  با دشمن، استکبار جهانی دانشگاه‌ها را هدف قرار داده است.

وی افزود: جامعه دانشگاهی ایران اسلامی می‌داند که هرکس و هر قشری که مرزبندی شفاف با استکبار را به نمایش بگذارد، مورد غضب دشمن و استکبار قرار می‌گیرد و از طرف دیگر ملت‌های آزادیخواه دنیا چشم امیدشان به تلاش‌های علمی آنهاست تا با علم نافع و جهت‌دار  خود تعالی جامعه بشری را به ارمغان بیاورند.



تگ ها علمی فنی دانشگاه‌ تولیدات ملی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی