پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 فروردین 1391 - 11 April 2012




کلاس های درس خندیدن در مهمترین دانشگاه های دنیا

علم یک ضرب المثل را تاییدکرد


نتایج تازه ترین تحقیقات علمی ضرب المثل قدیم ی "خنده بر هر درد بی درمان دواست" را تائید می کند از این رو مهمترین دانشگاههای دنیا دوره هایی آموزشی را برگزار می کنند تا به دانشجویان خندیدن را آموزش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چارلی چاپلین، سلطان خنده دنیا می گوید:"یک روز بدون خنده یک روز از دست رفته است".
به همین منظور صدها هزار نفر در سراسر دنیا 6 می 2012 به مناسبت "روز جهانی خنده" گردهم می آیند و به صورت دسته جمعی می خندند. یکی از این برنامه ها را "مدرسه خوش زیستی و خنده فرانسه" برگزار می کند.
علم یک ضرب المثل قدیمی را تائید می کند

برپایه نتایج تحقیقی که پژوهشگران دانشگاه مریلند انجام داده اند، خندیدن برای جسم و جان بسیار مفید است. تیم "مایکل میلر"، مدیر مرکز کاردیولوژی پیشگیرانه این دانشگاه دریافتند که فواید تکان خوردن در اثر خندیدن با صدای بلند به مدت دو ساعت برای یک فیلم کمدی برابر با اثرات مثبت نیم ساعت ژیمناستیک است.

میلر در این خصوص توضیح داد: "درست خندیدن موجب رها شدن اندروفین در مغز می شود و این ماده حس خوب بودن را پخش کرده، گردش خون و تنفس را بهتر و فشار خون و ضربان فلب را تنظیم می کند."

کلاس خنده در دانشگاه هاروارد

در این راستا، همه ساله بر تعداد مدارس خنده در اروپا و آمریکا افزوده می شود. برای مثال در دانشگاه معتبر هاروارد، هزار دانشجو سر کلاس روانشناسی مثبت استاد جوانی حاضر می شوند که روشهای مواجهه با استرس و اضطراب را از طریق توسعه خلاقیت، همدلی و حس خوش خلقی آموزش می دهد تا دانشجویان را به سوی خوش بینی هدایت کند.

این استاد هاروارد در این خصوص اظهار داشت: "روانشناسی مثبت روی پتانسیلهای یک فرد کار می کند تا به وی کمک کند بهترین جنبه های خود را به دنیای بیرون ارائه دهد. این کلاس، خوب بودن با خود و با دیگران را آموزش می دهد. برای خوب زیستن نیاز است به دنبال چیزهای تازه بگردیم چون ما را از روزمرگی جدا می کند."

این استاد دانشگاه برای 90 دقیقه خنداندن صحیح دانشجویان خود برای آنها لطیفه تعریف می کند و سریالهای طنز و فیلمهای کمدی نمایش می دهد.

دوره های آموزشی خنده در فرانسه
در دانشگاه سوربن نیز کلاسهای خنده کم نیستند. در این دانشگاه معروف پاریس، یک مدرسه خنده با عنوان Sorbonne drolatique (سوربون خنده دار) تاسیس شده که هدف آن بهتر کردن شرایط جامعه و زندگی است.

همچنین به منظور رها کردن روح و روان از استرسهای روزانه، دانشگاه École Française du Rire et du Bien-etre در لیون کارگاههایی را برگزار می کند که در آنها تکنیکهای لودگی، تحریک خلاقیت در خنداندن و متدولوژی خوش خلقی آموزش داده می شود.

یوگای خنده

روش معتبر دیگری که ایده آن را یک پزشک هندی با عنوان "مادان کاتاریا" ارائه کرد و در سال 1995 اولین باشگاه خنده را بنیان گذاشت، "یوگای خنده" (Hasya Yoga) است. باشگاه خنده امروز در 75 کشور فعالیت می کند.

روش این نوع ژیمناستیک، با تمرینات خنده، حرکات کششی و تلفظ کلمات با صدای بلند برای دستیابی به نفسهای عمیق کار می کند.

به اعتقاد تمام روانشناسان، خندیدن یک پیام مفید درونی را به وجود می آورد که این پیام، روح را از استرس و بدخلقی رها می کند.


تگ ها کلاس های درس خندیدن مهمترین دانشگاه های دنیا

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی