پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 تیر 1391 - 01 July 2012




بازنگری رشته علوم‌سیاسی و دریافت گواهی تدریس توسط اساتید

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به حذف و بازبینی برخی دروس و منابع رشته علوم سیاسی، گفت: ما آماده هستیم که دانشجویان جدید کارشناسی در مهر 92 را با منابع و دروس جدید و استاد آشنا به این منابع آموزش دهیم.

دکتر منوچهر محمدی درباره فعالیت کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: ما در کارگروه تحول بر روی مبانی، عناوین دروس، رشته ها و گرایش ها کار کردیم. در همین رابطه برخی از عناوین حذف، برخی عناوین جدید اضافه و برخی عناوین نیز بازتعریف شدند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه، عناوین دروس خاورمیانه و جهان سوم به بررسی جغرافیای فرهنگی شامل 5 منطقه در جهان بازتعریف شد. همچنین برخی عناوین مانند آموزش رایانه حذف شده است چون اکنون همه دانشجویان با رایانه آشنا هستند.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این بازبینی ها رشته مطالعات کشوری که یکی از گرایشهای سیاستگذاری سیاسی است را حذف کردیم؛ همچنین درس توسعه را حذف کردیم و درسی با عنوان الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت جایگزین آن شده است.

محمدی با اشاره به تغییراتی که در سرفصل دروس کاملاً غربی در حال انجام است، گفت: دروسی مانند روابط بین الملل، حقوق بین الملل عمومی، اقتصاد سیاسی بین الملل را به صورت تاریخی و نقدهایی که به مبانی آنها وارد است تقسیم بندی کرده ایم و مبانی فکری که درباره آن نظر داریم را به این دروس اضافه کردیم.

رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تاکید کرد: ما برای مهرماه سال 92 آماده هستیم که دانشجویان جدیدی که در کارشناسی در رشته علوم سیاسی می پذیریم را با منابع و دروس جدید و استاد آماده به تدریس این مبانی، آموزش دهیم.

وی یادآور شد: بازنگری درباره نحوه و میزان پذیرش هم انجام گرفته است. البته ما مشکلی برای افزایش کمیت تعداد دانشجویان ورودی در رشته علوم سیاسی نداریم چرا که به هرحال این رشته در بسیاری از جاها کاربرد دارد اما باید نهاد آموزشی که می خواهد این آموزش را ارائه دهد اساتید، برجسته، معتبر و باورمند داشته باشد.

محمدی درباره راهکار حضور این دسته از اساتید به رشته علوم سیاسی گفت: به همین منظور استادانی را در این رشته آموزش می دهیم و پس از بازآموزی آنها در مسیر تحول علوم انسانی، را مورد امتحان قرار می دهیم و برای استادان گواهی تدریس صادر می کنیم.

وی تاکید کرد: گواهی تدریس به این معنی است که یک استاد می تواند در چه دروسی تدریس کند. به عنوان نمونه درس بین الملل یا قرآن در سیاست را هر استاد بر اساس آن گواهی تدریس می کند.

استاد دانشگاه تهران درباره تاکید بر لزوم آشنایی با زبان خارجی در تدریس رشته علوم سیاسی گفت: ما برای ورود به دوره کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی میزان نیاز را تعریف کردیم که وقتی فردی وارد این دوره می شود باید تا اندازه مناسبی که به درک مطالب کمک می کند، به زبان انگلیسی آشنا باشد که البته این میزان در دوره دکتری به اندازه توانایی در آزمون تافل است.

15 رشته علوم انسانی به عنوان رشته های اولویت دار در بازنگری علوم انسانی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شده است که رشته علوم سیاسی نیز از جمله این رشته ها است. به منظور تحول و بازبینی در این رشته ها، 15 کارگروه در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که با همکاری گروه های مربوطه به این رشته ها در وزارت علوم، این رشته ها را بر اساس اصول و مبانی اسلامی مورد بازنگری قرار می دهد.




تگ ها علوم‌سیاسی گواهی تدریس اساتید

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی