پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 تیر 1391 - 01 July 2012





راه اندازی دانشگاه‌های دخترانه و برپایی جشنواره مد و لباس دانشگاهی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از برگزاری اولین جشنواره مد و لباس دانشگاهی در دانشگاه تهران خبرداد.

غلامرضا خواجه‌سروی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیش‌از ظهر امروز برگزار شد، با این نکته اشاره کرد که در قوانین مصوب که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم ابلاغ شده است، بحثی به عنوان لباس متحد‌الشکل نداریم.

وی با بیان اینکه آنچه از قانون برداشت می‌شود، تنوع با رعایت پوشیدگی است، افزود: در قانون هم حداقل‌ها مطرح شده است. ولی وزارت علوم برای تحقق عفاف و حجاب صرفه‌نظر از مسائل شکلی سعی می‌کند براساس قوانین عمل کند.

خواجه‌سروی با بیان اینکه وزارت علوم به سرعت به تأسیس دانشگاه‌های دخترانه در هر استان همت خواهد گماشت، تصریح کرد:‌ علاوه بر این وزارت آمادگی دارد مجوز تأسیس دانشگاه دخترانه غیرانتفاعی را صادر کند.

وی با اشاره به ایجاد پردیس دختران برای رعایت حقوق خانم‌ها افزود: یکی از اقدامات زیربنایی معاونت فرهنگی همکاری با کمیسیون آموزش برای کمک به نهاد دانشگاه‌ها برای قوی‌تر شدن ازدواج دانشجویی است.

خواجه‌سروی به این نکته اشاره کرد که صندوق رفاه دانشجویان نیز آمادگی دارد که بتواند برای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلانی که ازدواج دانشجویی کرده‌اند تسهیلاتی در نظر بگیرد تا زندگی آنها پایدار بماند.

خواجه سروی با بیان اینکه برای اینکه توانمندی دانشگاه‌ها را در طراحی لباس به جامعه نشان دهیم، بزودی در دانشگاه تهران اولین نمایشگاه یا جشنواره مد و لباس دانشگاهی ایران را از دانشگاه‌های سراسر کشور به نمایش خواهیم گذاشت.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، دانشگاه‌ الزهرا، جهاد دانشگاهی و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را پیشرو در تولید لباس دانست.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم یکی از نهادهایی است که وظیفه اجرایی کردن حجاب را دارد، گفت: علاوه بر این 26 دستگاه دیگر همچون مجلس شورای اسلامی وظیفه عملیاتی کردن عفاف و حجاب را دارند.

خواجه‌سروی با اشاره به برخی اقدامات سلبی در دانشگاه همچون ارجاع دانشجو به کمیته انضباطی در خصوص عفاف و حجاب، اظهار داشت: ارجاع دانشجو به کمیته انضباطی برای دانشگاه بسیار ساده و برای دانشجو بسیار سنگین است؛ درحالی که با فعالیت‌های ایجابی کارهای پرهزینه برای دانشگاه و کم هزینه برای دانشجو اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد:‌ اگر بتوانیم نوع دانشگاه را تغییر دهیم خیلی از مسائل حل خواهد شد برهمین اساس در دانشگاه‌ها یادمان شهدا تأسیس شده و ساخت ماکت نیمه تمام از اولویت‌های معاونت فرهنگی خواهد بود.

خواجه‌سروی اظهار داشت: ‌از سال‌ها پیش مشاهدین خاصی برای عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها انتخاب شده‌اند تا مشکل عدم رعایت حجاب را دریابند و از نقطه اصلی با آن برخورد کنند.

وی مسئول این کار را شورای فرهنگی دانشگاه، معاون فرهنگی و مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دانست و افزود: وزارت علوم اکنون بیشترین امتیاز را در رتبه‌بندی دانشگاه‌‌ها به مسائل فرهنگی اختصاص داده است که آئین‌نامه آن هفته پیش از سوی وزیر علوم ابلاغ شد.



تگ ها دانشگاه‌های دخترانه جشنواره مد و لباس دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی