پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 تیر 1391 - 02 July 2012




گرنت به اساتيد معتمد برای اجرای پروژه های دفاعی اعطا می شود

پرتال دانشگاهی به نقل از پژوهشگران دانشجو:رئيس موسسه آموزش و تحقيقات صنايع دفاع از اعطاي گرنت به اعضاي هيات علمي خبر داد و گفت: به منظور اجراي طرح‌هاي کلان در حوزه دفاعي تعدادي از اساتيد معتمد و معين شناسايي مي‌شوند و با اعطاي گرنت‌ به آنها طرح‌هايي در قالب پايان‌نامه‌هاي تحصيلات تکميلي در حوزه دفاعي اجرا مي شود.

محمدرضا ولوي در جلسه مشترک معاونين پژوهشي سازمان‌هاي دفاعي با معاونت‌هاي پژوهشي دانشگاه‌هاي کشور با تاکيد بر اينکه اساتيد معين و معتمد بايد داراي نقشه راه باشند، اظهار داشت: اين اساتيد مي‌تواند از زيرساخت‌ها، مراکز تحقيقاتي و آزمايشگاه‌هاي صنايع دفاعي بهره مند شوند.

وي با بيان اينکه وزارت دفاع به سمت حرفه‌اي شدن تحقيقات و توسعه فناوري حرکت مي‌کند افزود: وزارت دفاع در مسير توسعه تحقيقات از رشد و بلوغ مناسبي برخوردار بوده است.

رئيس موسسه آموزش و تحقيقات صنايع دفاع با اشاره به گذراندن دوره‌هايي چون جنگ و بعد از جنگ اظهار داشت: در هر کدام از اين دوران تلاش شد تا اقدام به توسعه فناوري‌ها در حوزه دفاعي شود که اين همکاري‌ها در قالب اجراي پروژه‌هاي دفاعي اجرايي شد.

وي با اشاره به وضعيت کشور در حوزه دفاعي يادآور شد: در حال حاضر نياز بود تا در اين حوزه سازماندهي و نهادسازي صورت گيرد تا با ايجاد فضاي تعامل با دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي اصلي و اجرايي پروژه‌هايي کلاني اجرايي شود.

ولوي از ايجاد قطب‌هاي همکاري با دانشگاه‌ها در حوزه دفاعي خبر داد و ادامه داد: اين قطب‌ها زمينه مشترک همکاري وزارت دفاع با دانشگاه‌ها را فراهم کرد که با تدوين نقشه‌هاي علمي پروژه‌هاي عملي در حوزه‌هاي دفاعي اجرايي شد.

وي برگزاري بيش از 100 کنفرانس ملي و کارگاه‌هاي آموزشي را از برنامه‌هاي مشترک اين وزارتخانه با دانشگاه‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان هاي تخصصي چون هوافضا، صنايع دفاعي، سازمان هوايي، شرکت صاايران، سازمان صنايع دريايي و پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي در کشور شکل گرفته است که اين نهادها مي‌توانند زمينه‌هاي همکاري مناسبي در حوزه دفاعي باشند.

رئيس موسسه آموزش و تحقيقات صنايع دفاع با تاکيد بر اينکه همکاري با اين نهادها موجب حرفه‌اي و تخصصي شدن در حوزه دفاعي است، اضافه کرد: اولين حلقه همکاري‌ها و تعاملات وزارت دفاع با نهادهاي علمي، مراکز توسعه علم و فناوري است. از اين رو ما به دنبال مراکزي هستيم تا اقدام به توسعه علوم و فناوري کند که اين مراکز به دانشگاه ها نزديک‌تر است.

وي توسعه فناوري را از ديگر حلقه‌هاي همکاري وزارت دفاع با دانشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: اصلي‌ترين بخش توليد قدرت و صنعت دفاعي دفاتر طراحي است. اين دفاتر قادر به توليد سامانه‌هاي دفاعي هستند که با ايجاد شبکه‌هاي تعامل يکپارچه مي‌توانيم به اهداف مورد نياز در حوزه دفاعي دست يابيم و چرخه ايده تا محصول را تکميل کنيم.

ولوي با تاکيد بر اينکه طراحي و ساخت موشک‌ها، هواپيماها و رادارها از دفاتر طراحي خارج مي‌شوند، ادامه داد: از اين جهت ما نياز به شناسايي و ايجاد شبکه‌هاي علمي داريم که شامل اعضاي هيات علمي و محققان است تا باهمکاري آنها طرح‌هاي کلان، فضاي تعامل با دانشگاه‌ها اجرايي شود.

وي همچنين با تاکيد بر اينکه بيشترين طرح‌هاي کلان در حوزه دفاعي تعريف شده است، يادآور شد: از 20 طرح مصوب 8 طرح و در فاز دوم از 37 طرح 14 طرح از سوي حوزه دفاعي مطرح شده است.





تگ ها گرنت اساتيد معتمد پروژه های دفاعی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی