پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 تیر 1391 - 10 July 2012



150 میلیارد تومان در 4 حوزه پژوهشی توزیع شد

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:مشاور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، باتاکید بر اینکه مبلغ 150 میلیارد تومان در 4 حوزه تخصصی توزیع شد، گفت: این بودجه ها در حوزه های خرید تجهیزات آزمایشگاهی، تقویت فعالیت های قطبهای علمی، اجرای پروژه های کلان و همکاری با دستگاههای اجرایی و دفاعی توزیع شد.

مهندس اسماعیل قادری فر با اشاره به اختصاص 150 میلیارد تومان به وزارت علوم، افزود: با تصویب هیات وزیران مبلغ 150 میلیارد تومان برای تقویت و توسعه امور پژوهشی و تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اختصاص یافت.
مشاور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به نحوه توزیع این میزان اعتبارات، اظهار داشت: بر اساس بررسی هایی که در کمیته های تخصصی در وزارت علوم صورت گرفت، این اعتبارات در 4 حوزه تخصصی در میان موسسات پژوهشی و دانشگاه ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این بودجه به دانشگاه ها، موسسات پژوهشی اختصاص یافت، ادامه داد: 60 میلیارد از این اعتبارات به دانشگاه ها، موسسات پژوهشی مجری و همکار محوری 38 پروژه کلان ملی مصوب شورای عتف اختصاص یافت. این اعتبارات صرف انجام فاز اولیه و مطالعاتی پروژه های کلان خواهد شد.

قادری فر خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاهی را از دومین حوزه نام برد و یادآور شد: 40 میلیارد تومان از اعتبارات 150 میلیارد تومانی نیز به خرید تجهیزات آزمایشگاهی خواهد شد. در این راستا دانشگاه ها می توانند تجهیزات آزمایشگاهی مورد تایید شبکه شاعا را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه شبکه شاعا (شبکه آزمایشگاههای علمی ایران) وارد فاز اجرایی شده است، اضافه کرد: به منظور جلوگیری از انجام اقدامات موازی در دانشگاه ها در زمینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی قرار شد تا دانشگاه ها بر اساس تفاهم نامه ای که با وزارت علوم به امضا رسید در گام نخست نیازهای تجهیزاتی خود را از تجهیزات ساخت داخل تامین کنند.

قادر فر همچنین از اختصاص بودجه ای به فعالیتهای قطبهای علمی خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 115 قطب علمی در کشور فعال هستند که به منظور توسعه فعالیتهای آنها مبلغ 8 میلیارد تومان از این اعتبارات اختصاص یافت.

وی قطبهای علمی را مرجع علمی در حوزه های تخصصی معرفی کرد و یادآور شد: قطبهای علمی در مرزهای دانش حرکت می کنند از این رو باید مورد حمایت و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد. از این رو در فاز اول مبلغ 8 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های تحقیقاتی نیاز محور و سفارش محور اختصاص یافت.

مشاور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همکاریهای مشترک را چهارمین زمینه تخصصی برای اختصاص بودجه ذکر کرد و اضافه کرد: بودجه باقی مانده از این اعتبارات (42 میلیارد تومان) به همکاریهای مشترک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دستگاه های اجرایی بخش دفاعی و شکستن سد تحریم ها اختصاص پیدا کرد.

وی در این باره توضیح داد: آن دسته از پروژه های نیاز محوری که از سوی صنایع و بخشهای دفاعی به دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی سفارش داده می شود با بهره مندی از این اعتبارات می توانند پروژه های نیاز محور را اجرایی کنند.

قادر فر با تاکید بر اینکه سعی شد این اعتبار تا به صورت هدفمند و با توجه به نیازهای کشور توزیع شود، اظهار داشت: در اختصاص این بودجه ها مواردی نیز در نظر گرفتیم. بر این اساس دانشگاه ها و دستگاه هایی که از محل 60 میلیارد تومان پروژه های کلان را اجرایی می کنند می تواند از این بودجه ها بخشی را برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها بودجه های طرحهای کلان را تنها باید در اجرای پروژه اختصاص دهند، یادآور شد: دانشگاه ها مجاز نیستند این اعتبارات را صرف حل معضلات دانشگاهی، خوابگاه و یا اسکان دانشجویان کنند بلکه می توانند با عایدی که از اجرای پروژه های نیاز محور کنند صرف امور دیگر کنند.

مشاور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با ابراز امیدواری از اینکه مابقی اعتبارات به وزارت علوم پرداخت شود، گفت: بر اساس قول رئیس جمهور این مبلغ 300 میلیارد تومان بود که تاکنون 150 میلیارد آن دریافت شد و با قولهایی که داده شده است، مابقی این اعتبارات تا پایان سال جاری به وزارت علوم به منظور حمایت از دانشگاه ها پرداخت شود.






تگ ها حوزه پژوهشی تجهیزات آزمایشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی