پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 تیر 1391 - 16 July 2012




پذیرش عضو در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد از نخبگان خارج از کشور

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاري آنا: رئيس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي از برگزاري همايش رؤساي دفاتر باشگاه‌هاي پژوهشگران دانشگاه آزاد سراسر کشور در مشهد با حضور فرهاد دانشجو خبر داد و گفت: قصد داريم از نخبگان خارج از کشور براي عضويت در اين باشگاه استفاده کنيم.

کريم زارع، رئيس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي در نخستين نشست خبري خود که امروز در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: قرار است همايشي با حضور دکتر فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي، 220 نفر از روساي دفاتر باشگاه‌هاي پژوهشگران سراسر کشور و برخي از محققان برجسته استعدادهاي درخشان در مشهد مقدس برگزار شود.

وي ادامه داد: در گذشته روساي باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي که فعال بودند، براي شرکت در چنين همايشي دعوت مي‌شدند اما تلاش مي‌کنيم که نه‌تنها افراد فعال بلکه افراد ديگر را به اين همايش دعوت کنيم.

زارع افزود: مقرر بود که اين همايش در شهرهاي شمالي برگزار شود اما بنده پيشنهاد دادم که اين همايش در يکي از سه شهر مقدس مشهد، قم و شيراز برگزار شود ولي بنابر دعوت رئيس منطقه خراسان رضوي قصد داريم اين همايش را در مشهد برگزار کنيم.

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينکه مي‌خواهيم با کمترين هزينه اين همايش را برگزار کنيم، افزود: در آينده بنا داريم ميان باشگاه‌ پژوهشگران جوان و جوانان نخبه و جامعه ارتباط متقابل برقرار کنيم اگرچه اين ارتباط بوده، اما قوي نبوده است.

وي در خصوص اهداف برگزاري همايش روساي دفاتر باشگاه‌هاي پژوهشگران سراسر کشور گفت: موضوع اصلي اين همايش چشم‌انداز آينده باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي است که البته رئوس چشم‌انداز آينده باشگاه به تصويب هيئت امناي باشگاه رسيده است.

زارع درمورد الويت‌هاي درنظر گرفته شده در همايش روساي دفاتر باشگاه‌هاي پژوهشگران سراسر کشور اظهار داشت: الويت ما بر نيازهاي جامعه و طرح هايي که بتواند کارآفريني کرده و مشکلات صنايع ما را حل کند، گذاشته شده است به عنوان مثال در مورد صنعت توريسم، گياهان دارويي و انرژي باد، انرژي‌هاي خورشيدي و شيرين کردن آب بايد توسط نخبگان تحول ايجاد شود.

وي افزود: بايد با اين تعداد از نخبگاني که داريم کاري کرد که آنها توانايي‌هاي بالقوه خود را به توانايي‌هاي بالفعل تبديل کنند چرا که بالاترين ثروت و سرمايه مغزهاي جوان ما است و بايد به جاي اينکه ديگران جوانان ما را جذب کنند نه‌ تنها ما جوانان خود را جذب کرده بلکه در راستاي فرمايش امام خميني(ره) کاري کنيم که از خارج براي ادامه تحصيل به ايران بيايند بنابراين قصد داريم از خارج در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي عضو بگيريم که اين مهم نيازمند پشتيباني دولت و مجلس است.

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: آخرين الويتي که در باشگاه تصويب شده در راستاي اهميت دادن به توليد ملي و کاربردي کردن کارهاي تحقيقاتي نخبگان است و البته شرکت در کنگره‌هاي ملي و بين‌المللي همچنان مورد تأکيد ما است تا بتوان راهکا‌هايي ارائه داد که جوانان بتوانند در اين کنگره‌ها با دانشمندان جوان جهان آشنا شوند.

وي بيان کرد: يکي از موضوعاتي که در اين نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت موضوع جهان اسلام است؛ باتوجه به بيداري جهان اسلام بنا داريم که محققان جوان دانشگاه‌هاي جهان اسلام ارتباط متقابل داشته باشند و بر پروژه‌هاي مشترک تحقيقاتي همکاري داشته و با ايده‌هاي يکديگر رفت‌وآمد داشته و بتوانند زمينه وحدت اسلامي را فراهم کنند.

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اين افتخار است که محققاني و پزشکاني داشته باشيم که در مورد سلامت به کشورهاي نيازمند و در سطح جهان اسلام کمک کنند.

زارع عنوان کرد: بنا داريم که محدوديت‌هايي که تا به حال در مسير باشگاه پژوهشگران جوان وجود داشته را از سر راه برداشته که البته در سطح ملي تلاش خوبي صورت گرفته است ولي مي خواهيم اين اقدامات را گسترده تر کنيم.

وي با اشاره به تعداد اعضاي باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي گفت: در باشگاه پژوهشگران جوان 50 هزار عضو وجود دارد که از اين تعداد 15 هزار عضو فعال هستند که قصد داريم مابقي اعضا را فعال کنيم.

زارع افزود: به دنبال اين هستيم که با نخبگان ايراني که در خارج کشور علاقه‌مند به همکاري با باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد هستند، همکاري کنيم ضمن اينکه مي‌خواهيم به نخبگان و محققان جواني که در مناطق محروم هستند، کمک کرده و در راستا دست محبت به سوي دولت و مجلس دراز مي کنيم.

وي عنوان کرد: ارزش يک نخبه از يک چاه نفت براي کشور بالاتر است؛ تلاش ما براين است که نخبگاني که در سطح کشور هستند را شناسايي کرده و از دفاتر باشگاه‌هاي پژوهشگران سراسر کشور بخواهيم که خود را محدود به واحدهاي دانشگاهي نکنند بلکه در هر شهر نخبگان جوان را به دور خود جمع کنند.

زارع گفت: اعتقاد ما اين است که نخبه علاوه بر دارا بودن ويژگي‌هاي خاص، تأثيرگذاري برجسته در سطح جامعه داشته باشد.

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: همان‌طور که دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بازوي دوم علمي کشور به همراه دانشگاه‌هاي دولتي تلاش مي‌کند، مي‌خواهيم باشگاه پژوهشگران جوان بازوي نيرومند دوم باشد چراکه باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد نخستين باشگاه غير دولتي جوان است که براي استعدادهاي درخشان و نخبگان فعاليت مي‌کند.

وي گفت: قصد داريم جامع‌نگري خود را بيشتر کرده و فراتر از عضويت دانشجويان دانشگاه آزاد، هسته‌هاي پژوهشگران جوان را در مدارس سما تأسيس و فعال کرده و از مدارس ديگر نيز عضو بپذيريم که البته در آينده بر ضوابط عضو گيري تجديدنظر کرده و ضوابط جديدي را ايجاد خواهيم کرد.

* تأئيد 26 نفر از رؤساي دفاتر باشگاه‌هاي پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد

زارع در خصوص آخرين وضعيت انتصاب 26 رئيس در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي تأکيد کرد: نمرات 26 نفر از رؤساي دفاتر باشگاه‌هاي پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامي پس از بررسي‌هاي لازم و شرکت در آزمون مصاحبه بررسي شد و همگي در مرحله اول به تأئيد رسيدند.

وي افزود: پس از طي مراحل نهايي و موفقيت در اين مرحله احکام آنها صادر و اسامي آنها اعلام خواهد شد.





تگ ها پذیرش عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد نخبگان خارج از کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی