پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 تیر 1391 - 18 July 2012




با تقاضای تاسيس 10 دانشگاه دخترانه در کشور موافقت شد


پرتال دانشگاهی به نقل از پژوهشگران دانشجو: وزير علوم،‌ تحقيقات و فناوري با تأکيد بر موضوع عفاف و حجاب در دانشگاهها گفت: طي دو سال اخير با تقاضاي تاسيس 10 دانشگاه دخترانه در کشور موافقت شده است

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دکترکامران دانشجو در اولين نشست سراسري تشکل‌هاي دانشجويي در دانشگاه شهيد بهشتي ضمن گراميداشت ياد و خاطره دانشجوي شهيد داريوش رضايي نژاد با ارايه گزارش عملکرد فعاليت‌هاي وزارت علوم در حوزه‌هاي مختلف اظهار داشت: طي 33 سال گذشته فقط يک دانشگاه دخترانه به نام الزهرا(س) داشتيم که آن هم با نام ديگري قبل از انقلاب ايجاد شده بود ولي در حال حاضر 10 دانشگاه دخترانه تاسيس کرديم و قرار است در سمنان، رفسنجان، کرمان و مشهد نيزدانشگاه‌هاي دخترانه ايجاد شوند.

وي افزود: در حال حاضر در دانشگاههاي سراسر کشور، 70 معاونت فرهنگي وجود دارد در حاليکه در ابتداي فعاليت اينجانب معاونت فرهنگي وجود نداشته است.

وزير علوم گفت: انجمن‌هاي عملي دانشجويي نسبت به سه سال گذشته 2 هزار و 376 مورد افزايش پيدا کرده وهمچنين  34 تشکل اسلامي دانشجويي طي دو سال اخير به تعداد تشکل‌ها اضافه شده است.

دکتر دانشجو ادامه داد: پيش از اين سفر زيارتي براي اساتيد وجود نداشته است ولي اکنون 5000 سفر زيارتي در اين حوزه انجام گرفته و  در حوزه دانشجويي نيز تعداد سفرهاي زيارتي از7 هزار به 40 هزار سفر رسيده است.

وي با اشاره به افزايش نشريات دانشجويي و تعداد دانشجويان نيز گفت: تعداد نشريات دانشجويي از 2500 نشريه در سال 84 به 4134نشريه افزايش پيدا کرده وهمچنين  تعداد کل دانشجويان ما از سال84 تاکنون 2 ميليون نفر اضافه شده است و اکنون نزديک به 4 ميليون و 200 هزار دانشجو در کشور داريم.

وزير علوم با اشاره به اينکه طي 2 سال، 6 هزار عضو هيات علمي جذب کرده‌ايم ،ادامه داد: در اين مدت تعداد اعضاي هيات علمي با رتبه استادي در دانشگاه‌ها يک هزار و 200 نفر افزايش يافته،تعداد انجمن‌هاي علمي غيردانشجويي 105 مورد اضافه شده است و علاوه بر افزايش 251 موسسه پژوهشي ، 21 هزار مقاله در نشريات بين‌المللي به چاپ رسيده است 425 مجله علمي- پژوهشي از سال 84 تا کنون اضافه شده و همچنين 44 نشريه علمي- ترويجي  و 71 مرکز رشد و كار آفريني اضافه و 21 هزار شغل درحوزه فناوري ايجاد شده است که 13 هزار و 800  شغل در سال‌هاي اخير ايجاد شده است.

وي با تاکيد بر اينکه اگر نقدي نيز وجود داشته باشد در درون يک خانواده به نام خانواده انقلاب اسلامي ودانشگاه است، گفت: ما در مقابل دشمن در يک جبهه قرار داريم و همگي پيرو ولايت هستيم.

دکتر دانشجو افزود: گرچه ممکن است در جاهايي سليقه هايمان مختلف بوده و اختلاف نظر وجود داشته باشد ولي اين اختلاف سليقه ها در درون خانواده است و ما معتقديم باعث پويايي نيز مي شود.

وي همچنين تاکيد کرد: شان دانشگاه در اين است که نظر يکديگر را بشنويم و در يک چارچوب مشخص شده، مرز خود را با دشمن مشخص کرده واجازه تعرض به آنها را ندهيم.

وزير علوم در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص پذيرش دانشجوي با پرداخت هزينه شخصي گفت: پذيرش دانشجوي مازاد بر ظرفيت و با پرداخت شهريه  پيشنهاد وزارت علوم نبوده، اما به عنوان قانون و بر اساس مقررات از جمله ورود از راه كنكور، اجرا مي‌‌شود.

وي افزود: در اين نوع پذيرش دانشجو، ما با همكاري دانشگاه و بر مبناي شاخص‌ها، ظرفيت دانشگاه‌ها را بررسي و عده‌اي را نيز مازاد بر ظرفيت اعلام مي‌كنيم به اين صورت كه دانشجو هزينه تحصيلي را خودش پرداخت مي‌كند و هزينه‌اي هم بر دوش بيت‌المال نمي‌گذاردولي در عين حال براي رعايت كيفيت علمي از ميان افرادي كه در كنكور شركت كرده و جزو رتبه هاي بعد از آخرين پذيرفته شدگان قرار دارند ، انتخاب مي شوند .

دکتردانشجو خاطر نشان کرد: اگر به اين صورت دانشجويي را وارد دانشگاه نكنيم، اين دانشجو به ناچار براي تحصيل به خارج از كشور مهاجرت مي‌كند كه اين موضوع سبب خارج شدن ارز از كشور، مشكلات فرهنگي و ساير آسيب ها مي‌شود.

وي با اشاره به بازنگري در برخي سرفصل‌هاي دروس نيز اظهار داشت: در اين زمينه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي تحول علوم انساني را تشكيل داد كه اين شورا در اين زمينه سياست‌گذاري مي‌كند و وزارت علوم وظيفه اجراي آنها را برعهده دارد وتا به حال 300 سرفصل را آماده  و براي تائيد به شوراي تحول علوم انساني فرستاده‌ايم كه پس از تائيد اين شورا براي اجرا ابلاغ مي شود .

وي افزود : اميدوارم با تائيد شوراي تحول علوم انساني از مهر ماه بخشي از اقدامات انجام شده به دانشگاه ها ارائه شود .

وزير علوم در ادامه در پاسخ به سئوال برخي دانشجويان از وضعيت كيفي دانشگاه‌ها گفت: بر اساس آمار جهاني وضعيت كيفي دانشگاه‌ها و توليد علم در دانشگاه‌هاي ايران افزايش يافته و بخش عمده اي از اين علم را دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري با راهنمايي و كمك اعضاي هيات علمي  توليد مي‌كنند.

وي افزود: ما در سال گذشته 21 هزار مقاله خارجي و 17 هزار مقاله فارسي توليد كرده‌ايم و در منطقه نيز مقام  اول توليد علم را دارا هستيم  .

دکتردانشجو تحريم دانشگاه‌ها و ترور دانشمندان ايراني را نشانه كيفيت بالاي دانشگاه‌ها و ارتقاء فعاليتهاي اعضاي هيات علمي دانست و افزود: ما در حوزه‌هاي نانو، هوافضا و هسته‌اي در رتبه اول منطقه قرار داريم؛ بنابراين نه دانشگاه‌ها نه استادان و نه زيرساخت‌ها به هيچ وجه از دانشگاه‌هاي سطح اول دنيا كم ندارند.

وي همچنين درباره ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: در دو سال اخير 2 هزار پروژه دفاعي در 52 دانشگاه انجام و يا در دست انجام داريم  ، همچنين با صنعت نفت نيز تفاهم‌نامه امضا كرده‌ايم و ساخت هواپيماي 150 نفره را در دانشگاه‌ اميركبير در دست انجام داريم و شش قرار داد با ارزش 121 ميليارد تومان با سازمان حفاظت محيط زيست داريم و بنابراين ارتباط دانشگاه با صنعت در مسير درستي قرار گرفته است.

دکتر دانشجو در ادامه از بستن قرادداد 140 ميليارد توماني با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين يك قرارداد 100 ميليارد توماني با وزارت دفاع در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 37 پروژه كلان در شوراي "عتف" تعريف شده است و بيش از 60 دانشگاه و پژوهشگاه روي اين پروژه‌ها كار مي كنند





تگ ها دانشگاه دخترانه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی