پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 تیر 1391 - 18 July 2012


راه اندازی گروه امنیت اطلاعات در دانشگاه امیر کبیر


ريیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر از ایجاد گروه امنیت اطلاعات در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی امیر کبیر به عنوان دانشگاه محوری، برنامه ریزی و تدوین راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را دنبال می‌کند.

به گزارش سرويس «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علیرضا رهایی در آئین افتتاح پنجمین کنفرانس نظام اداری الکترونیکی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اينكه در بازارهای رقابت جهانی سازمان‌ها با ساختار انعطاف پذیر حرکت می کنند، اظهار كرد: اين ساختار، انطباق خوبی با نظام خدمات الکترونیکی دارد. امنیت اطلاعات و ایمن سازی شبکه‌های کامپیوتری از مؤلفه‌های مهمی است که نمی‌توان آن را مختص یک فرد یا سازمان دانست.

وی با اشاره به جایگاه امنیت اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری تصريح كرد: به امنیت اطلاعات باید به عنوان یک موضوع و مقوله ملی نگاه کرد. به همين دليل دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز طی پنج سال اخیر با ایجاد گروه امنیت اطلاعات در این دانشگاه فعالیت‌های خوبی را در راستای ایمن سازی شبکه‌های کامپیوتری انجام داده است .

رهايي برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را يكي از برنامه‌هاي كلان عنوان كرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزي‌های صورت گرفته در دولت و فضای فراهم شده تلاش می‌شود تا زمینه‌های بهتری برای استفاده از خدمات الکترونیکی فراهم شود.

رئيس دانشگاه امير كبير با بیان اینکه خدمات الکترونیکی تنها به بخش‌های اداری محدود نمی‌شود، تاكيد كرد: تشکیل پژوهشکده الکترونیک سلامت در دانشگاه صنعتی امیر کبیر، پلی به منظور ایجاد ارتباط بین IT و بخش‌های پزشکی مرتبط با این حوزه است تا در زمینه خدمات پزشکی، ایمنی و سلامت نیز خدماتی داشته باشیم.

وي در ادامه از ایجاد دوره‌های آموزش الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و عنوان کرد: طی پنج سال اخیر دانشگاه صنعتی امیر کبیر دوره‌های آموزش الکترونیک را در 20 مجموعه در سطح کارشناسی ارشد آغاز نموده که با استقبال خوبی از سوی متخصصان رشته های مختلف مواجه شده است که بسیاری از کمبودها و نیازهای مورد نیاز جامعه در این دوره ها لحاظ شده است.

رهايي با تاکید بر اینکه افرادی که در این دوره‌های آموزشی فعالیت می‌کنند، باید بهترین بهره وری را داشته باشند، اظهار كرد: اساسی ترین تحولی که در این حوزه آموزشی اتفاق می‌افتد هنر بهره‌مندی مفید و مناسب از مزایایی IT برای توانمند کردن نیروی انسانی در دستگاه‌های مختلف بویژه در بخش دولتی است.

سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی با استفاده از فناوری اطلاعات

رئيس دانشگاه امير كبير در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه IT با زندگی همه اقشار مردم آمیخته است، گفت: با توجه به گستردگی ابعاد و مزایای استفاده از فناوری اطلاعات در عرصه‌های مختلف، اولین مقوله‌ای که به عنوان یک مزیت کاری در سطح کشور مطرح شد، استفاده از روش دور کاری در خدمات اداری بود.

وی در اين‌باره افزود: در دنیای پیشرفته شاهد جایگزینی روش‌های نوین کاری به جاي روش‌های سنتی است؛ به طوری که کارها از راه دور با کیفیت مطلوب انجام شود.

رهايي درباره نقش اطلاعات در عصر امروز عنوان كرد: چنان چه برنامه ریزی و مدیریت مناسبی در دورکاری نداشته باشیم، راندمان کار کاهش پیدا می کند؛ بنابراین نقش حیاتی اطلاعات در عصر امروز که ارگان‌ها با استفاده از هوش سازمانی رقابت تنگاتنگی برای به دست آوردن اطلاعات دارند، به خوبی مشخص می‌شود.

وی با بيان اینکه یکی از اولویت‌های دنیای پیشرفته امروزی استفاده مطلوب از مباحث مرتبط با IT است، گفت: با استفاده از فناوری اطلاعات می‌توانیم علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی شاهد سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی باشیم.

رئيس دانشگاه امير كبير در پايان تصریح کرد: مصداق عملی این امر سال جهاد اقتصادی است که استفاده از انواع IT باعث تحرک بیشتر در بخش‌های تولیدی و اقتصادی و کسب منافع بیشتر برای کشور شد.





تگ ها گروه امنیت اطلاعات دانشگاه امیر کبیر

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی