پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          01 امرداد 1391 - 22 July 2012





ایجاد مرکز رباتیک کشور در دانشگاه آزاد قزوین

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد از احداث مرکز رباتیک کشور در دانشگاه آزاد قزوین خبر داد.


فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در مراسم اهدای کاپ‌های مسابقات جهانی روبوکاپ مکزیک به آستان مقدس رضوی با تشکر از مهمان نوازی مسئولان تولیت آستان قدس رضوی (ع) پذیرش کاپ‌های قهرمانی تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در موزه آستان مقدس امام رضا (ع) را افتخاری بزرگ دانست و گفت: با اتکا به دانشجویان پرافتخار و جوانان متعهد و با ایمان و با توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار (ع) می‌توان در مقابل دشمنان ایستادگی و مقابله کرد.

وی به مساله تحریم‌ها علیه کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با یاری و همیاری جوانان می‌تواند مستحکم شود و تحریم‌های هوشمندی که با آن روبرو هستیم را خنثی کرده و پشت سر بگذارد.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: تحریم‌های امروز که علیه کشورمان در جریان است با گذشته تفاوت دارد و مهم‌ترین این تفاوت‌ها این است که آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی همه با یکدیگر متحد شده‌اند تا دین، باور و ایمان شما جوانان را به حبس بکشند.

وی در ادامه یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی شهید فهمیده‌ها در مقابل تجاوز دشمن به خاک ایران شجاعانه به زیر تانک رفتند. آن روز جوانان در برابر دشمن ایستادگی کردند و امروز شما جوانان باید با ایستادگی علمی و فرهنگی جلوی دشمن بایستید. امروز دشمن با یک روش دیگر می‌خواهد جوانان ما را به زانو در بیاورد و می‌خواهد عشق به امامت، عزاداری امام حسین (ع) و علاقه به ائمه اطهار (ع) را در دل این جوانان نابود کند.

دانشجو سپس با اشاره به تحولات اخیر منطقه و کشتار مسلمانان در عراق، افغانستان، بحرین و سوریه گفت: کشورهای غربی که ادعای منادی صلح و آزادی را در جهان دارند، در برابر کشتار هر روزه مسلمانان در کشورهای اسلامی سکوت کرده‌اند در حالی که اگر یک شهروند از کشورشان کشته شود بارها و چندین قطعنامه و بیانیه صادر می‌کنند و این یک تناقص آشکار است باید دانست که دشمن در صحنه است و می‌خواهد با روش‌های مختلف با ما مبارزه کند.

وی با اشاره به وظیفه قشرجوانان در برابر تهدیدهای دشمن تاکید کرد: باید در مبارزه علمی، اقتصادی، فرهنگی و تحریم‌ها شناخت و اعتقاد خود را نسبت به ائمه اطهار(ع) و اسلام بیشتر کنیم و در کنار مطالعات علمی مان در این زمینه‌ها  اطلاعات و بینش خود را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد سپس با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در عرصه‌های علوم رباتیک کشور ادامه داد: شما جوانان پرافتخار که در عرصه رباتیک عناوین و افتخارات بسیاری در جهان کسب کرده اید باید این دست آوردها را به صورت کاربردی و صنعتی درآورده و برای میهن عزیزمان ایران به کار ببرید.

وی به حمایت دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس و راه اندازی مرکز رباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اشاره کرد و یادآور شد: با احداث و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در چنین مرکزی، ضمن اشتغال پژوهشگران عرصه رباتیک می‌توان سفارشات و پروژه‌های تحقیقاتی را در زمینه‌های مختلف از وزارت خانه‌ها دریافت کرد و ضمن کارآفرینی خدمت به صنعت و رفاه مردم کشور، درآمد زایی نیز داشت.

وی افزود: استفاده از ربات‌ها در زمینه لوله‌های نفتی ، ربات‌های امدادگر در بحث کمک به زلزله زدگان و ربات‌هایی در زمینه ارتقای حوزه‌های امنیتی و نظامی کاربردهای بسیاری دارد که با احداث چنین مرکزی می‌توان تحولی را در عرصه رباتیک در کشور شاهد باشیم.

دانشجو افزود: همه پیشرفت‌های نظام در این 33 سال توسط دانشمندان متعهد، با ایمان، متخصص و با توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) صورت گرفته است و شما جوانان نیز می‌توانید با الگو برداری از زندگانی بزرگان دینی  الگویی در جهان باشید.

در پایان این مراسم از سوی دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری خراسان رضوی، هدایای مادی و معنوی به مقام آوران مسابقات جهانی رباتیک مکزیک 2012 اهدا شد.





تگ ها مرکز رباتیک دانشگاه آزاد قزوین

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی