پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 شهریور 1391 - 27 August 2012




جایگاه اصلی خوشنویسی با ورود این رشته به دانشگاه


هنرمند خوشنویس گفت: در حال حاضر شاهد استقبال گسترده هنرجویان از رشته خوشنویسی هستیم به طوری که دیگر انجمن پاسخگوی متقاضیان نیست


به گزارش خبرنگار هنر آنلاین، به دنبال اعلام این خبر که از مهرماه امسال دانشگاه علمی كاربردی در رشته خوشنویسی دانشجو میپذیرد، نصرالله افجه‌ای هنرمند خوشنویس با ابراز خرسندی از شنیدن این خبر به خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: سال هاست که در هر جشنواره و محفلی به لزوم برپایی رشته خوشنویسی در دانشگاه‌ها تاکید کرده‌ام و اکنون از شنیدن این خبر بسیار خوشحالم.

وی با اشاره به اینکه انجمن خوشنویسان بیش از 40 سال است که در حال فعالیت است گفت: از سال 50 که انجمن خوشنویسان تشکیل شد فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داده است اما هر چقدر زمان گذشت بر تعداد افرادی که نسبت به این رشته تمایل داشتند افزوده شد. به طوری که در سال‌های اول تشکیل انجمن، انجمن در دبیرستانی دخترانه به آموزش هنرجویان می‌پرداخت و هر چقدر از سابقه انجمن گذشت بر تعداد هنرجویان هم افزوده شده به طوری که اکنون دیگر بیش از 1000 خوشنویس دختر در سطح ممتاز داریم به همین دلیل انجمن جوابگوی این تعداد متقاضی نیست.

افجه ای در این باره افزود: رشته خوشنویسی هم مانند گرافیک و نقاشی نیاز دارد که به طور سازمان یافته و حرفه‎ای به آن پرداخته شود و این مسئله تنها با دانشگاهی شدن این رشته میسر است. در حالی که تا به امروز تنها هنرمندان گرافیست یک درس 2 واحدی به نام خوشنویسی را می‌گذراندند که اصلا حاصلی نداشت. رشته خوشنویسی می‌تواند با ورود به دانشگاه جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

این هنرمند خوشنویس در پایان درباره سرفصل‌های دانشگاهی رشته خوشنویسی هم پیشنهاد داد: برای تدریس رشته خوشنویسی باید سرفصل های وسیعی از تحلیل خط تا تاریخچه خوشنویسی را در نظر گرفت و با بررسی سبک کار هنرمندان قرن‌های گذشته رشته خوشنویسی می‌توان به تحلیل خوبی رسید.

وی در پایان گفت: زمانی اساتید ما با روش نقطه‌گذاری خوشنویسی را آموزش می‌دادند اما اکنون هنرمندانی مانند جواد بختیاری با تحلیل زاویه‌ها و تحلیل ریاضی این هنر را پیش می‌برند که بسیار جالب است. اما آنچه مسلم است این است که نباید در پرداختن به این رشته به مسائل فرعی کشیده شویم بلکه تنها باید بحث خوشنویسی و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در نظر بگیریم.






تگ ها خوشنویسی دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی