پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 آبان 1391 - 16 November 2012



تجمیع دانشگاه‌های کوچک‌ استان‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از ایجاد پردیس‌های اقماری دانشگاه‌های مادر استقبال می‌کنیم، گفت: در حال حاضر تعدادی از دانشگاه‌های مادر دارای پردیس هستند که در صورتی که بخواهند آن را گسترش دهند نیز حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،کامران دانشجو در حاشیه سومین نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه برای دانشگاه‌های کوچکتر نیز بودجه و عضو هیات علمی بیشتری جذب خواهیم کرد، گفت: استقبال از پردیس‌های اقماری دانشگاه‌های مادر در تضاد با توسعه دانشگاه‌ها در مناطق دیگر و یا تبدیل به دانشگاه مادر شدن، نیست.

دانشجو همچنین درباره تجمیع دانشگاه‌های کوچک‌تر گفت: ما در مرحله اول این پیشنهاد را به دانشگاه‌های غیر انتفاعی داده‌ایم که با هم تجمیع شده و یک کنسرسیوم تشکیل دهند، چرا که تعدادی از این دانشگاه‌ها بدون دانشجو می‌ماندند و برای آنها صرفه اقتصادی نداشت.

برخورد وزارت علوم با پذیرش غیرقانونی دانشجوی دکتری در برخی دانشگاه‌ها

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پذیرش غیر قانونی دانشجویان پولی در دوره دکتری برخی دانشگاه‌ها، گفت: در دو مورد دانشگاه می‌تواند شهریه اخذ کند، یکی در واحدهای بین‌الملل خود که این امر از طریق توافق با سازمان سنجش و برگزاری آزمون داخلی انجام می‌گیرد و دیگری پذیرش دانشجوی شهریه‌ای مازاد بر ظرفیت پذیرش اعلام شده از سوی وزارت علوم.

وزیر علوم افزود: پذیرش دانشجوی شهریه‌ای از طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری و با هماهنگی سازمان سنجش صورت می‌گیرد که اگر این روند طی نشود، قطعا با دانشگاه موردنظر برخورد می‌کنیم.

دانشجو همچنین درباره برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری به صورت 50 درصد نمره آزمون کتبی و 50 درصد مصاحبه، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که آزمون دکتری 18 اسفند برگزار شود. همچنین آزمون کتبی، تخصصی‌تر خواهد شد. ما هر سال پس از برگزاری آزمون عملکرد را بررسی می‌کنیم و تصمیمات نهایی را اتخاذ می‌کنیم.

تعریف نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها از نگاه وزیر علوم

وی همچنین با بیان اینکه نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها لازم است، تصریح کرد: نشاط سیاسی تعریف دارد و نمی‌توان به هرگونه فعالیت سیاسی نشاط سیاسی داد. نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها یعنی اگر حرفی می‌زنیم بر اساس علم و منطق باشد.

وی افزود: هر کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید بداند که یک نگاه دشمن، به ایجاد تفرقه در دانشگاه‌ها است.

هیچ مشکلی در زمینه تجهیزات دانشگاهی نداریم

وزیر علوم همچنین درباره مشکلات دانشگاه‌ها در زمینه تجهیزات با توجه به مشکلات ارزی، تصریح کرد: ما هیچ مشکلاتی در زمینه تجهیزات دانشگاه‌ی نداریم و نخواهیم داشت، چرا که هنر مدیریت در این است که در تحریم‌ها بتوانیم شرایط را به درستی مدیریت کنیم. بنابراین در زمینه دوره‌های پژوهش محور نیز هیچ مشکلی نداریم، چرا که تجهیزات ما قابل رقابت با بهترین دانشگاه‌های دنیاست.

سعی ما عدم کاهش بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها است

دانشجو افزود: همچنین سعی ما بر این است که تا آنجا که می‌توانیم بودجه‌های پژوهشی را کاهش ندهیم.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مورد ارز دانشجویی، گفت: ما در کشور در زمینه ارز دارای مشکلات هستیم که به تبع مقداری از این بار نیز بر روی دانشگاه‌ها وارد می‌شود.

بازگشت به دانشگاه‌های داخل پیشنهاد وزیر علوم برای حل مشکلات ارزی دانشجویان
وزیر علوم افزود: ما از دو سال پیش اعلام کردیم که تمام دانشجویان کاردانی و کارشناسی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، می‌توانند به کشور بازگشته و در دانشگا‌ه‌های هم تراز با هزینه برابر به تحصیل خود ادامه دهند.

دانشجو همچنین درباره دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: با توجه به فعالیت واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های بزرگ کشور، این دانشجویان می‌توانند در واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های هم تراز پذیرش شوند و تحصیل خود را ادامه دهند.

اتخاذ تصمیماتی برای حل مشکل ارزی دانشجویان خارج

وی تاکید کرد: در رشته‌های دارای اولویت برای اعزام دانشجو مشکل تامین ارز نداریم.

وزیر علوم در عین حال تصریح کرد: البته بیان این مطالب به این دلیل نیست که ما نمی‌خواهیم مشکل دانشجویان خارج را حل کنیم. چنانچه در حال حاضر تصمیماتی گرفته شده که امیدواریم به زودی مشکلات ارزی این دانشجویان حل شود.

وزن مرحله مصاحبه و کتبی آزمون دکتری برابر شد

دانشجو همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تصمیمات اخیر در خصوص آزمون دکتری 92 مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: این امر مشکلی ایجاد نمی‌کند چون بر اساس اعتراض خود دانشجویان بوده است. بر اساس نظرسنجی که در آزمون نیمه متمرکز از داوطلبان شد، حدود 75 درصد از داوطلبان خواستار تغییر وزن مرحله مصاحبه و کتبی آزمون دکتری بوده‌اند، اما با توجه به نظر اساتید دانشگاه‌ها و اعتراض برخی از دانشجویان درباره سلیقه‌ای عمل کردن مصاحبه‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که وزن مرحله مصاحبه و کتبی آزمون دکتری برابر شود.


تگ ها تجمیع دانشگاه‌ استان‌ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی