پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 آبان 1391 - 16 November 2012


انتقال دانشجویان دختر دانشگاه آزاد به تهران تقریباً غیرممکن است‌

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انتقال دانشجویان دختر به تهران به سختی و به ندرت و غیرممکن است گفت: پرونده مجموعه پیامبر اعظم دانشگاه تهران مرکز با کمک آیت‌الله لاریجانی در حال بررسی مجدد است.

به گزارش پرتال دانشگاهي کشور و به نقل از فارس فرهاد دانشجو پیش از ظهر امروز در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در حاشیه نخستین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد تعداد اعضای هیئت علمی جذب شده در سال جاری اظهار کرد: جذب هیئت علمی کار عمده‌ای است چرا که برای ارتقای شاخص نسبت دانشجو به استاد باید هیئت علمی بیشتری جذب شود تا بتوانیم این نسبت را درست کنیم. در همین راستا با توجه به امکانات جذب در سال جاری یک هزار نفر جذب دانشگاه شدند.

وی افزود: البته باید در طول 5 سال آینده 15 هزار نفر هیئت علمی جذب کنیم که البته بخشی از این تعداد را می‌توان با ارتقای سطح مربیان انجام دهیم.

* پرونده مجموعه پیامبر اعظم تهران مرکز در حال بررسی مجدد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در مورد پرونده مجموعه پیامبر اعظم دانشگاه تهران مرکز گفت: پیش از اینکه رئیس دانشگاه شوم شخصی مدعی مالکیت زمین این مجموعه می‌شود در حالی که زمین این مجموعه سال 70 خریداری و به صورت کاملا قانونی در آن ساخت و ساز صورت گرفته است و همچنین سالانه 24 هزار دانشجو در این مرکز در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از شکایت این فرد که مدعی مالکیت زمین شده بود و بررسی در دادگاه بدوی، وی با تجدید نظر پیروز شده و دادگاه رای به پس دادن زمین و قلع و قمع می‌دهد. این در حالی است که ما طبق قانون و با ارائه مدارک و شواهد و صرف بیت‌المال برای ساختمان‌سازی در این مجموعه از ریاست قوه قضائیه آیت‌الله آملی لاریجانی استدلال‌خواهی کردیم و که ایشان هم پیگیری پرونده شدند و در حال حاضر پرونده دوباره در حال بررسی‌است.

به گفته دانشجو مجموعه پیامبر اعظم فعلا در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است.

* پذیرش بیش از اندازه دانشجو در کارشناسی ارشد از سیاست‌های غلط گذشته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به شاخص جمعیت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گفت: در ارتباط با دوره‌های کارشناسی ارشد برای دانشگاه‌های غیر دولتی استانداردی وجود دارد که البته این استاندارد در بسیاری از واحدها رعایت نشده و باید اصلاح شود. که یکی از الزامات برای اصلاح جذب هیئت علمی بیشتر و در نتیجه تشکیل کلاسهای بیشتر است.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه‌ دانشگاه معطوف به جذب دانشجو است این اقدامات باید در پروسه‌ای چهار، پنج ساله اصلاح شود که ما هم به دنبال آن هستیم. ولی همواره یکی از ایرادات ما به ریاست قبلی دانشگاه آزاد پذیرش بیش از اندازه دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشجو اضافه کرد: از دیگر ایرادات این بود که روی صلاحیت علمی و رفتاری اساتید باید دقت نظر بیشتری شود که البته این مهم نیز در مدیریت قبلی به صورت متعادل و متوازن برخورد نمی‌شد.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با خانه‌دار شدن پرسنل و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اظهار کرد: معاونت اداری مالی و معاونت عمرانی دانشگاه آزاد طرحی را مبنی بر خانه‌دار شدن تعداد معدودی از کارمندان دانشگاه یعنی دو، سه هزار کارمند تنظیم کردند که برای استفاده از مسکن مهر ارائه شده است؛ یعنی دو، سه هزار نفر تنها کارمندان تهران نبوده و از مجموعه کشور هستند.

* در حال حاضر به دنبال حذف آزمون کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در ارتباط با حذف کنکور در دانشگاه آزاد گفت: بحث کنکور و آزمون سراسری بحث مهمی است ما می‌توانستیم در 80 درصد دوران کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته آزمون ورودی را حذف کنیم البته برای حذف کنکور باید کمیته ماده 4 تصمیم‌گیری کند. بنابراین اینکه ما می‌توانیم آزمون را حذف کنیم با اینکه آیا اجازه این کار را به ما می‌دهند دو مقوله کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: البته با پیگیری‌های انجام شده و با نظر مساعد وزارت علوم برای حل این مشکل برای تعداد دو، سه هزار رشته دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی حذف کنکور امکان‌پذیر می‌شود.

به گفته دانشجو در حال حاضر حذف کنکور در دوره‌های ارشد و دکترا امکان‌پذیر نیست چرا که متقاضی این دوره‌ها بسیار زیاد هستند.

وی با اشاره به ادغام کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما به دنبال حذف آزمون هستیم البته برای 20 درصد باقیمانده از ظرفیت که نمی‌توان آزمون را در آن حذف کرد آزمون مشترک با سازمان سنجش برگزار می‌کنیم.

* انتقال دانشجویان دختر به تهران تقریبا غیرممکن است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پایانی سخنان در پاسخ به دیگر سوال فارس در مورد انتقال دانشجوی دختر به محل زندگی خانواده اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که انجام دادیم این بود که اعلام کردیم هر یک دانشجویان دختر مجرد یا متاهل که قصد دارد به محل زندگی خود منتقل شود درخواست دهد که در این راستا 14 هزار درخواست به ما رسید و ما نیز با 12 هزار درخواست موافقت کردیم.

وی تصریح کرد: اما انتقال دانشجویان دختر به تهران به شهرهای بزرگ خیلی ساده نیست چرا که باید در عین حال عدالت را هم رعایت کنیم. از طرفی بسیاری از دانشگاه‌های آزاد در تهران هم‌رده با دانشگاه‌هایی چون صنعتی شریف و تهران هستند. بنابراین انتقال دانشجویان دختر به تهران به سختی و به ندرت انجام شده و تقریبا غیرممکن است.

 

 

تگ ها انتقال دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تهران غیرممکن

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی