پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 آذر 1391 - 01 December 2012





رونمایی از نشان شهدای علمی/ و همچنین  اعلام برنامه های روز دانشجو



معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از رونمایی نشان شهدای علمی در روزسه شنبه هفته جاری توسط ستاد وزارت علوم خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از  خبرنگاری مهر، دکتر غلامرضا خواجه سروی در نشست مطبوعاتی که صبح امروز شنبه در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: 8 تا 15 آذر هر سال را هفته پاسداشت شهدای عرصه جهاد علمی نامگذاری کرده ایم و امسال دانشگاه های سراسر کشوربرای اولین بار  8 تا 15 آذر را به نام و یاد شهدای جهاد علمی گرامی می دارند.

وی با بیان اینکه این هفته به 16 آذر، روز دانشجو منتهی می شود، خاطر نشان کرد: نگاه ما به این دو مناسبت این بود که شهدای عرصه جهاد علمی بیشتر در دانشگاه‌ها گرامی داشته شوند بنابراین مسئولیت برگزاری برنامه در این هفته به معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مادر در هر استان واگذار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: هر روز این هفته با شعاری و به‌نام یکی از شهدای عرصه علمی نامگذاری می شود، دانشگاه هایی که دانشکده‌های علوم پایه دارند نام یکی از ساختمان‌های این دانشکده را به نام شهدای جهاد علمی تغییر می دهند.

وی یادآورشد: به ایجاد کانون های شهدای علمی مجوز تشکیل ارایه شده و از آنان حمایت می شود و برای نهادینه شدن این در دانشگاهها و کتب دانشگاهی برنامه های مختلفی توسط اساتید و تشکل ها برگزار می شود.

خواجه سروی به برنامه های روز دانشجو، 16 آذر اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه‌ها در این ایام برنامه‌های مختلفی خواهند داشت روز 16 آذر دانشجویان به عنوان حرکت نمادین در امامزاده عبدالله شهرری بر سر مزار شهدای روز دانشجو حضور یافته و یادشان را گرامی خواهند داشت.

وی افزود: دانشگاه های بزرگ هر کدام به تناسب امکانات و شرایط، یاد شهدای 16 آذر را گرامی خواهند داشت.

خواجه سروی تصریح کرد: در هفته منتهی به 16 آذر برای پاسداشت شهدای علمی هیأت رئیسه دانشگاه‌ها با حضور در دانشکده‌ها به مشکلات دانشجویان رسیدگی می کنند.

وی ادامه داد: در این هفته بازماندگان وقایع 16 آذر به بازگویی حوادث این روز خواهند پرداخت، چراکه قبل از سال 84 عده ای قصد تحریف وقایع 16آذر را داشتند و می خواستند طوری وانمود کنند که این شهدای 16 آذر مربوط به چپ گراها بوده و قتل آنها را به گروه اسلام گرا نسبت می دادند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزات علوم تصریح کرد: با فعالیت دانشگاهیان و اسنادی که بازخوانی شد این کار گروه مخالفان برملا شد.

وی ادامه داد: واقعیت این بود که شهدای 16 آذر روحیه ضد استکباری داشته و به حضور نیکسون در دانشگاه تهران و اعطای مدرک دکتری به وی اعتراض داشتند که در این راه هم به شهادت رسیدند.

خواجه سروی افزود: از دانشگاه‌ها انتظار داریم که با تساهل با تشکل های دانشجویی و جنبش های دانشجویی قصد برگزاری برنامه در این ایام را دارند برخورد کنند و زمینه را برای فعالیت آنها فراهم کنند.

وی ادامه داد: در ستاد وزارت علوم هم روز سه شنبه همین هفته مراسم رونمایی نشان شهدای علمی برگزار می شود که بدین وسیله از شهدای جهاد علمی تجلیل شده و به خانواده آنها نشان شهدای علمی که توسط هنرمندان دانشگاهی ساخته شده است، ارائه می شود.

وی تصریح کرد: این نشان به خانواده چهار شهید عرصه جهاد علمی و خانواده دکتر حسن تهرانی مقدم و دکتر چمران اعطاء می شود.

خواجه سروی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت مسکن مهر دانشجویی گفت: بخش اول که ثبت نام شده بود در اختیار وزارت مسکن قرار گرفته که واگذاری مسکن انجام شود.

وی درباره عمره دانشجویی هم گفت: مطمئنا امسال هزینه عمره دانشجویی افزایش پیدا می کند که این با شرایط دانشجویان مغایر است و شرایط تا اندازه ای تغییر کرده که بعد از بررسی و جمع بندی اعلام می شود.


تگ ها رونمایی از شهدای علمی برنامه های روز دانشجو شهدای علمی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی