پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 آذر 1391 - 03 December 2012




به گفته ی رئیس دانشگاه کردستان قابلیت تبدیل به قطب گیاهان دارویی را دارد


پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: تنوع گیاهی در استان کردستان به اندازه‌ای است که می‌تواند قطب گیاهان دارویی جهان باشد.
جهانشیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: فلور گیاهی استان کردستان در هر ارتفاعی متفاوت بوده و این قابلیت به اضافه توپوگرافی خاص و متغیر تنوع گونه‌های گیاهی بسیاری را به وجود آورده است.

رئیس دانشگاه کردستان که دکترای گیاه‌پزشکی دارد، تنوع گیاهی استان کردستان را دارای ظرفیت بالایی برای صنعت گیاهان دارویی در جهان توصیف کرد و گفت: صدها گونه گیاهی در کردستان وجود داره که هنوز شناسایی نشده که شناسایی این گونه‌ها و استفاده خواص دارویی آن صنعت بزرگ و مهمی در برای کشور را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: اروپا شرایط یکسان آب و هوایی دارد اما استان کردستان با تنوع آب و هوایی و تنوع زیست محیطی که دارد برتری تنوع گیاهان و پوشش گیاهی بیشتری دارد.

پژوهشکده گیاهان دارویی در دانشگاه کردستان راه اندازی شد

رئیس دانشگاه کردستان از راه‌اندازی دو پژوهشکده گیاهان دارویی و توت‌فرنگی در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در این پژوهشکده‌ها طرح‌های تحقیقاتی در دست اجراست تا صنعت گیاهان دارویی را علمی کنیم.

امینی تصریح کرد: یقیناً توسعه صنعت گیاهان دارویی با قابلیت پرورش و تجاری سازی و نیز فرآوری آن با تزریق اعتبار و تشکیل تیم کارشناسی قوی و علمی امکان‌پذیر است.

ایجاد پژوهشکده بانک ژن گیاهان دارویی ضروریست

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به لزوم انجام اصول و کارهای زیربنایی حفظ و احیای گونه‌های گیاهی استان اشاره کرد و گفت: گونه‌های گیاهی استان کردستان باید شناسنامه‌دار شوند و همچنین تشکیل تیم قوی علمی- تحقیقاتی و ایجاد پژوهشکده بانک ژن گیاهان دارویی یک ضرورت است.

امینی تأکید کرد: حفظ گونه‌های گیاهی یک همت جمعی می‌طلبد زیرا مرگ یک گونه گیاهی، مرگ یک موجود بوده و انسانی که قدرت خلق ندارد، موجب مرگ موجودات زنده نشود.

به گزارش فارس؛ صنعت گیاهان دارویی در منطقه‌ای که به اذعان اهل علم نسبت به قاره اروپا برتر است می‌تواند جانی به اقتصاد ضعیف و بی‌رمق استان کردستان داده و همچنین توسعه صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهد.

این صنعت علاوه بر اشتغالزایی و توسعه صنعت داروی گیاهی که از مضرات مبرا بوده با توجه به حرفه خاموش عطاری که حرفه‌ای باستانی تلقی می‌شود، می‌تواند امید ساخت داروهای گیاهی را تقویت کرده و در صورت تحقق نیاز داخل به داروهای خارجی را کاهش دهد.

افزون بر تولید گیاهان دارویی با فرآوری گونه‌های گیاهی متنوع در استان کردستان می‌توان به تولید اسانس، عطر و سایر مواد معطر، استفاده از اندام‌های گیاهان دارویی در راستای تولید مواد بهداشتی و آرایشی، جذب توریسم و اشتغال مولد انقلابی ایجاد کرده و نیز در کارآفرینی پیشرفت کرد.

تگ ها دانشگاه کردستان قابلیت تبدیل به قطب گیاهان دارویی گیاهان دارویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی