پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 آذر 1391 - 04 December 2012



هم پیمانی سوریه با ایران دلیل اصلی دشمنی غرب با سوریه است

پرتال دانشگاهی به نقل از  خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: مقاومت سوریه، رشد نیروهای حزب‌الله و فلسطینی در سایه دولت این کشور و هم‌پیمانی با جمهوری اسلامی دلایل اصلی دشمنی غرب با سوریه است.

غلامعلی قاسمی در همایش سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم که در تالار اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی با عنوان تحولات سوریه از منظر حقوق بین‌الملل ابراز کرد: سوریه کشوری است که بیش از 40 سال در محور مقاومت حضور داشته اما امروز با توطئه دشمنان دچار جنگ داخلی شده است.

وی افزود: از منظر حقوق بین‌الملل در چهار عنوان یا موضوع مهم می‌توان مسئله سوریه را مورد واکاوی قرار دارد که نخستین مورد آن مسئولیت حمایت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با طرح این سئوال که آیا دخالت حدود 30 کشور در مسئله سوریه در چارچوب حمایت از این کشور صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: شرط دخالتی این چنینی نیازمند مجوز شورای امنیت است در حالی که مخالفت روسیه و چین مانع از صدور قطع‌نامه شده و تنها اعزام بازرسان بین‌المللی به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای به بازرسان بین‌المللی فشار آورده‌اند که سوریه را ترک کنند و با توجه به اینکه قطع‌نامه‌ای دیگر علیه سوریه وجود ندارد مسائلی چون کشتار مردم را مطرح می‌کنند در حالی که اگر این مسئله در آغاز هم صحت داشته باشد در ادامه سخنی درست به شمار نمی‌رود.

قاسمی عدم مداخله را نوع دیگری از برخورد با کشورها دانست و ابراز کرد: باید پرسید آیا این اصل امروز تغییر ماهیت داده که قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای این حجم از مداخلات را در سوریه دارند؟

این کارشناس حقوق بین‌الملل عنوان داشت: محاصره دریایی، اعزام نیروهای خارجی، مسلح کردن معارضین و کمک مالی به اغتشاشگران از جمله مواردی هستند که مصداق دخالت در امور دیگر کشورها محسوب می‌شوند.

وی افزود: تسلط فرهنگی از طریق ترویج تکثرگرایی یکی از راهکارهای قدرت‌های جهانی در کشورهای مختلف بوده است اما با توجه به اینکه در سوریه این تکثرگرایی دیده می‌شود و همه قومیت‌ها و ادیان در چارچوب نظام سیاسی این کشور به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و اقلیت‌ها نیز دارای مناصبی در حکومت هستند، هیچ منطق قابل دفاعی تلاش غرب و برخی کشورهای عربی برای ساقط کردن دولت سوریه را توجیه نمی‌کند.

قاسمی با اشاره به مبارزه با تروریسم به عنوان یکی دیگر از دلایل دخالت جهانی در کشورها گفت: امروز مشاهده می‌کنیم القاعده جزو گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود اما همین نیروها از یمن به وسیله کشتی به سوریه منتقل می‌شوند و در این کشور عنوان تروریست از آن‌ها برداشته می‌شود بنابراین بدترین بخش عملکرد دشمنان سوریه در همین قسمت صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم خاطرنشان کرد: مقاومت سوریه، رشد نیروهای حزب‌الله و فلسطین در سایه دولت این کشور و هم‌پیمانی با جمهوری اسلامی دلایل اصلی دشمنی غرب با سوریه محسوب می‌شود اما غرب باید بداند به یقین جامعه سوریه در اختیار آن‌ها قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: جهان اسلام محتاج دولتی مانند آنچه امروز در سوریه حکومت می‌کند است اما برخی کشورهای اسلامی در حال ارتکاب این اشتباه بزرگ تاریخی هستند.

قاسمی با بیان اینکه امروز حقیقت مسئله سوریه بر همگان روشن شده است، گفت: نظام اسلامی همواره در مقابل استکبار مقاومت کرده و با وجود همه فشارها و تحریم‌ها ایستادگی خود را از دست نداده است.

تگ ها همپیمانی ایران و سوریه دلیل دشمنی غرب با سوریه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی