پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 آذر 1391 - 15 December 2012




حوزه و دانشگاه باید به فكر تبادل اطلاعات  باشند

امام‌جمعه بندرعباس با بيان اينكه امروز خوشبختانه وحدت بين حوزه و دانشگاه ايجاد شده گفت: دانشگاه در جايگاه علمی خودش و حوزه هم از منظر قرآن و احاديث بايد با يكديگر تبادل اطلاعات كنند.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، آيت‌الله نعيم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس 24 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه اين شهرستان با بيان اينكه خمس بر همه افراد جامعه واجب است و بايد به حرف خداوند اعتماد كرد، گفت: در خمس آثار و بركات فراوانی وجود دارد و كسی كه طبق فرموده خداوند خمس مالش را می‌دهد ، بجای مالی كه می‌دهد بيش آن بدست می‌آورد.

وی با اشاره به روز پژوهش با بيان اينكه پژوهش جان علم و تحقيقات است خاطرنشان كرد: قدرت جامعه در علم و پژوهش است و همان مقدار كه تحقيق علمی و پژوهش در جامعه انجام شود جامعه توانمند است.

خطيب جمعه بندرعباس با بيان اينكه به بركت انقلاب اسلامی حركت خوبی در حوزه و دانشگاه انجام شده است اظهار كرد: مديران و معلمين در مدرسه دانش آموزان را بايد واردا به تحقيق و تفكر كنند، زيرا اين دانش‌آموزان در آينده محققين خوبی می‌شوند.

آيت الله نعيم‌آبادی با اشاره به روز پيوند حوزه و دانشكاه خاطرنشان كرد: آنهايی كه می‌گفتند نمی‌شود بين حوزه و دانشگاه پيوند و وحدت ايجاد كرد، حرفشان اشتباه بود و الان اين مسئله اتفاق افتاده و اختلافی بين حوزه و دانشگاه وجود ندارد.

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان الان وحت بين حوزه و دانشگاه ايجاد شده و بايد به فكر تبادل بيشتر اطلاعات و همكاری باشيم ادامه داد: دانشگاه در جايگاه علمی خودش و حوزه هم از منظر قرآن و احاديث بايد با يكديگر تبادل اطلاعات كنند.

وی خطاب به وزير بهداشت و درمان با بيان اينكه اميدوارم صدای ما به گوش خانم وزير برسد گفت: وزير بزرگوار، استان ما با بقيه استان‌ها فرق می‌كند و غفلت در رسيدگی به استان ما مشكلات جدی برای درمان مردم بوجود می‌آورد.

امام‌جمعه بندرعباس با بيان اينكه همه‌جا خدمت در بهداشت و درمان مهم است اما اينجا مهمتر از جاهای ديگر است تاكيد كرد: در مسئله بهداشت و درمان اولويت را استان ما قرار دهيد، زيرا مشكلاتی در استان هرمزگان وجود دارد كه خود وزير هم در جريان است.

نعيم آبادی با اشاره به مسائل امنيتی استان هرمزگان در مورد مبارزه با اشرار گفت: دستگاه قضايی و نيروی انتظامی بايد جدی وارد عمل شود.

وی با بيان اينكه اشرار شناخته شده هستند افزود: من نمی‌دانم جنگ با نيروی شناخته‌شده مشكل دارد؟

نماينده ولی‌فقيه در استان هرمزگان خطاب به مسئولان مربوطه با تاكيد براينكه بايد قبل بروز مشكل توسط اشرار، آنها را جمعشان كنيد خاطرنشان كرد: مردم برخی از محلات متدين و خوب هستند اما گرفتار اشرار هستند و همه هم آنها را می‌شناسند.

وی با باين اينكه نبايد منتظر شرارت باشيم و بعد با آن برخورد كنيم تصريح كرد: در مقطعی از زمان خوب وارد صحنه شديم و نتيجه خوبی هم گرفتيم، اكنون اما مواردی پيش آمده كه دستگاه قضايی بارد وارد مسئله شود.

نعيم‌آبادی با تاكيد براينكه بحث امنيت از نان شب هم واجب تر است تصريح كرد: با شكم گرسنه می‌‎شود خوابيد اما با ترس و لرز نمی‌توان خوابيد.

خطيب جمعه بندرعباس در ادامه نيز درباره مسئله قاچاق گفت: قاچاق را بايد جدی بگيريم، نمی توانيم باور كنيم كه جدی گرفته شده ولی در برخی روستاها برای اجناس قاچاق بازارچه درست می‌كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصريح كرد: مغازه‌هايی كه علنی جنس قاچاق می‌فروشند مگر در آسمان درست شده يا توسط فرشتگان و اجنه ساخته شده كه نمی‌توان به آنها نزديك شد، اينها را خودشان ساخته‌اند.

وی ادامه داد: چشم‌هايی را كه نمی‌توانند اين مسائل را ببينند بايد عوض كنيد و اگر چشم‌ها بدبين هستند بايد برای آنها عينك خريد.

نعيم‌آبادی با بيان اينكه طلا، بنزين و گازوئيل و غيره از مرزهای استان در حال قاچاق شدن هستند اظهار كرد: يكی از عوامل نابسامانی در اقتصاد همين مسائل هستند.

آيت الله نعيم‌آبادی با بيان اينكه دست خائن‌هايی كه اقتصاد مملكت را می‌شكنند بايد شكسته شود گفت: قاچاق كالا، مواد غذايی و مخدر و همه اين مسائل بايد جلويشان گرفته شود.

امام‌جمعه بندرعباس با باين اينكه ما می‌توانيم از مردم كمك بخواهيم گفت: مردم ياران خوبی برای ما هستند و در برخورد با مخلين می‌توان از خود مردم كمك گرفت.

وی خطاب به مسئولان نيز بيان كرد: اقتصاد جامعه را بايد از اين ضربه‌های سنگين نجات داد.

نعيم‌آبادی با بيان اينكه آمريكا تا زمانی كه از مواضع غلط خود دست بر ندارد ما هم يك قدم عقب نمی‌آييم گفت: بايد حرف رهبری را بعنوان يك مدير عالی گوش كنيم، زيرا در حكومت اسلامی آنچه ولی‌فقيه می‌گويد بايد بپذيريم.

نعيم‌آبادی همچنين با اشاره به برگزاری همايش بين‌المللی امام سجاد(ع) گفت: برگزاری اين همايش كار بسيار خوبی بود و به همه توصيه می‌كنم صحيفه را خوب بخوانيد، البته نه بعنوان يك كتاب دعا بلكه بايد بعنوان كتاب درسی درباره زندگی به آن توجه شود.

امام‌جمعه بندرعباس گفت: صحيفه سجاديه در گذشته در هندوستان بعنوان يك كتاب درسی تدريس می‌شده و بايد به آن توجه كنيم.



تگ ها دانشگاه حوزه حوزه و دانشگاه حوزه و دانشگاه و تبادل اطلاعات تبادل اطلاعات تبادل اطلاعات بین دانشگاه و حوزه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی