پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 آذر 1391 - 17 December 2012



وحدت حوزه و دانشگاه فقط احوالپرسی نیست  ولی برخی مهر بر پیشانی‌ها هم دم از سکولار می‌زنند


رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از شعارهای اصلی انقلاب است و به معنای ارتباط دوستی و احوالپرسی‌های روزمره نیست.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از کرمان غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: روحانی شهید‌ محمدرضا باهنر مایه افتخار ایران و استان کرمان است.



وی افزود: استان کرمان به دلیل تلاش‌های مرحوم افضلی‌پور به یک استان دانشگاهی تبدیل شده و ثروتمندان جامعه باید با تاسی به او ثروت خود را در راه علم خرج کنند.

حدادعادل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح در آستانه سالروز هفته وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انقلاب‌اسلامی ما شعارهای اصلی زیادی دارد از جمله شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نیز شعار وحدت حوزه و دانشگاه که گذشت زمان موجب تغییر در آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ارتباط دوستی و احوالپرسی‌های روزمره نیست، زیرا همه قشرهای جامعه باید با هم دوست و از ستیز به‌دور باشند، مرداد این است که این دو عامل با همدیگر کشور را اداره کنند.

حدادعادل با بیان اینکه وحدت لازمه دینی بودن حکومت است، گفت: وحدت معنای عمیقی در جمهوری اسلامی دارد و ریشه این شعار در دینی بودن حکومت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: سلسله علومی هستند که فقط در دانشگاه تدریس می‌شوند و برای اجرای آن‌ها در جامعه وجود دین ضروری است، زیرا داشتن جامعه دینی تکلیف هر فرد و حق مسلم ملت است.

حدادعادل با اشاره به آیه قرآن در سوره حج افزود: قرآن در توصیف مومنان می‌گوید اگر به آن‌ها توانایی ببخشیم با برپایی نماز و دادن زکات، اداره جامعه دینی را در دست می‌گیرند.

وی افزود: نماز و زکات دو رمز معنویت درونی و توجه به جامعه هستند، زکات نگاه به بندگان خدا و نماز ارتباط با خداوند است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر با معیارهای متداول امروز جهان صحبت کنیم، حق مردم متدین ایرانی داشتن حکومت دینی است، حتی اگر با شیوه‌های مرسوم دمکراسی همراه باشد.

حدادعادل با بیان اینکه 99 درصد مردم ایران به گفته خودشان مسلمان هستند، گفت: تقاضای این ملت برای داشتن حکومت دینی و اجرای حکام اسلامی حرف غیر منطقی نیست، اما امروز با مخالفت کشورهای زیادی روبه‌رو شده است.



وی افزود: ملت ایران خواهان داشتن سبک اسلامی در زندگی و اجتماع خود هستند و نمونه‌ای از احساسات دینی را در تصویرهای روز تاسوعا و عاشورا با جمعیت 100 هزار نفری شاهد بودیم.



رئیس فراکسیون تصریح کرد: اگر بپذیریم حکومت دینی تکلیف مردم ایران و مصلحت کشور است در آن صورت نگاه به حوزه حکومتی را جدا از دین و سیاست نمی‌دانیم.

وی گفت: عده‌ای دین را یک اعتقاد قلبی و منحصر به احکام و اخلاق فردی می‌دانند و اصرار دارند تا اداره حکومت سیاسی از دین جدا باشد.

حدادعادل گفت: تفکر سکولاریسم اگر با دین هم مخالفت نکند، دین را امری فردی می‌داند.

وی ادامه داد: دین مسیحیت با وجود عظمتی که در اروپا و آلمان و سایر کشورها دارد، اما پاپ هنوز قدرتی ندارد که حتی در مقابل کوچک‌ترین مصوبه پارلمانی مخالفت کند.

حدادعادل افزود: رسانه‌های ایتالیایی از نظر برنامه‌های فاسد حرف اول را می‌زنند و پاپ فقط یک تماشاچی است چه برسد به اینکه از حقوق مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

جدایی دین از سیاست بزرگ‌ترین ظلم است

وی با بیان اینکه جدایی دین از سیاسیت بزرگترین ظلم در حق بشر است، بیان کرد: عده‌ای دین را انتخاب فردی دانسته و به دینداران می‌گویند حق دخالت در سیاست، آموزش و پرورش و اقتصاد را ندارید تا مفهوم سکولار را به‌خوبی نشان دهند.

حدادعادل تصریح کرد: امام خمینی (ره) هیچ‌ وقت لفظ سکولار را به زبان نیاوردند، اما در سال 42 توجه به سکولاریسم موجب شد تا بگویند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد است.

وی افزود: با تلاش در حکومت اسلامی نمونه‌ای از معنویت، صداقت و عدالت الهی را  در عرصه سیاسی و بین‌المللی نشان دادیم و اگر حکومت ما دینی نبود، مواضع ما نسبت به فلسطینی حمایت نبود.

کمک‌های موشکی به مقاومت نشان حق‌طلبی ایران است

حدادعادل با اشاره به اینکه ایران در عمل متعهد به اسلام است، گفت: ایران تنها کشوری است که در حرف و عمل از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند و کمک‌های موشکی نشان از حق‌طلبی ملت ایران است.

وی تصریح کرد: در حکومت دینی ضرورت دارد تا حوزه و دانشگاه با هم باشند و حوزه از یک طرف متعهد جنبه ایمانی و دانشگاه از طرفی دیگر متعهد دانش علمی باشد.

برخی مهر بر پیشانی‌ها هم دم از سکولار می‌زنند

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه سکولاریسم وجه اشتراک مخالفان جمهوری اسلامی است، بیان کرد: از سلطنت‌طلب‌ها تا کسانی که جای مهر بر پیشانی دارند، در به قدرت رسیدن سکولار اصرار می‌ورزند.

وی افزود: حتی در رای‌گیری مصر هم نگران صدمه دیدن سکولار هستند و می‌دانند اگر حکومت دینی در کشور حاکم شود، ملت برای حمایت آن به‌پا می‌خیزند.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به جنگ هشت ساله تحمیلی افزود: دشمنان ارتش ایران را از هم گسیخته و اقتصاد را لطمه خورده می‌دیدند، لذا با راه انداختن جنگ احساس می‌کردند می‌توانند حکومت نوپای ایران را از هم بپاشانند.

وی تصریح کرد: رهبری حکومت ما از آن جنبه حمایت ‌شد که مردم حرف امام خمینی (ره)  را حجت خدا تلقی کردند و اگر حکومت همه کشورها اسلامی شود، جایی برای استکبار باقی نمی‌ماند.

حدادعادل با اشاره به اینکه وحدت یک مسئله جهانی است، گفت: امروز حکومت ایران الگویی برای بیداری اسلامی کشورهاست.

رئیس فرهنگستان علوم خاطرنشان کرد: ملت‌های منطقه برای انقلاب به دنبال روش‌های مارکسیستی و انقلاب‌های مخملی نرفتند و مانند مردم ایران سلاح‌ها را بر زمین گذاشته و با در دست داشتن قرآن موفق به سرنگونی دیکتاتورها شدند.

بهانه دشمنان از تحریم‌ها فعالیت‌های هسته‌ای ایران است

وی عنوان کرد: در ایران تمام توطئه‌های دشمن به برکت اسلام خنثی شده و وقتی دیدند با تجربه در جنگ و ایجاد فتنه سیاسی نتیجه‌ای نمی‌گیرند به تحریم‌های اقتصادی روی آوردند.

حداد عادل فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بهانه غربی‌ها دانست و افزود: دشمنان می‌خواهند با تحریم نفت، ایجاد مانع در حمل و نقل، لغو بیمه‌ها، افزایش دلار و تحلیل‌های دروغی خود ملت ایران را به ستوه در بیاورند و به قول خودشان حکومت را فلج کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران ذلت نمی‌پذیرد و حاضر نیست خون شهدای خود را با رفاه اقتصادی معامله کند.

وی افزود: به برکت اسلام با اقتصاد مقاومتی، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم و با رونق بخشیدن در کسب و کار، تعویض الگوی مصرف و تبدیل سبک زندگی به زندگی اسلامی نیازهای خود را رفع می‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به هفته پژوهش و دستاوردهای دانشجویان در عرصه‌های مختلف گفت: با روحیه جهادی، اخلاص و ایمان این تحریم‌ها را سکوی پرش به سوی تحول علمی، اقتصادی و پژوهشی قرار می‌دهیم.


تگ ها دانشگاه حوزه و دانشگاه سکولار وحدت حوزه و دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی