پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 آذر 1391 - 17 December 2012




موانع عدم وحدت حوزه و دانشگاه چرا که وحدت از راه اداری حاصل نمیشود


دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به دلایل عدم وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: نباید منتظر بود تا از راه‌های اداری حوزه و دانشگاه دچار وحدت شوند.

پرتال دانشگاهی به نقل از  محمد پهلوان دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به فرا رسیدن 27 آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: پیش از انقلاب اتحاد و پیوندی بین حوزه و دانشگاه وجود نداشت و گاهاً این فضا، تقابلی بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این انتظار بوجود آمد که تمامی ارکان جامعه اعم از حوزه و دانشگاه در جهت پیشرفت انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز کسی نمی‌تواند ادعا کند که وحدت حوزه و دانشگاه تحقق پیدا کرده، اظهار داشت: البته اقدامات مثبتی نیز در این راستا صورت گرفته است؛ به عنوان مثال حوزویان در دانشگاه حضور دارند و از سوی دیگر بسیاری از دانشگاهیان به حوزه وارد می‌شوند؛ حتی خیلی از دروس حوزوی، شکل دانشگاهی پیدا کرده است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به فاصله جدی وحدت کنونی حوزه و دانشگاه با آنچه امام خمینی(ره) در نظر داشت، تصریح کرد: برخی اندیشمندان معتقدند که بخشی از اتفاقات مانند فتنه 88، از علوم انسانی غربی نشأت گرفته است؛ اگر وحدت حوزه و دانشگاه به صورت جدی عملی می‌شد، در بحث علوم انسانی غربی باید خود را نشان می‌داد.

وی درباره آسیب‌های عدم ارتباط حوزه و دانشگاه، گفت: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها و اهداف جنبش دانشجویی، حفظ ارتباط با روحانیت بوده است اما در برهه‌های مختلف شاهد فاصله گرفتن یا کمرنگ شدن این مساله بودیم و هستیم.

پهلوان یکی از مشکلات وحدت حوزه و دانشگاه را ابا داشتن حوزویان از ورود جدی به دانشگاه دانست و اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین محل‌های این ارتباط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است؛ در گذشته ارتباط خیلی مطلوب نبود و نهاد به تشکل‌ها اعتقاد نداشت ولی طی چند سال اخیر وضع بهتر شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، قرار گرفتن جنبش دانشجویی در پازل احزاب بود که این وضعیت منجر به تقابل جنبش دانشجویی با روحانیت شد.

این فعال دانشجویی بسته بودن فضای حوزه و دانشگاه در برابر یکدیگر را عامل دیگر عدم وحدت خواند و تصریح کرد: این فضا اجازه ابتکار عمل را به دانشجویان و حوزویان نخواهد داد.

پهلوان در پاسخ به سؤالی برای تحکیم روابط حوزه و دانشگاه، گفت: نباید منتظر بود تا از راه‌های اداری حوزه و دانشگاه دچار وحدت شوند؛ باید حوزویان و دانشجویان بتوانند با همدیگر ارتباط بگیرند که این امر مستلزم شناسایی تشکل‌های حوزوی است که تاکنون این امر میسر نشده است.

وی افزود: برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باید یک مجموعه از حوزویان را در برابر خود داشته باشیم که بتوانیم ارتباط لازم را با آنان برقرار کنیم اما اگر این فضا برقرار نشود مشکل جدی در وحدت فی‌مابین خواهیم داشت.



تگ ها دانشگاه حوزه حوزه و دانشگاه حوزه و دانشگاه و تبادل اطلاعات تبادل اطلاعات تبادل اطلاعات بین دانشگاه و حوزه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی