پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 آذر 1391 - 18 December 2012




ایجاد حوزه علمیه دانشجویی در دانشگاه و پذیرش دانشجوی طلبه از ترم آتی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه از پذیرش دانشجوی طلبه خبر داد و گفت: دانشگاه تهران از ترم تحصیلی آینده دانشجوی طلبه پذیرش خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای پاسخ به علایق دانشجویان به علوم اسلامی، حوزه‌های دانشجویی راه اندازی شد و امروزه ده‌ها حوزه دانشجویی در سراسر کشور ایجاد شده است که دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه، در این حوزه ها هم مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا دانشگاه تهران هم دارای حوزه دانشجویی است، گفت: در گذشته حوزه دانشجویی دانشگاه تهران در داخل شهر تهران بود که قرار است با توجه به این مطلب که باید تمام دانشگاه‌های تهران در داخل دانشگاه حوزه دانشجویی داشته باشند، حوزه علمیه دانشجویی در داخل دانشگاه ایجاد شده و از ترم تحصیلی آینده دانشجو طلبه پذیرش می کند.

علاقه دانشجویان برای ورود به حوزه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علاقه دانشجویان برای ورود به حوزه و تحصیل در حوزه‌ها افزایش یافت و هرسال تعداد زیادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها وارد حوزه ها می شوند.

وی در ادامه به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع وحدت حوزه و دانشگاه توسط حضرت امام خمینی (ره) و شخصیت‌های بزرگ حوزوی و دانشگاهی مطرح شد البته آن گونه که مد نظر این بزرگان بود این ارتباط ایجاد نشده اما ارتباط این دو نهاد مهم علمی و دینی افزایش یافته است.

حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: قبل از انقلاب سعی می شد که این دو نهاد، حوزه و دانشگاه را ضد هم و در مقابل هم نشان دهند که بعد انقلاب این مشکلات مرتفع شد و این دو نهاد در یک مقصد قرارگرفته و به حرکت درآمدند.

تعامل چشمگیر تبادل استاد و دانشجو بین حوزه و دانشگاه

وی افزود: تعامل چشمگیری در زمینه تبادل استاد، دانشجو، متون درسی و تحقیقاتی، پژوهش‌های مختلف و ایده‌های فکری و فرهنگی بین حوزه و دانشگاه ایجاد شده است که در این سه دهه بعد از انقلاب رشد خوبی داشته، اگرچه به حد مطلوب نرسیده است .

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود: وظیفه مسئولان حوزه و دانشگاه در حال حاضر تلاش در راستای وحدت این دو نهاد است و باید راه های تعامل بیشتر این دو نهاد بررسی و عملیاتی شود و طرح های مشترکی توسط آنها اجرایی شود.

وی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه در برخی از پژوهش‌های میان رشته‌ای می توانند یارو یاور هم باشند.

شهید آیت الله دکتر مفتح از جمله افرادی بود که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با تمام وجود احساس کرده بود و در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داد.
سخنرانی‌های وی در مسجد دانشگاه در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیلکرده به اسلام اثر بسزایی داشت و به مناسبت مجاهدتش در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز شهادت آیت الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شد.



تگ ها دانشگاه پذیرش دانشجو پذیرش دانشجوی طلبه دانشجوی طلبه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی