پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 آذر 1391 - 20 December 2012




برای پیشرفت همه جانبه باید سیستم آموزشی کشور باید به سمت پژوهش حرکت کند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای پیشرفت‎های همه جانبه باید سیستم آموزشی کشور به سمت پژوهش حرکت کند.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالله عباسی در همایش اختتامیه هفته پژوهش استان گلستان در تالار فلسفی دانشگاه علوم پزشکی گرگان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ارج نهادن به مقام و جایگاه با ارزش پژوهش روز 25 آذر را به این مهم نامگذاری کردند چرا که یکی از ارکان پیشرفت یک کشور پژوهش است.

وی تصریح کرد: اگر ما به نقاط ضعف و قوت خودمان در چند سال اخیر دقت و آنها را شناسایی و مرتفع کنیم خود بزرگ‌ترین دستاوردی است که می‎توانیم در این هفته بدان برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: پژوهشگر کسی است که مسائل را به گونه‎ای که دیگران نمی‎بینند ببیند، دید پژوهشگر موشکافانه و نقادانه است و برای هر مشکلی راه حلی ارائه می‎دهد.

عباسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: براساس اسناد بالادستی موظف هستیم تا سال 1404 قدرت برتر منطقه باشیم و رسیدن به این قله با توجه به توانایی‎های دانشمندان ما دور از ذهن نیست.

وی تاکید کرد: یکی از بسترهایی که می‎توان ما را به سمت این موضوع رهنمون سازد پژوهش‎های قوی است که در زمینه تولید علم و دانش صورت می‎گیرد و وظیفه مسئولان حمایت و تسهیل در اجرای آن است که اگر به خوبی انجام گیرد قطعا پیش‎بینی‎های و اهداف 1404 دست‎یافتنی خواهد بود.

عباسی عنوان کرد: باید سیستم آموزشی کشور به سمت پژوهش حرکت کند و همچنین سیستم اجرایی مملکت نیز باید پژوهش‎محوری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اذعان داشت: ما می‎توانیم الگوهای خوب و موثر را از دیگران یاد بگیریم اما باید الگوبرداری اسلامی ایرانی باشد چرا که الگوهای غرب همیشه خوب نیستند و بعضا برای فرهنگ غنی ما مضر هستند.

وی با اشاره به فاکتورهای یک کار خوب پژوهشی افزود: پژوهش‎ها باید هدفمندی،‌ استمرار و در قالب یک فرایند باشد یعنی مکمل پژوهش‎های قبلی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ضعف‎های پیش‎رو امر پژوهش گفت: هدفمند نبودن، نظارت ناکافی و صرف بودجه در جایی که کاربرد زیادی ندارد، کاربردی نبودن پژوهش و ضعف ساختاری در اولویت گذاشتن طرح‎های پژوهشی از مهم‌ترین ضعف‎های پیش‎رو امر پژوهش است.

* پژوهش گام اول حمایت از تولید ملی است

عباسی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم در امر پژوهش عملکرد خوبی داشته است بیان داشت: در این چند سال پژوهش در کشور به جایگاه اصلی خود نزدیک شده و زیرساخت‎های آن در حال شکل‎گیری است باید بدانیم که پژوهش گام اول حمایت از تولید ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر 16 مرکز تحقیقات داریم که رتبه این دانشگاه در سال 1389 – 1390 دو تیپ پایین آمده یعنی در بین دانشگاه‎های تیپ دو کشور در سال 1390 رتبه دهم را به دست آورده‎ایم.

* پیشرفت‎های دانشگاه علوم پزشکی گلستان

عباسی اذعان داشت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی گلستان در طرح‎های مصوب 33 درصد، در تعداد مقالات 35 درصد، در امتیاز تولید دانش 22 درصد و امتیاز خام 17 درصد رشد داشته است که از افتخارات این دانشگاه به شمار می‎رود.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت ما این است که تا سال 1394، 280 مقاله isi داشته باشیم که با توجه به روند موجود دور از دسترس نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همچنین موظف هستیم که 112 پژوهشگر نمونه را جذب کنیم و 9 مرکز پژوهش و دو پژوهشکده، یک پژوهشگاه و یک مرکز رشد را راه‎اندازی کنیم.



تگ ها سیستم آموزشی پژوهش پیشرفت همه جانبه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی